..: Přímé spojení Praha – Milovice možná již v roce 2009 :..

Ilustrační obrázek Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.

První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.

Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tgw 
24.04.2008 (2:13)  
Že jsou nepřehledné slevy u ČD je problém lidí z marketingu ! Tak měla znít tato věta .Omlouvám se.
registrovaný uživatel tgw 
24.04.2008 (1:36)  
pro JnR
tgw: Naopak, luxus je vyhodit miliardy za trať, po které budou jezdit vlaky srovnatelně rychle jako jezdí v současnosti busy po již existující a kapacitně vyhovující silnici.

Jezdili by snad autobusy po dálnici do 160 km h? Co to píšete za nesmysli?

Busy mají předepsaných vyhláškou 100 km h.Jezdí možná někdy do 120 km h,ale na černo.
Co se týče souběžnosti dálnice a železnice.
Tak na Tábor snad nebude dálnice?Bude.A zde vyhodit peníze do koridoru není problém?Že zde časy budou také srovnatelné nevadí ?Souběžnost silnice a trati zde nevadí?
Mimochodem ta 75 km h a ta častá 80,85,90 km h na 4 koridoru to je skutečně lahůdka!

A jen pro zajímavost.Z Liberce jezdí lidé vlakem i do Žitavy a Drážďan.Stoupající tendence.
Proto by 5 koridor mohl vést klidně přes Liberec až do Drážďan.

Cena ropy bude stoupat a cena elektřiny půjde dolů?
Cena ropy snad nebude stoupat?Já jsem snad něco psal o elektřině .A navíc ještě to ,že ji budou zlevňovat?
Tady pletete jablka s bramborama.

Ropa bude čím dál dražší.Ropa je surovina,která se čerpá z moře.Ropa (též (surová) nafta, zemní olej) je hnědá až nazelenalá hořlavá kapalina tvořená směsí uhlovodíků, především alkanů. Pravděpodobně vznikla rozkladem zbytků pravěkých rostlin a živočichů.Je základní surovinou petrochemického průmyslu.Z ní se dělá spousty produktů. Nerozebírám.Ropa kromě toho ,že půjde stále nahoru,nebude stále.Bude dražší a dražší.
Elektřina je zavislá na více zdrojích.
Nejvíce jsou pokud vím u nás zastoupeny tepelné elektrárny.Ty jsou především na uhlí.Dále to jsou jaderné elektrárny ,následně vodní elektrárny a pak zbytek jako například větrná ,na biomasu,sluneční,termální atd.

Nedávno jsem četl o jaderné fůzy,kde se dělají velice pokroky.To je skoro nevyčerpatelný zdroj energie.Fajn ještě není.
Ovšem, bude se rozšiřovat Temelín o dva jaderné bloky.U nás v ČR jsou naleziště uranu.Množství uranu na naši planetě je na několik tisíc let.Toto palivo se dá ještě přepracovat. atd.Z toho vyplívá větší životnost. Proto ano pro elektřinu a né pro naftu!


A ohledně VRT.Pro nás je to luxus.Současné koridory stačí.
Vlaky prázdné nejsou.Jsou opravit potřeba další tratě u dalších měst.V ČR není jen město Praha a jen pražáci.
A to,že jsou nepřehledné slevy u ČD je snad problém lidí z marketingu ?

Podívejte se na Student Agency.Jak mají přehledné slevy.
Dříve když se vydávali ještě papírové jízdenky,byli slevy také přehledné. Tak kde je chyba?

Já mám svou IN Rail Plus card a jsem spokojen.
registrovaný uživatel JnR 
23.04.2008 (23:41)  
tgw:
Do Brna stačí 160? A jak teda vysvětlíte ty naplněné busya plnou dálnici?
Do Ostravy zatím stačí 160, protože tam zatím není dálnice (plánuje se VRT). Směrem na Ústí / Drážďany a Břeclav / Wien / Blava se taky VRT plánuje, protože těch 160 nestačí.
registrovaný uživatel JnR 
23.04.2008 (23:35)  
tgw: Naopak, luxus je vyhodit miliardy za trať, po které budou jezdit vlaky srovnatelně rychle jako jezdí v současnosti busy po již existující a kapacitně vyhovující silnici. Busy navíc jezdí v MB až do města.
Pha - Lbc není tak daleko, aby to průměrný člověk nevydržel odsedět v busu.
Cena ropy bude stoupat a cena elektřiny půjde dolů?
Průměrný cestující nemá kartu nechci_slevu_zadarmo, ani netouží po tom, půl dne studovat všechny možné a nemožné slevy ČD.
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (22:28)  
venca Burgán
Ten výraz není pohodlnější beru v úvahu to, co jezdí v okolí Liberce.Jelikož zde bydlím.
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (22:25)  
venca burgán.
Nemám auto,i když mám řidičák.Proč?Všude se dostanu MHD,tramvaj ,meziměstské linky,autobus,vlak.Mám In rail kartu.
Vzhledem ,že bude stoupat ropa a to bude, nemá pro mě moc smysl kupovat auto.Pro mě drahý luxus.

Máš sice pravdu,že by to chtělo použiji tvůj výraz koryto
na 200 km h ,ale to je dle mého zde v zemi drahý luxus na který nemáme.Pokud bych si měl vybrat mezi stejně rychlým autobusem a jedoucím vlakem, volil bych vlak.Je tam více místa.Můžeš se rozvalit.Ale zase o proti Student Agency není pohodlnější.Také tam nemáš běžně wifi připojení na internet-já prozatím nepotřebuji a chybí i usměvavé i sympatické ,,letušky´´ v autobusu.To by mi asi chybělo.Ten nápoj zdarma bych oželel,někdy ne.Také můžeš sledovat klipy.To bych také oželel.

