..: Přímé spojení Praha – Milovice možná již v roce 2009 :..

Ilustrační obrázek Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.

První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.

Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
24.04.2008 (15:04)  
ze sborniku Zeleznice, Regiony, Evropa cituji, ze vlakem IC z Prahy hl.n. se zastavenimi v Praze Vysocanech, MB a Turnove se zvladne trat PHLN-LB za 80 min, Vysocany-LB za 70 min a to vse pri Vmax 160 km h. To je myslim dostatecne konkurence schopne...vzdyt jak dlouho se jede autem z Cernaku do pouhych Vysocan? a do centra ani nemluve, vsude 50 a stacionarni radary....Gumokoly porazeny, autobusy porazeny....Nejake bezzastavkove spoje by mohly trat urazit i za 60 min!!!skoda, ze se od toho tedy ustoupilo...

Jinac dnesni trate se jiz uvazuji na Vmax 200...Napr Brno-Prerov az 220 km h, Brandys n O - Usti n O tunelama rovnez pro Vmax200 km( vznikne usek 62,2 km dlouhy pro rychlost 160km h!!, Praha-beroun-Plzen(Domazlitz) rovnez pro 200, a Tabor-CB(4.koridor), prepracovava se pripravna dokumentace rovnez pro Vmax200....
5 koridor by si to zaslouzil take, vzdyt az do Turnova povede rovinatou krajinou bez prirodnich prekazek, takze rozdil v investicich 160/200 km nebude nijak nijak dramaticky..
24.04.2008 (15:00)  
Pro neznalé > EJ 471 mohou jezdit až čtyřmo, zatím jezdí jeden vlak pravidelně trojmo. Takže z Prahy může jet vlak trojmo, poslední souprava si odšlápne v Lysé a pojede do Milovic, v NBK si odšlápne další souprava a do Kolína, případně do KH se pojede s jednou jednotkou. Při cestě zpět se zase soupravy budou spojovat a do Prahy se příjede trojmo.
Pro vedení "přímých" vlaků z Prahy do Milovic se hledalao různá řešení, třebas tažení 451/452 traktorem, ale to by se muselo v Milovicích objíždět a jezdilo by se pouze na nouzové osvětlení, v případě 471 je sice možné napájení z traktoru kabelem, ale manipulace v Lysé by byla časově neefektivní.
Z Vysočan do Lysé je standardní hradlové zabezpečovací zařízení, čili jezdí se na odhlášku. Propustnost může zvýšit pouze autoblok, resp. dálkové ovládání stanic.
24.04.2008 (13:53)  
ad Tgw:To já taky ale muselo by se to tedy udělat na 200km/h pak by to mělo smysl
registrovaný uživatel tgw 
24.04.2008 (13:46)  
Tak dobrá.Ukecali jste mě.Ukončuji debatu 5 koridor.

Ale stejně bych raději jel vlakem.
24.04.2008 (13:31)  
ad tgw:Tak na tu Ostravu momentálně to jde ale v momentě kdy bude hotová dálnice Ostrava-Brno tak to autem bude rychlejší a ta severní varianta HK-Olomouc tuším že je jako R silnice taky v plánu a pak se může jít dráha zase bodnout. K tomu Lbc:Nemá cenu cpát mld.Kč na něco ce se pouze dostane na jízdní dobu busu. A stejně to nikdy nebude. To je sci-fi jako třeba Orlické dráhy.
registrovaný uživatel tgw 
24.04.2008 (12:35)  
JnR

Koridory na 160 km/h mají smysl tam, kde se nemusí dělat přeložky

A to právě 5 koridor vede prakticky v současné stopě.
kromě nového úseku Milovice Vlkava, a za Turnovem tunel k Sejdlejovicím a tunelem od Hodkovic skoro až k Liberci.
Za zmínku stojí asi nejen křížení u Lysé nad Labem.

