..: Rychlodráha na letiště by měla být již za 5 let :..

Ilustrační obrázek Praha - Zástupci státní správy, pražského magistrátu a Středočeského kraje se dohodli na konečné variantě rychlodráhy z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště. Podle memoranda, podepsaného ministrem dopravy Řebíčkem, primátorem Bémem, hejtmanem Bendlem, zástupcem kladenského primátora a dalšími představiteli státních organizaci i samosprávy, by se první cestující měli svézt vlakem na pražské letiště koncem roku 2013.

. Zatím není vyřešen způsob financování výstavby a provozu. Náklady na výstavbu se odhadují na 28 miliard korun. Délka trasy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost činí 80 km/hod. Trasa rychlodráhy zachovává v podstatě dnešní trať 120Masarykovo nádraží – Bubny – Dejvice – Ruzyně, kde se napojí nový úsek na letiště. Rychlodráha bude dvoukolejná a elektrizovaná, vybavená moderním zařízením a technologií.

V obvodu Stromovky bude trať vedena dvěma novými tunely. Podpovrchově je řešena i navazující část trasy, včetně železniční stanice Dejvice. V dalším úseku mezi stanicemi Praha – Dejvice a Praha - Ruzyně je trať vedena po povrchu prakticky ve stopě dnešní jednokolejné trati, s drobnými korekcemi, vyplývajícími ze zdvoukolejnění a z požadavků na zrychlení přepravy.

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 5.5.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Foxx  mail  
06.05.2008 (13:24)  
jorge: Praha má jednu obrovskou výhodu pro lidi kteří sem cestují. Tou je že na tarif MHD se dá jet z letiště. Tím že jim vygeneruješ drahej vlak dosáhneš jenom toho že od jeho použití odradíš hromadu lidí. Uvádíš Řím, nevím nebyl jsem tam, ale třeba v Miláně jezdí na Malpenzu vlak, 11 Eur nebo autobus za 6 Eur. také od hlavního nádraží. Zatímco vlak jel plný tak na 20-30 % busy byly narvané a to i přes mnohem delší čas jízdy. Ještě větší extrém je třeba v Hongkongu kde kombinace metro+bus stojí asi 17 HKD a airport expres 100 HKD a jeho obsazenost mi přišla ještě nižší.
Opak je pak Amsterdam. Podle mě nejlepší napojení letiště na železnici co jsem viděl. Mimochodem jízdenka Schiphol - Centrum stojí přijatelných 3,6 Eura
registrovaný uživatel tgw 
06.05.2008 (13:17)  
Pavel Z kritika je správná..Jedno z 4 vyjmenovaných slov po Z.To jsem ale.....Ruzyně

Nicméně proč se domníváte,že by s této trati nemohl vzniknout dobrý přepravní směr většího významu?

Nedomnívám se,že města Most,Chomutov,Kadaň,Žatec jsou malá města.A tyto města jsou skutečně kousek od sebe.Proto by to byla dobrá spádová oblast a tratˇ by měla větší význam.
Než zde píšete. --> Bylo by dobré si přiznat, že ta trať je určená především pro příměstskou dopravu
registrovaný uživatel jorge 
06.05.2008 (12:20)  
waszyn:

Srovnání s cenou taxíku je trochu mimo, taxíkem cestující většinou nejezdí kvůli tomu, že je to laciné. Dovoluji si tedy tvrdit, že k přetáhnutí cestujících z taxíků dojde s podobnou pravděpodobností ať už jízdenka bude stát 25Kč nebo 100Kč (což je podle mne rozumná cena, skupinové slevy by asi byly vhodné). Onu pravděpodobnost přetažení ovšem výrazně zvýšíme, pokud to bude jezdit často a rychle a z nehumusných nádraží.
06.05.2008 (11:41)  
waszyn: Ne ne, opravdu jsem myslel "Dlouhý Lán", což zde včera zmiňoval František a je pravdou, že Praha 6 tu zastávku požaduje. Dlouhá Míle je jasná, tam nejsme ve sporu.

tgw: Bylo by dobré si přiznat, že ta trať je určená především pro příměstskou dopravu. Dálkovou dopravu bych tahal přes Semerink (když tam tedy nějaká taková někdy vůbec bude). Jo a nechci rejt, ale bylo by dobré si vzpomenout na vyjmenovaná slova po "Z". Myslím, že Ruzyně z nich nevypadla. :-)
registrovaný uživatel waszyn 
06.05.2008 (11:36)  
Tak ta 119 se minimálně do zprovoznění metra určitě rušit nebude. Pokud budu chtít, aby tím vlakem někdo jezdil asi to nebudu moci pojmout jako v Římě.
Z jednoho prostého důvodu: pro 3-4 osoby to musí být výrazně levnější než taxík, který stojí 500 bez ohledu na vzdálenost po celé Praze.
Pro cenu za jednu osobu nemluvě..
Čili cenu bych viděl někde kolem AE a samozřejmě že se to neobejde bez dotace. Tedy pokud chceme vyčistit Evropskou..
Za 100 Kč/osobu do toho nikdo nevleze že...
registrovaný uživatel jorge 
06.05.2008 (11:25)  
Zapojení do systému MHD - já bych to zas nepřeháněl, letištní linka by měla být provozu schopná bez dotací.