Nicméně se stejně domnívám,že z Prahy na Liberec by stačila trať do 160 km h.

Ale a to zde musím trochu souhlasit na Brno je možná situace trochu jiná.
Je jasné proč.
Po železnici je to 255 km zatímco po silnici 200 km.Také ne moc rychlá tratˇ260 ovšem asi dle možností tomu moc nepřidává.Proto je výsledný čas 2:23 Pendolino.Taková Hungárie moment ..2:32.
Ovšem autobusy Student Agency se domnívám jezdí také s časem podobným 2:20-2:30.Autem zavisí kdy se jede.Jak se chytne zácpa či nehoda a to je poměrně na D1 často,tak také žádná sláva.
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (21:51)  
JnR
A to promiňte plácání o tom,že to nemá smysl , není také úplně pravda z vaší strany.

Kdo říkal ,že by lidé jezdili jen do Liberce.Nejsou snad v okolí jiná města a místa.Já se domnívám ,že ano.Víte vůbec kolik lidí má tahle spádová oblast?

Malí příklad.A že to nebylo jednou.Chci jet Student Agency do Prahy.Už je vyprodané.Jedině další spoj.A to jezdí často.
Možná jste také neviděl rekreanty,když berou útokem Krkonoše a Jizerské hory.Pěkně dlouhé zácpy na silnici.Je fakt ,že tyto rekreanti nejezdí každý den.Ale hotely a penziony fungují,a budují se nové penziony.To znamená ,že jsou rekreanti jsou peníze.Nebo snad ne?
23.04.2008 (21:47)  
TGW:Jezdí se snad do Brna 200 km h?Nejezdí!A nestačí to?Stačí! no to právě zásadní nesouhlas.
páč podívej vlaky do Brna jedou dlouho takže 160 nestačí,podívej na dálnici D1 ucpaná gumokolama auta,busy plný atd.a dráha prázdný Brněnský expresy,mezi Prahou a Brnem vítězí gumokol.
a k těm času lidé tedy zákazníci tedy odpornej hmyz pro ČD se na ty nádraží musí dostat tedy dojít dojet různě atd.tedy je potřeba aby ta dráha byla rychlejší než gumokol tedy né být na stejně,ale rychlejší,páč když si vytáhneš auto z garáže a jedeš tak jsi tam dřív než kdyby si seš ještě dopravoval na nádraží.Předpokládám, že chápeš a nepiš, že si dal gumokol do šrotu.
Do Vmax. 200 se všude ve světě jedná o koryta tedy normální dráhy celostátní případně mezinárodní tedy, aby bylo jasno nemluvím o VRT.
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (21:25)  
pro JnR článek níže.
A nyní předložte číselná fakta vy.
Vzhledem k cenovému stoupání ropy jsem zvědaví, jak dlouho budou aktuální ty slavné autobusy.
I kdyby zvedli na dálnici rychlost na 160 km h a to jen místy,tak autobusy jet více jak 100 km h dle vyhlášky nemohou.
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (21:17)  
JnR
R10, která má ještě kapacitní rezervy.
Zde souhlas.
Oproti stávajícímu stavu by došlo k výraznému zkrácení jízdních dob
zde souhlas.
Pokud bych vzal v úvahu 5 koridor byl by dosažený čas přimejmenším poloviční.Tedy 2:50 1:25 A to by byl i možná o něco lepší.
Tak dále.

stávající infrastruktura nemá dostatečnou kapacitu
Zde také souhlasím.Nicméně zavisí z jakého pohledu se na to díváte.Jestli je myšlena kapacita vlaku či kapacita trati a to za den, za hodinu,celém úseku,v části úseku atd..Nicméně zde souhlas.

Pokud by měl mít pátý koridor smysl, musel by být na TR 200 km/h
Zde nesouhlas.Domnívám se a to zcela jasně, že tratˇ do 160 km/ h by stačila.Zde proto musím i s Vencou Burgánem nesouhlasit. Uvedu krátký jasný příklad.
Vyjíždím, z Liberce
Student Agency autobusem. Liberec Praha 1:05 reálná.Hodinu nestíhají.Jste v Praze ráno 8:05 na Černém Mostě.Metro po ránu interval 2 minuty.Lidi z autobusu jezdí většinou směrem do centra.Vystupujete z autobusu,nejste první,hledáte drobné na lístek a ujíždí vám metro.Ok dalším spojem už jedete. Tedy 4 minuty.Počítám 1:10. Do centra je to 25 minut.Výsledný čas je tedy 1:35 minut!V lepším případě.Po ránu každý den a večer jsou menší kolony před Praze.Také stavební práce neustále na dálnici.Výsledný čas se tedy může změnit.
Do té doby bych byl už 5 koridorem na hlaváku a pěšky na Václavském náměstí u muzea.

Takže ty řeči o tom ,že by byla potřeba na trati rychlost 200 km h jsou nesmysl.
Viděl jsem rozpracovaný 5 koridor i podrobné mapy kudy by měla směřovat tratˇ a její navrhované změny poloměrů obloků.A to do podrobna.

A toto si přečtěte pozorně prosím.Výsledný čas byl Praha hl.n-Liberec 1:15!

To je o 20 minut lepší čas než při student agency + použití metra do centra.A to i kapacitně lépe a ekologičtěji.
Bylo by to rychlejší a postačila by c pohodě tratˇ do 160 km h.

Jezdí se snad do Brna 200 km h?Nejezdí!A nestačí to?Stačí!

Kolik se jezdí do Ústí nad Labem? Do 160 km h a opět to stačí.Do Ostravy do 160 km h a opět to stačí.Ostrava -Olomouc do 160 km h a opět to stačí.Břeclav-Přerov do 160 km h opět stačí.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko