Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.
První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.
Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.
zdroj: Deník
| 23.4.2008 (1:00)
Avšak problém je, že už teď jsou v Nymburce zvyklí na půlhodinu, takže je asi lepším řešením, aby jeli do Lysé 2 jednotky spojené, a pak se v Lysé rozpojily. Jedna na Nymburk a jedna na Milovice. Zpátky podobně.
Nebo (pokud to spojování moc nejde) prostě by jely 2 vlaky za sebou v nejkratším možném intervalu následné jízdy, jaký na 231 lze udělat, přičemž první by jel ten vlak, který přijíždí do Lysé prázdnější.
Avšak úplně nejlepší by asi byly 2 půlhodiny do prokladu na čtvrthodinu, ale to by asi za současného stavu infrastruktury nešlo.
Nicméně se také domnívám,že kdyby se tato tratˇ prodloužila do Vlkavy a to mě klidně opravte pokud se pletu,tak v případě i opravy tratě Nymburk Mladá Boleslav
by vzniklo rychlé spojení z Prahy do Mladé Boleslavy v případě rychlíku.odhaduji něco malinko přes 1 hodinu.To už je konkurenční čas.A já se domnívám,že i lidé z Mladé Boleslavy dojíždí také do Prahy.
Proto se domnívám ,že i zde to smysl má.
Kde byl i zpracován úsek Lysá Milovice.Zde byla několik variant.Nepatrné zvýšení rychlosti na 70 km h byla nejlevnější varianta číslo 1.
Každému zde je snad jasné, že 5 koridor neboli současná tratˇPraha-Liberec není konkurence schopná a je to velký propadák u Českých drah.Logicky to dojde každému,kdo jede po dálnici Liberec Praha.
Cestovat po železnici z Prahy do Liberce 2:48 hodiny může dnes snad jen hlupák.
Docela mě štve,že zde v České republice nejsou schopní lidi vymyslet a realizovat důstojné železniční spojení Prahy a Liberce.
Město ,které má přes 100 000 obyvatel.Město ,které leží poblíž nejen zimních středisek a také poblíž jiných měst.Například Jablonec nad Nisou.
Je to skutečně trapné a nedůstojné,že Liberec v 21 století nemá kvalitní,rychlé železniční spojení.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