Jezdil bych:
15 (nebo 20) min taktem přímo letiště-Masayčka za letištní tarif (nedotovaná doprava)

15 (nebo 20) min taktem Os Kladno-Praha (PID tarif)

30 (nebo 20) min taktem letiště-Dlouhá míle (PID tarif), přípoj na kladenský Os, jakožto náhrada busů 119 a 100 pro spořivé a zaměstnance letiště

podobně to funguje např. v Římě.
registrovaný uživatel waszyn 
06.05.2008 (11:10)  
Pavel Z:
Asi máš na mysli zastávku Dlouhá Míle. Nejen já tam těch důvodů pro zřízení vidím tedy docela dost, vypíchnul bych zejména P+R, autobusové nádraží pro příměstskou dopravu směr Kladno a okolí i dálkovou dopravu, která v současnosti míří na Dejvickou/Hradčanskou, budoucí výstavbu obchodních a průmyslových center apod., pokud teda toto všechno nechceš stavět na kulaťáku. Na letišti na to místo není, a dál kolem Evropské tuším taky ne.
..
Jinak podle mého názoru je pro úspěch tohoto projektu nezbytných několik podmínek:
1) Rozhodně to nebrat tak, že to budou automaticky jezdit ČD. Udělat VŘ a zájemců bude myslím dost Setkání s modrou gumou a muzejním vozovým parkem do turisticky významných lokalit obvyklé bývá pro cizince podobně zdrcující jako setkání s taxikářem nebo nepoctivým číšníkem.
2) Rozumně zapojit do systému MHD, tím mám na mysli zastávky tam kde jsou potřeba(Vltavská, Florenc, Výstaviště, Letná) a vhodně je napojit na metro tam kde je, a ne tam kde vždycky bývaly, jako se to aplikuje vesele u ostatních tratí zapojených do PID, kde příměstské vlaky vesele projíží kolem významných míst(Albertov, Nám.Míru-v tunelu,Eden,Podbaba,Palmovka), a zastavují tam kde to není zase tak nutné(Kyje,Holešovice zast.,Bubeneč).
3) Nedávat tam 471, ale spíše jednotku podobnou např.vídeňskému metru, celoprůchozí, jednopatrovou(kdo se s těma kuframa bude tahat nahoru), hodně prostoru, dveří, menší kapacita a kratší interval.
registrovaný uživatel tgw 
06.05.2008 (10:49)  
Proč jsem psal o té rychlosti 100 km h v oblasti Prahy jsem vyjádřil už níže.
Nicméně dannou myšlenku a můj názor napíši znovu.

Kdyby navrhovanná rychlost nebyla 80 km h ,ale 100 km h,mohly by zde jezdit jednotky s naklápěcí technikou podstatně rychleji.A to ne 100 km h ,ale 130 km h.

Protože ostatní soupravy po této trati nepojedou jen do stanice Praha Ruzinˇ.Ale do dalších stanic.A to Kladno,Žatec,Chomutov,Most,Kadanˇ.Například.A to nejsou malá města.Tato města jsou blízko sebe a tvoří spádovou oblast.

Proto by mělo smysl uvažovat a navrhnout rychlost vyšší.A to 100 km h.V oblasti pražského uzlu.

Domnívám se ,že by zde v budoucnu jezdili i jiní dopravci. Ti mohou mít lepší jednotky i s naklápěcím systémem.

A proto by zde mohli dosáhnout lepších konkurenčních časů při spojení Kladna Žatce,Chomutova,Mostu,Kadaně.

Praha Masarikovo nádraží je od Praha Ruzině zhruba kolem 20 km.To je na 100 km h dostatečně dlouhá vzdálenost.

Na železničním úseku Nové spojení budou jezdit soupravy 80-100 km h.

Je snad Nové spojení dlouhé 20 km? Není.

Proto,řeči o nevyužitelnosti danné rychlosti 100 km h v v danném úseku pražského uzlu jsou jen blábol.


A proč?

Příklad
Dálkový vlak směrem Praha Ruzině,Kladno,Žatec Most.Zastavoval by jen v danných stanicích.Mezi stanicí Praha Masarykovo nádraží-Praha Ruzině nevidím při zhruba 20 km problém s využitelnosti 100 km h.

Těch 80 km h jezdí například na trati Sychrov -Doubí u Turnova-Turnov a to jsou 2* 4 km.A to ne úplně všude.

Nevyuží rychlost? Využijí.a kolik je to km? Necelé 4 km.

Metro jezdí 80 km h.I někde na lokálce jezdí 80 km h.

A také po okruhu v Praze nejezdí 50 km h.Ale více.A kolikrát i ve městě nejezdí 50 km h.Ulice Radlická je toho důkazem.Málokdo zde jezdí 50 km h .A to je v centru.

Proto tvrdím a je to pravda danná rychlost 80 km h není dostačující pro dálkové vlaky směr Kladno,Žatec,Chomutov,Most.

Bohužel ještě pořád se při některých návrhů projektování tratí se u nás nenaučili myslet tržně.

Takhle železnice konkurovat a vytvářet prostředí zajímavé pro dopravce nebude u nás nikdy!
06.05.2008 (10:37)  
rošťák: Má se to dělat současně s tratí do Kladna (snad). Taky by nebylo na škodu se nějak zabývat pokračováním do Rakovníka.
06.05.2008 (9:39)  
No jo, zase keci a nakonec skutek utek! A navíc co trať do Kladna, ta je taky potřeba!
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko