Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.
První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.
Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.
zdroj: Deník
| 23.4.2008 (1:00)
budoucnost železnic zde v ČR.A jak vydíte budoucnost například tratí ?
030 Liberec Pardubice,
041 Turnov-Hradec Králové,
089 Liberec-Vansdorf,
036 Liberec-Tanvald-Harachov,
070 Turnov Praha,
037 Liberec Frýdlant-Černousy,
086 Liberec Česká Lípa,
034 Smržovka Josefův Důl,
089 Liberec,Hrádek,Zittau,Varnsdorf.
Nerozumím té skratce kh.Co to prosím znamená?
S tou nákladní dopravou máte pravdu.Danná tratˇ se zřejmě dočká rekonstrukce,když je velký přepravní potenciál.
ekoter: Potenciál Milovic a Nymburk plus Poděbrady je nesrovnatelný. Za hodinovej takt by Vám v NBK poděkovali... Pravda je taková, že pro Milovice by byla nejvýhodnější (a nejlevnější) svážná MHD-bus-linka do Lysé, která by mohla jezdit sakra často na vlaky jezdící z Lysé taky sakra často. Jenže to neni pomníček, to neni něco, čemu může někdo na Ropidu/SŽDC/kraji říct "tohle se postavilo díky mě!"...
A máte asi namysli,že současná tratˇ 231 Praha Lysá by nezvládla nápor dalších vlaků směr Mladá Boleslav.V případě realizace.
No já se domnívám ,že by to dle mého zvládla.Byla by více vytížena.
Uvedu příklad kde to jde. TratˇPraha Kolín.
Do Kolína přijíždějí vlaky z Ostravy přes Českou Třebovou,dále z Brna přes Českou Třebovou,dále z Havlíčkova Brodu či Kutné hory. Tyto vlaky pokračují dále směr Praha. To už jsou tři směry.Do Kolína je dvojkolejka.Asi od Poříčan,Českého Brodu nevím je trojkoleka.Ale zaměřme se na dvojkolejku do Kolína.
Dle mého tratˇ 231 by zvládla tři přepravní směry stejně jako tratˇ 010 Kolín Praha.
Dále se též domnívám,že pokračovat dále po kolejích z Lysé nad Labem by bylo efektivnější přes Milovice a následné napojení na 071 do Mladé Boleslavi.Možná i o něco rychlejší a kratší.Vlaky by jezdili Mladá Boleslav Praha přes Milovice.Nemuseli by proto jezdit,jak jsem zde četl nějaké spoje navíc směr Nymburk.
Zde se domnívám je dost spojů vzhledem ke dvěma směrům.
Praha-Lysá n L-Nymburk-Kolín
Praha-Lysá n L-Nymburk-Hradec Králové
Tady je spíše problém v tom, že byste musel přebudovat úsek Praha - Lysá nad Labem (3 koleje?, 4 koleje?). A pokud byste ho přebudoval, tak Vám tam stejně vznikne mnoho krizových míst.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










