..: Rychlodráha na letiště by měla být již za 5 let :..

Ilustrační obrázek Praha - Zástupci státní správy, pražského magistrátu a Středočeského kraje se dohodli na konečné variantě rychlodráhy z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště. Podle memoranda, podepsaného ministrem dopravy Řebíčkem, primátorem Bémem, hejtmanem Bendlem, zástupcem kladenského primátora a dalšími představiteli státních organizaci i samosprávy, by se první cestující měli svézt vlakem na pražské letiště koncem roku 2013.

. Zatím není vyřešen způsob financování výstavby a provozu. Náklady na výstavbu se odhadují na 28 miliard korun. Délka trasy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost činí 80 km/hod. Trasa rychlodráhy zachovává v podstatě dnešní trať 120Masarykovo nádraží – Bubny – Dejvice – Ruzyně, kde se napojí nový úsek na letiště. Rychlodráha bude dvoukolejná a elektrizovaná, vybavená moderním zařízením a technologií.

V obvodu Stromovky bude trať vedena dvěma novými tunely. Podpovrchově je řešena i navazující část trasy, včetně železniční stanice Dejvice. V dalším úseku mezi stanicemi Praha – Dejvice a Praha - Ruzyně je trať vedena po povrchu prakticky ve stopě dnešní jednokolejné trati, s drobnými korekcemi, vyplývajícími ze zdvoukolejnění a z požadavků na zrychlení přepravy.

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 5.5.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
05.05.2008 (22:23)  
sAd - naopak, byla by to jedna z nejjistejsich sazek, ktere jsem kdy podal:-))
registrovaný uživatel sAd 
05.05.2008 (22:17)  
Při zmínění pojmů rychlodráha a 80km/h jsem se musel znatelně pousmát :).

M: Abyste pak nevyužil nové možnosti vyhlášení osobního bankrotu :).
registrovaný uživatel tenzor 
05.05.2008 (22:17)  
No, když může být SC Pendolino které nejezdí víc jak 160 km/h (běžnou to rychlostí spěšných vlaků na regionálních tratích západní Evropy) rychlovlak, tak se té rychlodráze ani moc nedivím :)
Ovšem dělat v 21. století novou trať, dvojkolejnou a elektrifikovanou, s vMax 80 km/h a ještě s cenou 1.4 giga na km, to se může stát opravdu jen u nás.
BTW pokud to bude na každém kilometru zastavovat, jak někteří naznačují, tak jízdní doba bude nějakých 35 minut, to už budou autobusy rychlejší..
registrovaný uživatel M 
05.05.2008 (21:47)  
Za pet let? Nabizim kurz 10:1 a neomezeny vklad:-))
registrovaný uživatel SergeS 
05.05.2008 (21:25)  
sunfreedom: 30 minut kdyz mas stesti :-)
05.05.2008 (21:23)  
Ono to hrozně láká. Moderní rychlodráha... jakona západě. Jenže kde mají rychlodráhu a nejpomalejším spojem MHD se dostanu z letiště do centra za necelou půlhodinu?
registrovaný uživatel otiko 
05.05.2008 (21:09)  
k té rychlosti 80 km/hod. Je to přeci jednoduché vysvětlení. Při tom počtu zastávek na 20 km se stejně vlak nemůže na víc rozjet. Už takhle je to jak v metru - rozjede se, brzdí, rozjede se, brzdí....a i kdyby byly přímé vlaky z Kladna na Masnu, tak těch doslova pár minut při větší rychlosti přeci nestojí za ty mnohem větší náklady...
05.05.2008 (20:54)  
Oceňuji opět smysl pro skrytý humor podobných článků. Předvolební boj snese každé další memorandum. Praha zůstane ODS, ale pan Bendl tam může být tak ob jedno volební období a pak ODS může tvrdit my chtěli. Ale to platí i obráceně pro ČSSD. Takže pokud o tom budou rozhodovat politici tak nic nebude. Až přijde čas, tak stavební lobby si to zařídí pozemi, v podzemí nebo nadzemí.
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
05.05.2008 (20:51)  
Hehe: Všichni maníci se dohodli... Akorát není vyřešen způsob financování :-D Já sem se rozhodl koupit všechny hotely v Praze. Akorát nemám vyřešen způsob financování :-)))
registrovaný uživatel SergeS 
05.05.2008 (20:38)  
sunfreedom, Regionova: ono tech 80 km/h je nejvyssi rychlost metra :-) tkz jesli je to tak jak napsane - to bude neco mezi vlakem a metrem v danem useku :-)
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko