Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.
První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.
Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.
zdroj: Deník
| 23.4.2008 (1:00)
Jinac dnesni trate se jiz uvazuji na Vmax 200...Napr Brno-Prerov az 220 km h, Brandys n O - Usti n O tunelama rovnez pro Vmax200 km( vznikne usek 62,2 km dlouhy pro rychlost 160km h!!, Praha-beroun-Plzen(Domazlitz) rovnez pro 200, a Tabor-CB(4.koridor), prepracovava se pripravna dokumentace rovnez pro Vmax200....
5 koridor by si to zaslouzil take, vzdyt az do Turnova povede rovinatou krajinou bez prirodnich prekazek, takze rozdil v investicich 160/200 km nebude nijak nijak dramaticky..
Pro vedení "přímých" vlaků z Prahy do Milovic se hledalao různá řešení, třebas tažení 451/452 traktorem, ale to by se muselo v Milovicích objíždět a jezdilo by se pouze na nouzové osvětlení, v případě 471 je sice možné napájení z traktoru kabelem, ale manipulace v Lysé by byla časově neefektivní.
Z Vysočan do Lysé je standardní hradlové zabezpečovací zařízení, čili jezdí se na odhlášku. Propustnost může zvýšit pouze autoblok, resp. dálkové ovládání stanic.
Ale stejně bych raději jel vlakem.
Koridory na 160 km/h mají smysl tam, kde se nemusí dělat přeložky
A to právě 5 koridor vede prakticky v současné stopě.
kromě nového úseku Milovice Vlkava, a za Turnovem tunel k Sejdlejovicím a tunelem od Hodkovic skoro až k Liberci.
Za zmínku stojí asi nejen křížení u Lysé nad Labem.
Nicméně by stačila rychlost do 160 km h.Muselo by jít ale o kvalitní tratˇ .Žádných 75-80 km h.Pak by to smysl mělo.
Nejsme tak bohatá země, abychom si mohli dovolit dělat polovičaté řešení - stavbu trati, po které budou vlaky jezdit srovnatelně rychle jako po souběžné dálnici.
Ale to se právě přesně děje.
Zrovna nyní 4 koridor.Podívejte se na současné časy po silnici a vlaku nyní a výhledově.Prakticky srovnatelné.
Na Ostravu tratˇˇ do 160 km h nestačí?Já se domnívám ,že ano.Proč by se jinak cpali Student Agency na tratˇ Praha Ostrava.A pokud jste jel někdy po dálnici na Ostravu, tak asi víte, jaký je běžný čas autem.Pokud jezdíte skoro dle vyhlášek.Autobus tam rozhodně dříve není.
To by museli budovat dálnici i směrem od Pardubic
na Olomouc a dále na Ostravu.Pak by zřejmě byla tato tratˇ zhruba časově skoro stejná. Spíše nepatrně lepší než autobus.Ale při pohledu auto -vlak by to už moc zajímavé nebylo.Malí propadák.Zatím o té dálnici nevím.
Kamiony by také neměli jezdit více jak do 100 km h.Někteří jezdí nepatrně více.Opět na černo.
Mimochodem to,že po vybuduvání dálnic mohlo každého chytřejšího napadnout už tehdy,že některé opravené úseky tratě nebudu o moc
časově výhodnější.Nebo také vůbec.
A až zavedou 160 km h místy na dálnici, bude rozdíl ještě větší.Slovensko bude mít místy na dálnici 160 km h.
Proto už tehdy měly plánovat lepší rekonstrukce tratí a místy vytvořit novou tratˇ. Kdy poblíž pozemků drah, toho ještě moc nestálo. To je mělo napadnout už tehdy.Jejich marketingová chyba.
To jsou ty jejich slavné úseky-lahůdky na hlavních tratích 75 km h,80 km h,85 km h ,90 km h.
Někde ovšem tyto opravené tratě-úseky rychlostně dostačují.A podstatně se zlepšila bezpečnost tratě a zmodernizovala se její obshluha a také efektivita.
Někde to ovšem nestačí.Investované peníze nepřinesli požadovaný efekt.Neboli efekt je prakticky nulový.Dá se spíše říci ,že tratˇ se uvedla do původního stavu.Nebo se nepatrně zlepšili její parametry.
Ovšem každého zajímá to podstané.Za jaký čas se tam dostanu či ona věc ,materiál,surovina,dostane.
Ale o to právě jde.Dosáhnout dobrého času na danném směru.Dobrý čas na modernizované či moderní trati spojující dvě významné lokality,směry,místa.
A železnice by se právě na nákladní dopravu a na rychlá spojení mezi městy využít dala.
Když jsem to tvrdil dříve zde na želpage,ostatní se mi smáli.
Koridory na 160 km/h mají smysl tam, kde se nemusí dělat přeložky (žádné výkupy pozemků, změny územně plánovací dokumentace...), ale pokud už se dělají přeložky, není cenový rozdíl mezi tratí na 160 a na 200 zpravidla významný. Nejsme tak bohatá země, abychom si mohli dovolit dělat polovičaté řešení - stavbu trati, po které budou vlaky jezdit srovnatelně rychle jako po souběžné dálnici.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










