Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.
První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.
Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.
zdroj: Deník
| 23.4.2008 (1:00)
Jináč me mrzi, ze se odstoupilo od 5teho koridoru jak se zde pise...Pri planovanem ztrojkolejneni a narovnani 231 Praha-Lysa by se zvysila kapacita a rychlost vlaku na Hradec( Paku) Trutnov, Nachod atd...5 koridor by nejen udelal zeleznici na relaci Pha-LB konkurenceschopnou se silnici, ale navic by zrychlil vlaky do Jizerek( Tanvald, Harrachov) ale i do Krkonos( Jilemnitz, Vrchlab z turnova do paky a pres martinice) Modernizace a vybudovani 5 teho koridoru by melo obrovsky prinos jako maloktery koridor v Cesku...
Jinac nevidim problem ve spojovani slonu, jako se to deje v Pořicanech na vlacich z 060
S rychlým spojením Prahy s Mladou Boleslaví se počítá výhledově s trasou přes Poříčany a Nymburk.
Má odpovědˇ .Proboha proč přes Poříčany a Nymburk?
Vždytˇ je to delší!
A to v případě ,že počítám Nymburk město rychlější variantu.
Praha hl.n-Poříčany 40 km +Poříčany Nymburk město 13km +Nymburk město-Veleliby 4 km,Veleliby Mladá Boleslav 27 km
Celkově 84 km.
V případě ,že by vlak jel až do Nymburka hl nádraží je to o jeden km více.Nicméně zde by to bylo o několik minut více o proti rychlejší variantě přes Nymburk město.A také by musel strojvedoucí na nádraží Nymburk hl.n přejít na opačnou stranu soupravy.
Nechápu!Přes Lysou .n.L a Milovice dále novou tratí na 071 a dále po 071 do Mladé Boleslavi by to bylo kratší a časově dle mého stejné.Takže by se ušetřilo za energii.
Nyní mě omluvte ,ale musím skutečně použít slogan.
Co jde jednoduše budem dělat složitě!
Pokud mi dneska z Lbc jezdí každou půlhodinu autobus s cca 50 lidma, můžu tam za cenu velkých investic do infra posílat jednou za hodinu vlak s kapacitou ca 150, který stejně pojede o něco dýl. Přitom budete muset tenhle vlak notně dotovat (=omezit se někde jinde). Je to skutečně ten správný způsob jak dostat lidi do VHD?
K předchozímu dotazu:
030, 086 jednoznačně pouze dálková doprava, tomu přizpůsobit investice
036, 037, 041 velký význam v regionální dopravě - drobná modernizace by neuškodila
034 slušně řečeno vlečka, zrušení os. dopravy
089 těžko říct, několik let jsem neprojel
070 středně významná lokálka - pouze regionální doprava
WEB
Na trati Praha Liberec bych dotoval pouze vlakovou dopravu. Nebylo by to diskriminační.Proč?
Železniční doprava je totiž ekologická a šetrná k životnímu prostředí.Navíc rychlá kvalitní železniční tratˇ vydrží podstaně déle než nějaká dálnice.Nehledě na časté opravy-povrch dálnice neboli frézování.
A dle mého.Pokud by byla dobrá tratˇ a zajímavý čas Liberec Praha,tak by jste viděl,jak by Student Agency přešli na železnici.Protože by si rychle spočítali ,že vlak může přepravit více lidí,dotaci by dostali také,stejný či rychlejší čas.
Soukromí dopravce by si to spočítal rychle.
Nehledě na to,že dnes bych viděl budoucnost v přepravě lidí spíše jednotkami.
Dle mého jsou lepší a mohou nabídnout úplnou nízkopodlažnost.Jednotky mohou být i dvojpodlažní.Také zde vychází lépe energie /sedadlo.
A proč?Je to proto,protože je zde kvalitní železniční rychlá cesta- tratˇ.Po opravě podotýkám.
A proto se i na tuto tratˇ snaží dostat jinak autobusový dopravce Student Agency.
Je zde totiž dosaženo
toho kýženého slušného času Prahy a Ostravy Svinova.Do budoucna to vypadá i těsně pod 3 hodiny.Dle mého 2:50-2:55 pendolino.To už je na 351 km slušné.A ten druhý důvod je ,že nevede zde souběžně dálnice.
Proto také Student Agency jede přes Brno.A i déle.
Proto se domnívám,že kdyby byla jako že zde není ani omylem kvalitní tratˇ do Liberce, byl by dosažený čas zajímavý také.Nehledě na to,že vlakem může jet více lidí.Větší přepravní potenciál.Domnívám se ,že z 100 000 města, už by potenciál byl.
Jelikož jsem z okolí,tak skutečně a právem kritizuji špatné neboli pomalé železniční spojení Prahy a Liberce trvající 2:50 hodiny zhruba.
Je to skutečně ostuda,že město s 100 000 obyvateli nemá důstojné železniční spojení s Prahou.
Vlaky na Nbk nejezdí kvůli tomu, že tam vede trať, ale kvůli tomu, že tam je nejdůležitější seřazovací nádraží v republice, z tohoto důvodu není nová trať na Lysou nijak významný přínos pro nákladní dopravu.
tgw: Z některých tratí se stanou regionální sběrače, některé upadnou. Já na 814 oproti Ivecu na silnici nic tak extra ekologického nevidím.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










