..: Rekonstruované vozy dostávají nové barevné schéma :..

Ilustrační obrázekPlzeň, Trnava - V pátek 11. dubna přijel do České republiky ze slovenské Trnavy první rekonstruovaný vůz ze čtyřicetikusové série, která by měla být hotova do konce letošního roku. Prototypem pro další rekonstrukce v režii společnosti ŽOS Trnava se stal vůz Bee 20-70 508, jenž by se měl v nejbližších dnech podrobit zkouškém na cerhenickém zkušebním okruhu. Ve stejné době se na testovací proces připravuje i druhý zástupce nové vlny rekonstrukcí - vůz Apee 19-70 002, pocházející z dílen firmy MOVO Plzeň. Oba kusy přitom naznačují posun v pojímání vizuální identity Českých drah: nové barevné schéma by mělo nově modernizované vozy v očích cestujících přiblížit elitním vozům ve flotile dopravce.

Rekonstrukce z Trnavy - ne vše je dokonalé

Vůz Bee 20-70 508 dostal v rámci modernizace nová okna, vakuový systém WC, klimatizaci, zásuvky na 230V, nové sedačky vzoru Bmz241 (použitá fotografie je pouze ilustrační!) a konečně také nový nátěr. Ten vychází ze standardního schématu vozů ČD; obligátní zelený pruh v úrovni oken však nahradila barva červená. Vizuální rozdělení bočnice na bílý spodní pruh, horní červenou část a světle šedou střechu přiblížilo nové schéma vzhledu nových tlakotěsných vagonů firmy Siemens řad Ampz, Bmz a WRmz. Omlazenému Bee bohužel zůstalo původní obložení interiéru, na němž je dokonce vidět i několik starších čmáranic jako pozůstatek po neukázněných cestujících. Podle dostupných fotografií lze říci, že estetice interiéru neprospívá ani poněkud netradiční navaření nového zámku na původní dveře buňky WC.

Ilustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázek

MOVO Plzeň - také mnoho změn

Ve vzácné časové shodě se právě minulý týden na zkušebním okruhu v Cerhenicích nacházel vůz Apee 19-70 002, přivezený z dílen plzeňské firmy MOVO, kde se podroboval kompletní opravě. Podle předběžných informací mají provedené změny skoro stejný rozsah, jako v případě trnavské rekonstrukce. Také tento vůz dostal nový lak, jenž se ovšem od svého modernizovaného kolegy liší v provedení barvy střechy (bílá jako podokení pruh) a také v celočerveném lakování čela. Vůz dostal kromě klimatizace a zásuvek na 230V také nové vakuové WC, jejichž instalace si vyžádala odstranění a zaslepení původních oken.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: ŽelPage

Fotografie © Richard Sabela, Vilém Bodlák


JiříK. | 15.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SergeS 
15.04.2008 (21:54)  
MJ: Bezneho cestovatele zajima zda pozna dle vzhledu kvalitu vozu do kteryho lezu ;-) ... a jinak je jedno jesli to bude kytickovane nebo stroha cervena - kazdej ma rad svoje ( proto treba me se nelibi DB svoji jednotvarnosti )

IC540: podivej se na Slovenske lokalni spoje a Rka :-)

