Hospozín - V pondělí krátce po 17. hodině byl zmařen další lidský život na železničním přejezdu v obci Hospozín směrem na Slaný, kde se obětí střetu osobního automobilu s vlakem stala mladá maminka osmiměsíčního dítěte. Ta cestovala s manželem v automobilu Škoda Octavia, do které na přejezdu narazil motorový vůz 809.502-8. Nešťastná událost se stala na železničním přejezdu v úseku ze Zlonic do Roudnice nad Labem na trati 096.
Po střetu s motorovým vozem řady 809 zůstala zelená Škoda Octavia zaklíněná pod vlakem. Na místě zasahovali hasiči z Kladna a Velvar, kteří byli nuceni zraněné osoby z vozu vyprostit za pomoci jeřábu a hydraulických nůžek. Na místo nehody byl povolán i vrtulník letecké záchranné služby, jenž transportoval zraněného muže do střešovické nemocnice s vážným poraněním hlavy a těla, zatímco zbylí záchranáři usilovali o záchranu života mladé ženy; bohužel marně.
Míru zavinění účastníků kolize v současnosti vyšetřuje policie a Drážní inspekce. Podle svědků havárie ale výstražné zařízení přejezdu bylo v činnosti. Jedna z možných variant předpokládá, že řidič světelnou signalizaci přehlédl, když ho oslnilo zapadající slunce.
Zdroj: Kladenský deník
| 16.4.2008 (9:00)
Mám řidičský průkaz.
Přejezdářská norma zná pouze zabezpečené přejezdy. Pojem nezabezpečený přejezd neexistuje; jedná se o železniční přejezd zabezpečený vystražnými křížemi, který máte asi na mysli.
Přehlédl? Na co jsou před přejezdem třikrát značky, že se přejezd blíží, proč je nařízeno jet před a přes přejezd nízkou rychlostí? - tím jsem popisoval situaci na pozemní komunikaci, tudíž i Vámi citované snížení rychlosti pro účastníky silničního provozu.
Z železnice nedělám chudáky, narážím pouze na jednostranný postoj novinářů, kteří své články ladí často proti železnici tak, že tento názor nasává, začíná zaujímat i odborná veřejnost. Tudíž při místním šetření na přejezdu se nejčastěji sahá po snížení nejvyšší traťové rychlosti na železnici. Nikoho moc nezajímá omezení délky vozidla, přenesení odpovědnosti i na správce pozemní komunikace (úprava komunikace, směrové vedení, další možné prvky na silnici ke zlepšení stavu). V tomhle je železnice v nevýhodě, je zaujímán neadekvátnbí postoj v problematice úrovňových křížení silnice, železnice.
Ajemgud: Proč by mu mělo dítě rozbíjet hubu?
Asi nemáte řidičský průkaz, že? Protože v opačném případě byste věděl že rychlost nemá omezenou jen vlak; když bliká bílé světlo smí vozidlo po silnici přes přejezd jet rychlostí 50 km/h (nebo méně, například v zóně kde je rychlost omezena) a to i mimo obec kde se normálně smí jet 90 km/h. Nebliká-li bílé světlo tak je nejvyšší rychlost přes přejezd 30 km/h; jsou i nezabezpečené přejezdy kde je výstražný kříž doplněn i značkou "Stůj, dej přednost v jízdě". Nedělejt z vláčků chudáka který musí kvůli těm zlým autům zpomalovat.
Přehlédl? Na co jsou před přejezdem třikrát značky, že se přejezd blíží, proč je nařízeno jet před a přes přejezd nízkou rychlostí?
Proč 99% financí na zabezpečení přejezdů nese na bedrech dráha?
Proč se na přejezdy zaměřuje drážní inspekce jak supové? Proč se vždy omezuje rychlost na přejezdu pro vlak?
Protože mediální interpretace vytváří svůj umělý pohled o problematice přejezdů... .
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










