..: Přímé spojení Praha – Milovice možná již v roce 2009 :..

Ilustrační obrázek Milovice - Díky elektrifikaci trati 232 Milovice – Lysá nad Labem by se měli obyvatelé rostoucího města Milovice dočkat už v příštím roce přímého vlakového spojení s Prahou. Na nově "zadrátovanou" trať by měly vyrazit nejmodernější elektrické jednotky z parku Českých drah řady 471 CityElefant. Na elektrifikaci trati z Lysé nad Labem do Milovic je vydáno platné územní rozhodnutí. Již se pracuje na projektu, který by měl být hotov do konce letošního května.

První studie elektrifikace vznikla již v roce 1996 a od té doby je prosazována. Projekt se po dokončení projedná, projde posuzovacím a schvalovacím řízením a pak bude vydána žádost o stavební povolení od Drážního úřadu. České dráhy prý počítají s vydáním stavebního povolení začátkem příštího roku. Pak bude vybrán zhotovitel.

Podle odhadů by mělo být hotovo za pouhé 3 měsíce od zahájení stavby a s novým jízdním řádem, platným od prosince 2009, by mohly začít jezdit přímé vlaky Milovice – Praha. Během elektrifikace se upraví svršek, vymění kolejová pole a v Milovicích přibyde jedno nové nástupiště. Velkým snem je také prodloužení trati Praha – Milovice dále na Mladou Boleslav. Ale to je prý hudba vzdálené budoucnosti.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
23.04.2008 (14:04)  
Ad Petr112: Pokud by se udělaly 2 linky v hodině do prokladu tak, že Praha - Lysá nad Labem by byla půlhodina, tak by z toho cestující vůbec nemusel být jelen a zcela by to pochopil. Prostě v půl do Milovic a v celou do Nymburka. To pochopí i devadesátiletá babička.
Avšak problém je, že už teď jsou v Nymburce zvyklí na půlhodinu, takže je asi lepším řešením, aby jeli do Lysé 2 jednotky spojené, a pak se v Lysé rozpojily. Jedna na Nymburk a jedna na Milovice. Zpátky podobně.
Nebo (pokud to spojování moc nejde) prostě by jely 2 vlaky za sebou v nejkratším možném intervalu následné jízdy, jaký na 231 lze udělat, přičemž první by jel ten vlak, který přijíždí do Lysé prázdnější.
Avšak úplně nejlepší by asi byly 2 půlhodiny do prokladu na čtvrthodinu, ale to by asi za současného stavu infrastruktury nešlo.
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (14:02)  
Co myslíte vy?
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (14:02)  
Milovice jsou rychle se rozrůstající aglomerce.A vzhledem k objemu přepravy to smysl zřejmě má.

Nicméně se také domnívám,že kdyby se tato tratˇ prodloužila do Vlkavy a to mě klidně opravte pokud se pletu,tak v případě i opravy tratě Nymburk Mladá Boleslav
by vzniklo rychlé spojení z Prahy do Mladé Boleslavy v případě rychlíku.odhaduji něco malinko přes 1 hodinu.To už je konkurenční čas.A já se domnívám,že i lidé z Mladé Boleslavy dojíždí také do Prahy.

Proto se domnívám ,že i zde to smysl má.
23.04.2008 (12:57)  
Znova, ČD žádné projekty na infrastrukturu nemá.SŽDC bude financovat to co chce a zvládne betonová lobby a to to nemyslím zle. Taky by nemuselo být nic.
23.04.2008 (12:46)  
Od projektu novostavby trati Milovice-Vlkava se již dávno ustoupilo. Víceméně i "5.koridor" je zatím mrtvý. Přednostně je potřeba dokončit 3. a 4. koridor, uzlové stanice Přerov, Olomouc, Ústí nad Orlicí a dvoukolejku Brno-Přerov. Jediné s čím se výhledově počítá na pravém břehu Labe je modernizace trati Nymburk-Mladá Boleslav, na kterou se loni zpracovávala technicko-ekonomická studie.
23.04.2008 (11:48)  
Vážení doporučoval bych vám zajet do Milovice ve špičce potom by jste pochopily proč chtěj elektrifikaci do Milovic ve špičce tady jezdí 810+010+810 a jezdí to celkem plné a když z prahy jedou dvě soupravy City Elefantu na jedné soupravě a v Lysé se to pak nahrne na první nástupiště do motorů tak je to síla a do té Mladé Boleslavy přes Milovice tak jim to vychází kratší a navíc budoucí projekt který má védst do Mladé Boleslavy tak kus nepovede po staré trati ale měla by být odkloněna přes Ostrou.
registrovaný uživatel Semík  mail  
23.04.2008 (11:11)  
Kde najdu návrh JŘ 2008/09? Dík za odpověď.
registrovaný uživatel tgw 
23.04.2008 (10:38)  
Mě by docela zajímalo,jak to je tedy s tím projektem českých drah 5 koridorem.

Kde byl i zpracován úsek Lysá Milovice.Zde byla několik variant.Nepatrné zvýšení rychlosti na 70 km h byla nejlevnější varianta číslo 1.

Každému zde je snad jasné, že 5 koridor neboli současná tratˇPraha-Liberec není konkurence schopná a je to velký propadák u Českých drah.Logicky to dojde každému,kdo jede po dálnici Liberec Praha.

Cestovat po železnici z Prahy do Liberce 2:48 hodiny může dnes snad jen hlupák.

Docela mě štve,že zde v České republice nejsou schopní lidi vymyslet a realizovat důstojné železniční spojení Prahy a Liberce.

Město ,které má přes 100 000 obyvatel.Město ,které leží poblíž nejen zimních středisek a také poblíž jiných měst.Například Jablonec nad Nisou.

Je to skutečně trapné a nedůstojné,že Liberec v 21 století nemá kvalitní,rychlé železniční spojení.
23.04.2008 (9:45)  
Opět stejné, sny předbíhají skutečnost. S elektrifikací ČD nemají nic společného, grafikon je již rámcově hotov, dopravu si objednávají 2 kraje (a typ vozidla v objednávce není). Takže Deník zastydl někde před 10 lety. Takže vypuštěný další zkušební balonek mnoha projektů okolo Prahy bez znalosti věci. Jinak přepravně je to nejhorší co se může udělat aby některé vlaky jezdily do Milovic a některé do Nymburka.To je pak z toho cestující jelen. Jinak nic nebrání pokud by byla chut vést přímé vlaky z Milovic do Prahy. Případně kamkoliv jinam. Jen chtít. Je to spíš o tom komu se na GŘ přizná že je to jeho nápad a bude za to oslavován jeko nepostradatelný odborník.
23.04.2008 (9:32)  
Zvyšovat tratovou rychlost 70 km/h nemá na tak krátkém úseku trati smysl. Náklady by převýšily konečný efekt = snížení cestovní doby tak o minutu. Šedesátka je tam z důvodu převýšení na zhruba kilometru, vjezdová a odjezdová rychlost z Lysé z důvodu oblouků 55 km, podobně z-do Milovic. Rychlost 70 je zhruba na 1/3 trati. Asi se dá předpokládat, že tahle omezení budou "smetena" v rámci modernizace.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko