..: Přímé spojení Praha – Milovice možná již v roce 2009 :..

Ilustrační obrázek Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.

První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.

Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mic 
23.04.2008 (16:02)  
Ekoter/Web: Ono se to dá taky seřídit tak, že z Phy by to jelo střídavě Milovice/Nymburk po 231 a obráceně z Nymburka úplně stejně do Prahy střídavě po 231 a na Poříčany. Nymburk by měl půlhodinu a Lysá taky.
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (15:42)  
Web.Měl bych otázku.Ropa neustále zdražuje.Jak vydíte
budoucnost železnic zde v ČR.A jak vydíte budoucnost například tratí ?
030 Liberec Pardubice,
041 Turnov-Hradec Králové,
089 Liberec-Vansdorf,
036 Liberec-Tanvald-Harachov,
070 Turnov Praha,
037 Liberec Frýdlant-Černousy,
086 Liberec Česká Lípa,
034 Smržovka Josefův Důl,
089 Liberec,Hrádek,Zittau,Varnsdorf.
23.04.2008 (15:31)  
Z Webova pohledu bude možné železnici v budoucnosti úplně zrušit, protože všude budou (zřejmě zadarmo) postaveny a udržovány lepší silnice (podél hlavních tratí dálnice a rychlostní silnice, podél ostatních silnice I. třídy, tedy vždy o třídu výš než železnice). Jinak vozit vlaky do MB přes Nymburk by bylo asi jen provizorní řešení do doby, než i tato se rozpadně. Protože proč se nikomu nechce do zdvojkolejnění a elektrifikace stávající 070, že? Pravda, úsek před MB by byl malinko stavebně náročnější, pokud by šlo o to zdvojkolejnění. Ale s druhými kolejemi se u nás vůbec dělají drahoty, a pak se říká, že železnice nezvládá. Inu, uvidíme, zda se něčeho dočkáme. Kvůli rovnání a rozšiřování silnic se kope jedna radost...
registrovaný uživatel Web 
23.04.2008 (15:20)  
tgw: Na nic :-)
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (15:12)  
Web Z tohohle pohledu je trať na Lysou opět kH.
Nerozumím té skratce kh.Co to prosím znamená?

S tou nákladní dopravou máte pravdu.Danná tratˇ se zřejmě dočká rekonstrukce,když je velký přepravní potenciál.
registrovaný uživatel Web 
23.04.2008 (15:03)  
tgw: Trať z MB na Nbk se nebude rekonstruovat kvůli osobce, ale kvůli nákladce, neb ta bude v tomhle směru dost vytížená (na seř. n.). Z tohohle pohledu je trať na Lysou opět kH.
registrovaný uživatel Web 
23.04.2008 (15:00)  
tgw: S ohledem na to, že z MB jezdí každých cca 20 minut bus do Phy za ca 50 minut (trasou, kde zácpy nejsou) a má tedy spojení s Prahou více než dobré znamená to spojení vyhozené peníze.

ekoter: Potenciál Milovic a Nymburk plus Poděbrady je nesrovnatelný. Za hodinovej takt by Vám v NBK poděkovali... Pravda je taková, že pro Milovice by byla nejvýhodnější (a nejlevnější) svážná MHD-bus-linka do Lysé, která by mohla jezdit sakra často na vlaky jezdící z Lysé taky sakra často. Jenže to neni pomníček, to neni něco, čemu může někdo na Ropidu/SŽDC/kraji říct "tohle se postavilo díky mě!"...
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (14:59)  
ekotér.
A máte asi namysli,že současná tratˇ 231 Praha Lysá by nezvládla nápor dalších vlaků směr Mladá Boleslav.V případě realizace.

No já se domnívám ,že by to dle mého zvládla.Byla by více vytížena.
Uvedu příklad kde to jde. TratˇPraha Kolín.

Do Kolína přijíždějí vlaky z Ostravy přes Českou Třebovou,dále z Brna přes Českou Třebovou,dále z Havlíčkova Brodu či Kutné hory. Tyto vlaky pokračují dále směr Praha. To už jsou tři směry.Do Kolína je dvojkolejka.Asi od Poříčan,Českého Brodu nevím je trojkoleka.Ale zaměřme se na dvojkolejku do Kolína.

Dle mého tratˇ 231 by zvládla tři přepravní směry stejně jako tratˇ 010 Kolín Praha.

Dále se též domnívám,že pokračovat dále po kolejích z Lysé nad Labem by bylo efektivnější přes Milovice a následné napojení na 071 do Mladé Boleslavi.Možná i o něco rychlejší a kratší.Vlaky by jezdili Mladá Boleslav Praha přes Milovice.Nemuseli by proto jezdit,jak jsem zde četl nějaké spoje navíc směr Nymburk.

Zde se domnívám je dost spojů vzhledem ke dvěma směrům.
Praha-Lysá n L-Nymburk-Kolín
Praha-Lysá n L-Nymburk-Hradec Králové
23.04.2008 (14:25)  
Elektrifikovat a revitalizovat železnici do Milovic by se mělo dle nejlevnější varianty pro 5.koridor, ve stávající stopě tratě č.232. Na realizování spojky tratě č.232 a č.071 skrz areál bývalého letiště Milovice Mladá-Boží Dar, v rámci projektové dokumentace 5.koridoru nejsou prozatím finance.Z dlouhodobého hlediska 5. koridor je výborný nápad,nejenom v rámci zlepšení železniční obsluhy obyvatel v linii : Jizerské hory - Liberecký kraj> Středočeský kraj > hlavní město Praha > Česko ,ale i v rámci pružnosti přepravy Cargo komodit po železnici z/do regionu pod Ještědem >Střední Čechy > Česko > EU. Po elektrifikaci tratě č.232 a revitalizaci nádraží Milovice, je počítáno dle projektu pro obsluhu obyvatel s posilovou jednotkou ,,City Elefant,, trať č.231.- č.232. ve špičce a mimo špičku jednotkou ,,Regionova,,obsluhující pouze trať č.232. Jsou úvahy,že by do Milovic také zajížděly jednotky od Ústí nad Labem z tratě č. 072, mající doposud konečnou v Lysé nad Labem.
23.04.2008 (14:12)  
Ad tgw: ono už teď rychlíky jedou do Mladé Boleslavi po staré trati 73 minut, což je jen něco málo přes hodinu:-)
Tady je spíše problém v tom, že byste musel přebudovat úsek Praha - Lysá nad Labem (3 koleje?, 4 koleje?). A pokud byste ho přebudoval, tak Vám tam stejně vznikne mnoho krizových míst.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko