Hospozín - V pondělí krátce po 17. hodině byl zmařen další lidský život na železničním přejezdu v obci Hospozín směrem na Slaný, kde se obětí střetu osobního automobilu s vlakem stala mladá maminka osmiměsíčního dítěte. Ta cestovala s manželem v automobilu Škoda Octavia, do které na přejezdu narazil motorový vůz 809.502-8. Nešťastná událost se stala na železničním přejezdu v úseku ze Zlonic do Roudnice nad Labem na trati 096.
Po střetu s motorovým vozem řady 809 zůstala zelená Škoda Octavia zaklíněná pod vlakem. Na místě zasahovali hasiči z Kladna a Velvar, kteří byli nuceni zraněné osoby z vozu vyprostit za pomoci jeřábu a hydraulických nůžek. Na místo nehody byl povolán i vrtulník letecké záchranné služby, jenž transportoval zraněného muže do střešovické nemocnice s vážným poraněním hlavy a těla, zatímco zbylí záchranáři usilovali o záchranu života mladé ženy; bohužel marně.
Míru zavinění účastníků kolize v současnosti vyšetřuje policie a Drážní inspekce. Podle svědků havárie ale výstražné zařízení přejezdu bylo v činnosti. Jedna z možných variant předpokládá, že řidič světelnou signalizaci přehlédl, když ho oslnilo zapadající slunce.
Zdroj: Kladenský deník
| 16.4.2008 (9:00)
Což samozřejmě neznamená, že by případná bouračka nebyla moje blbost/chyba.
stoupa: Není to o humanizaci soudního řízení. Člověk který přejíždí blikající přejezd nepředpokládá střet s vlakem a už vubec ne nějakej soud, čili mu pseudohumanizace může být ukradená.
mluvim o jednom konkretnim miste, kde se me to stane jednou dvakrat do roka. a taky to bylo jen pro ty, co to tam znaji
S výhradou ztráty pudu sebzáchovy u některých spoluobčanů, je to o právním cítění na straně jedné a pseudohumanizaci judikatury na straně druhé.
Bývaly časy, kdy se příliš nezkoumalo co, proč atp., muselo se před přejezdem (ve vybraných případech) zastavit (podvědomě to učiním semo tamo i dnes). Prostě osoba / vozidlo zachycené vlakem bylo na vině. Tečka. Neb se nacházelo na trati. Od let 70. se zkoumá a stále více, zda "to nešlo zastavit". Zda bylo možno předvídat (bez prominutí) blbost druhého. Tím ovšem popíráme výlučnost dopravního prostředku (druhdy privilegovaného a koncesovaného) pohybujícího se po vlastním tělese. A když to těleso na místě k tomu určeném za stanovených podmínek chci překonat, lezu na pozemek i majetek kohosi jiného a musím tedy podmínky respektovat.
Ve velmi neformálních diskusích v kraji nedaleko obce Vraňany jsem i lehce zaslechl a silně vycítil, zda je to vůbec fér, že po Štégu se jezdí až 140 (160) km/h, když 1) to my s gumokolem nesmíme a 2) když nějakej "malej blbej ale náš" dostane omylem zase nějaký chybný nápad, tak mu nepomůže ani "svěcená" a řešit to bude Podřipská pohřební. A to tím více se zřetelem na krajový zvyk/pesvědčení části obyvatelstva obou pohlaví, že "Alkotest v noci nefunguje"
Jsem pro zvýšení právní ochrany drah a zaměstnanců v drážní dopravě, snížení právní ochnany "narušitelů". (Et item řidičů, kteří sestřelí občana přebíhajícího dálnici neřku-li cyklistu tamtéž, nebo spícího znaveného ležícího na vozovce v noci, jakož i cyklistu neosvětleného)
Jako jo, nekdy je videt blbe, ale kdyz nevidim, tak podle toho snad jedu, ne? Netvrdim, ze to vzdycky dodrzuju, ale aspon se to nesnazim okecat milionem veci...
samozrejme, zdejsi zeleznicari zastavi, vypnou motor a zajdou se rozhlednout ven k prejezdu a poslechnout si pripadne krakani. No ja se musim spolehnout na kratke pohledove rozmery, intuici a trochu stesti.
nikdo u toho nebyl, tak nesudte. lidske osudy jsou nevyspytatelne a rozhoduji o nich malickosti...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