PS: pro MJ - treba tady panu Crozz se libi to "kytickovane"
registrovaný uživatel Crozz  mail  
15.04.2008 (21:46)  
che s barvama u CD je to hrozny,nelibi se mi snad ani jedno,dobry by bylo kdyby byly barvy jaky jsou na nasi vlajce kdyz uz tak uz...jediny co je pekny jsou reklamovy lokomotivy to ma smrnc...
15.04.2008 (21:41)  
Michale, nevím, jestli existuje objektivní pravda, ale podle mě je barva vagónu spíš obalem výrobku než výrazem identity. Asi jako když firma dejme tomu Henkel, která taky má svou korporátní identitu, má jiný obal na Persil a jiný na Palmex a jiný na kosmetiku Fa a já nevím na co. V tomto smyslu jsou podle mě OK i jiné barvy na pendolínu než na 471. Cenová politika je už zase něco jiného: sám třeba nesouhlasím se zrušením EC/IC příplatků, ale ty se můžou za rok zase vrátit, změnit barvy tak snadno nejde a ostatně, dá se to vyložit i jako "nová kvalita za starou cenu". A pokud se ptáte, proč se ČD nesnaží zmenšovat rozdíly? Jakou má takový výkřik cenu? Předpokládám, že jste schopen vidět, že ČD fungují v nějakých souvislostech.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
15.04.2008 (21:40)  
Luxian: jde o to že OBB to mají tak že lokomotivy mají stejné a dávají na ně reklamy v podobě samolepek takže pak sloupnou nálepku a maj zase svoji mašinu, čd to dělá formou laku takže když přestane čez platit za reklama tak zamalujou log a nalepí tam svoje a mají cirkus, a to nemluvím o všech těch brejlácích co má každej jinej lak už z opravy jen tak, i když s rukou na srdci musím říc že je to super :D , ale identitě slopečnosti to asi moc neprospívá
registrovaný uživatel hradec 
15.04.2008 (21:38)  
Jedna věc na kterou se trochu zapomíná. Nové vozy je hezká věc a dobře za ně, ale co s tím udělá český cestující, to je otázka........
15.04.2008 (21:30)  
TGW: Pevne doufam, ze takzvany paty koridor( do Liberce) se zacne stavet v proklamovanem roce 2011....mnoho se zmeni!!aspon co se tyce jizdni doby..dyt i becka mohou 140:D
registrovaný uživatel tgw 
15.04.2008 (21:22)  
Tak jsem před chvílí zhlédl rychlostníky na Praha-Tábor Bechyně.Vzhledem ,že je to investice na 100 let a po dálnici se nejezdí 130 km h a také autobusy nejezdí 100 km h jsem zřejmě nepochopil slogan auta stojí železnice jede.Domnívám se ,že zde ,,povedená investice do trati ´´ není moc na místě.Pokud se podívám do jiných států na významějších tratí nevidím rychlostníky 75 km h,80 km h 85 km či 90 km na širé trati.A to na trati na kterých budou tyto rychlosti po rekonstrukci.Domívám se,že to nejsou rychlosti konkurence schopné.

Nicméně když už rýpu tak si i rýpnu do ,,skvělích´´ časů i směr Liberec Praha vlak.Dobrý čas zde znamená například 6:00 -8:39 Liberec Praha hl.n.Jediné co zde chci pochválit je návaznost spojů každé 2 hod v Turnově.Přestup 4 minuty.

Lidé cestující z Liberce autobusem a následně metrem jsou v Praze na hlavním nádraží podstatně dříve,konfortněji a s lepší obsluhou i vybavením.Viz níže.

Vyjíždíme.Z Liberce v 6:00 do Prahy Student Agency za 95 kč. V Praze na Černém Mostě jsme 7:05. Dále pokračujem metrem písmenem B do zastávky metra Praha hlavní nádraží .Jízdenka stojí 26 kč.
Ranní interval metra B ze zastávky Praha Černý Most směr Florenc je od 6:30 do 8:30 2-4 minuty.Počítejmě tedy vystoupení z autobusu,zakoupení jízdenky metrem tedy by se dalo odjet 7:08.Počítám ale 7:12.Na zastávku metra Praha Florenc je to metrem 16 minut.Tedy čas po sečtení je 7:28 Zde musíme po schodech výše a eskalátorem tak 2-4 minuty.minuty.Nový součet je 7:32.Interval ráno je 1:55 minuty.Počítám 2minuty.Tedy odjezd 7:34 a příjezd Praha hlavní nádraží 7:36.Výšlap do železničního vestibulu Praha hlavní nádraží 2 minuty.Konečný čas je tedy 7:38........... A kde je vlak? Ještě na cestě!

No a připomenu jeden nápoj zdarma,denní tisk,možnost poslouchat hudbu,či se připojit na internet při jízdě autobusem Student Agency.
15.04.2008 (21:18)  
Railpic:
Odlišit staré a nové? Dobře,

proč potom nemá to nové jednu identitu (proč třeba v tomto případě vypadá nové stejně jako staré jídelní vozy)?
a
proč má člověk platit stejné peníze za nesrovnatelnou službu (EC DB × 810)? Proč se ČD nesnaží zmenšovat tyto rozdíly, ale právě naopak?

Stálost, neboli jinými slovy kontinuita je kýženou součástí P. R. obrazu i pro transformující se společnost. Na lesk a bídu ČD prezentovanou právě kontrastem "pendolino × 810" se novináři tak snadno a rádi strefují a ČD ochotně nastavují svou zadnici.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
15.04.2008 (21:01)  
Railpic: Ano, s tím souhlasím. Někdy naopak nátěrové sjednocování může působit i kontraproduktivně.
registrovaný uživatel Semík  mail  
15.04.2008 (21:00)  
Malá spekulace. No stou rychlostí těch vozů na 160, jestli to není stejný důvod jak u těch nových vozů co teď dělaj Slováci. Prostě podvozky dodává Siemens a ten si nebude sám sobě konkurovat, že. Ale třeba tady je důvod úplně jiný?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko