Plzeň, Trnava - V pátek 11. dubna přijel do České republiky ze slovenské Trnavy první rekonstruovaný vůz ze čtyřicetikusové série, která by měla být hotova do konce letošního roku. Prototypem pro další rekonstrukce v režii společnosti ŽOS Trnava se stal vůz Bee 20-70 508, jenž by se měl v nejbližších dnech podrobit zkouškém na cerhenickém zkušebním okruhu. Ve stejné době se na testovací proces připravuje i druhý zástupce nové vlny rekonstrukcí - vůz Apee 19-70 002, pocházející z dílen firmy MOVO Plzeň. Oba kusy přitom naznačují posun v pojímání vizuální identity Českých drah: nové barevné schéma by mělo nově modernizované vozy v očích cestujících přiblížit elitním vozům ve flotile dopravce.
Rekonstrukce z Trnavy - ne vše je dokonalé
Vůz Bee 20-70 508 dostal v rámci modernizace nová okna, vakuový systém WC, klimatizaci, zásuvky na 230V, nové sedačky vzoru Bmz241 (použitá fotografie je pouze ilustrační!) a konečně také nový nátěr. Ten vychází ze standardního schématu vozů ČD; obligátní zelený pruh v úrovni oken však nahradila barva červená. Vizuální rozdělení bočnice na bílý spodní pruh, horní červenou část a světle šedou střechu přiblížilo nové schéma vzhledu nových tlakotěsných vagonů firmy Siemens řad Ampz, Bmz a WRmz. Omlazenému Bee bohužel zůstalo původní obložení interiéru, na němž je dokonce vidět i několik starších čmáranic jako pozůstatek po neukázněných cestujících. Podle dostupných fotografií lze říci, že estetice interiéru neprospívá ani poněkud netradiční navaření nového zámku na původní dveře buňky WC.
MOVO Plzeň - také mnoho změn
Ve vzácné časové shodě se právě minulý týden na zkušebním okruhu v Cerhenicích nacházel vůz Apee 19-70 002, přivezený z dílen plzeňské firmy MOVO, kde se podroboval kompletní opravě. Podle předběžných informací mají provedené změny skoro stejný rozsah, jako v případě trnavské rekonstrukce. Také tento vůz dostal nový lak, jenž se ovšem od svého modernizovaného kolegy liší v provedení barvy střechy (bílá jako podokení pruh) a také v celočerveném lakování čela. Vůz dostal kromě klimatizace a zásuvek na 230V také nové vakuové WC, jejichž instalace si vyžádala odstranění a zaslepení původních oken.
Zdroj: ŽelPage
Fotografie © Richard Sabela, Vilém Bodlák

IC540: podivej se na Slovenske lokalni spoje a Rka :-)
PS: pro MJ - treba tady panu Crozz se libi to "kytickovane"
Nicméně když už rýpu tak si i rýpnu do ,,skvělích´´ časů i směr Liberec Praha vlak.Dobrý čas zde znamená například 6:00 -8:39 Liberec Praha hl.n.Jediné co zde chci pochválit je návaznost spojů každé 2 hod v Turnově.Přestup 4 minuty.
Lidé cestující z Liberce autobusem a následně metrem jsou v Praze na hlavním nádraží podstatně dříve,konfortněji a s lepší obsluhou i vybavením.Viz níže.
Vyjíždíme.Z Liberce v 6:00 do Prahy Student Agency za 95 kč. V Praze na Černém Mostě jsme 7:05. Dále pokračujem metrem písmenem B do zastávky metra Praha hlavní nádraží .Jízdenka stojí 26 kč.
Ranní interval metra B ze zastávky Praha Černý Most směr Florenc je od 6:30 do 8:30 2-4 minuty.Počítejmě tedy vystoupení z autobusu,zakoupení jízdenky metrem tedy by se dalo odjet 7:08.Počítám ale 7:12.Na zastávku metra Praha Florenc je to metrem 16 minut.Tedy čas po sečtení je 7:28 Zde musíme po schodech výše a eskalátorem tak 2-4 minuty.minuty.Nový součet je 7:32.Interval ráno je 1:55 minuty.Počítám 2minuty.Tedy odjezd 7:34 a příjezd Praha hlavní nádraží 7:36.Výšlap do železničního vestibulu Praha hlavní nádraží 2 minuty.Konečný čas je tedy 7:38........... A kde je vlak? Ještě na cestě!
No a připomenu jeden nápoj zdarma,denní tisk,možnost poslouchat hudbu,či se připojit na internet při jízdě autobusem Student Agency.
Odlišit staré a nové? Dobře,
proč potom nemá to nové jednu identitu (proč třeba v tomto případě vypadá nové stejně jako staré jídelní vozy)?
a
proč má člověk platit stejné peníze za nesrovnatelnou službu (EC DB × 810)? Proč se ČD nesnaží zmenšovat tyto rozdíly, ale právě naopak?
Stálost, neboli jinými slovy kontinuita je kýženou součástí P. R. obrazu i pro transformující se společnost. Na lesk a bídu ČD prezentovanou právě kontrastem "pendolino × 810" se novináři tak snadno a rádi strefují a ČD ochotně nastavují svou zadnici.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.


