Nicméně by stačila rychlost do 160 km h.Muselo by jít ale o kvalitní tratˇ .Žádných 75-80 km h.Pak by to smysl mělo.
registrovaný uživatel tgw 
24.04.2008 (12:25)  
Pro JnR

Nejsme tak bohatá země, abychom si mohli dovolit dělat polovičaté řešení - stavbu trati, po které budou vlaky jezdit srovnatelně rychle jako po souběžné dálnici.

Ale to se právě přesně děje.
Zrovna nyní 4 koridor.Podívejte se na současné časy po silnici a vlaku nyní a výhledově.Prakticky srovnatelné.
registrovaný uživatel tgw 
24.04.2008 (12:18)  
Pro DJTiësto

Na Ostravu tratˇˇ do 160 km h nestačí?Já se domnívám ,že ano.Proč by se jinak cpali Student Agency na tratˇ Praha Ostrava.A pokud jste jel někdy po dálnici na Ostravu, tak asi víte, jaký je běžný čas autem.Pokud jezdíte skoro dle vyhlášek.Autobus tam rozhodně dříve není.

To by museli budovat dálnici i směrem od Pardubic
na Olomouc a dále na Ostravu.Pak by zřejmě byla tato tratˇ zhruba časově skoro stejná. Spíše nepatrně lepší než autobus.Ale při pohledu auto -vlak by to už moc zajímavé nebylo.Malí propadák.Zatím o té dálnici nevím.

Kamiony by také neměli jezdit více jak do 100 km h.Někteří jezdí nepatrně více.Opět na černo.

Mimochodem to,že po vybuduvání dálnic mohlo každého chytřejšího napadnout už tehdy,že některé opravené úseky tratě nebudu o moc
časově výhodnější.Nebo také vůbec.
A až zavedou 160 km h místy na dálnici, bude rozdíl ještě větší.Slovensko bude mít místy na dálnici 160 km h.

Proto už tehdy měly plánovat lepší rekonstrukce tratí a místy vytvořit novou tratˇ. Kdy poblíž pozemků drah, toho ještě moc nestálo. To je mělo napadnout už tehdy.Jejich marketingová chyba.

To jsou ty jejich slavné úseky-lahůdky na hlavních tratích 75 km h,80 km h,85 km h ,90 km h.

Někde ovšem tyto opravené tratě-úseky rychlostně dostačují.A podstatně se zlepšila bezpečnost tratě a zmodernizovala se její obshluha a také efektivita.

Někde to ovšem nestačí.Investované peníze nepřinesli požadovaný efekt.Neboli efekt je prakticky nulový.Dá se spíše říci ,že tratˇ se uvedla do původního stavu.Nebo se nepatrně zlepšili její parametry.

Ovšem každého zajímá to podstané.Za jaký čas se tam dostanu či ona věc ,materiál,surovina,dostane.

Ale o to právě jde.Dosáhnout dobrého času na danném směru.Dobrý čas na modernizované či moderní trati spojující dvě významné lokality,směry,místa.

A železnice by se právě na nákladní dopravu a na rychlá spojení mezi městy využít dala.

Když jsem to tvrdil dříve zde na želpage,ostatní se mi smáli.
registrovaný uživatel JnR 
24.04.2008 (10:23)  
tgw: Já jsem někde psal, že podporuji rozhazování miliard na přeložky trati na ČB na 160 km/h?
Koridory na 160 km/h mají smysl tam, kde se nemusí dělat přeložky (žádné výkupy pozemků, změny územně plánovací dokumentace...), ale pokud už se dělají přeložky, není cenový rozdíl mezi tratí na 160 a na 200 zpravidla významný. Nejsme tak bohatá země, abychom si mohli dovolit dělat polovičaté řešení - stavbu trati, po které budou vlaky jezdit srovnatelně rychle jako po souběžné dálnici.
24.04.2008 (10:11)  
tgw:160km/h nestačí nikde. Je to jen o tom že na rychlejší tratě není politická vůle a ani peníze jo a tuším že ani legilativa. 160km/h je v dnešní době naprosto směšná rychlost pro tratě celostátního potažmo mezinárodního významu.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko