..: Rychlodráha na letiště by měla být již za 5 let :..

Ilustrační obrázek Praha - Zástupci státní správy, pražského magistrátu a Středočeského kraje se dohodli na konečné variantě rychlodráhy z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště. Podle memoranda, podepsaného ministrem dopravy Řebíčkem, primátorem Bémem, hejtmanem Bendlem, zástupcem kladenského primátora a dalšími představiteli státních organizaci i samosprávy, by se první cestující měli svézt vlakem na pražské letiště koncem roku 2013.

. Zatím není vyřešen způsob financování výstavby a provozu. Náklady na výstavbu se odhadují na 28 miliard korun. Délka trasy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost činí 80 km/hod. Trasa rychlodráhy zachovává v podstatě dnešní trať 120Masarykovo nádraží – Bubny – Dejvice – Ruzyně, kde se napojí nový úsek na letiště. Rychlodráha bude dvoukolejná a elektrizovaná, vybavená moderním zařízením a technologií.

V obvodu Stromovky bude trať vedena dvěma novými tunely. Podpovrchově je řešena i navazující část trasy, včetně železniční stanice Dejvice. V dalším úseku mezi stanicemi Praha – Dejvice a Praha - Ruzyně je trať vedena po povrchu prakticky ve stopě dnešní jednokolejné trati, s drobnými korekcemi, vyplývajícími ze zdvoukolejnění a z požadavků na zrychlení přepravy.

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 5.5.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
06.05.2008 (9:11)  
Pořád nějak nevím, co tu řešíte. Zmíněná rychlost se týká s největší pravděpodobností pouze pražského úseku. Dále je plánována tuším až na 120 km/h.
"Skleněné haly" v Dejvicích? Hm, čím to, že jsem na vizualizaci a mapě viděl jen "halu" vstupního vestibulu? A to pomíjím to, že taková "hala" bude zlomkem ceny za zakopání tratě až k Veleslavínu. Šetřit je hezké, ale na tomhle by se určitě neušetřilo.
Zast. Dlouhý lán? Nevím přesně kde se plánuje, ale nějaký podstatný důvod pro její zřízení nevidím.
A pojmenování "rychlodráha". Tak na tenhle blbý název to dojíždí už od začátku. Plno lidí si totiž myslelo, že za jejich baráky se bude jezdit pomalu rychlostí zvuku a pochopitelně se tomu bránili. O tom že je to blbé pojmenování svědčí i zdejší reakce na uvažovanou rychlost.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
06.05.2008 (7:10)  
Koukám, že nejsem jediný, komu se pro tuhle trať výraz rychlodráha nezamlouvá. Na druhou stranu se vžil a každý jen podle toho jednoho slova víme, o jakou trať se jedná. Jsem pro to, aby se to v nezávislém odborném médiu, jakým Želpage je, napříště psalo v uvozovkách – jako citace.
registrovaný uživatel M 
06.05.2008 (1:09)  
...na ctyrproudych...:-)
registrovaný uživatel tenzor 
05.05.2008 (23:56)  
Semík: a v Praze je na celém území města 50 km/h? U nás v Brně máme takový hezký zvyk, že na dvouproudových silnicích mimo centrum bývá 60, někdy i 80 km/h :)
registrovaný uživatel Semík  mail  
05.05.2008 (23:26)  
No záleží jak se na tu rychlost člověk dívá, že. Nejvyšší rychlost v obci je pro gumokol 50, takže těch 80 je rychlo....
05.05.2008 (22:44)  
tgw - tak to je potom i těch 100 km/h málo. Proč rovnou nestavět na 200, 250, 300 či rovnou na 320 km/h? Přece nebudeme nutit dálkové cestující jezdit pomalu ;-).

Kdo chce moc, nemá nic. Mužeme být rádi i za těch 80 km/h a modernizaci.
registrovaný uživatel tgw 
05.05.2008 (22:44)  
Nepatrný překlep.Omlouvám se.Jablonec nad Nisou-Liberec 036 a Malá Skála-Železný Brod 030.
registrovaný uživatel tgw 
05.05.2008 (22:41)  
Proč jsem psal o té rychlosti 100 km h.Souhlasím s vámi,že 80 km h při větším počtu zastávek Praha masarička Praha Ruzině by nemělo moc velký efekt.Nicméně proč by nemohli jezdit i vlaky přímo bez zastávek.Při větším příletu letadel nevidím problém s obsaditelností směrem do Prahy i obráceně.

A co si bude namlouvat.Na Florenci začínají jezdit MHD i turisti.No nedivím se .Drahý taxikáři na Florenci.

Nicméně zpět k 100 km h.Proč?Protože kam nám dále vede tratˇ.Na Kladno a dále směrem Žatec.A od Žatce směrem na Chomutov,Most,Kadanˇ atd.

Dovoluji si tvrdit ,že z Kladna hodně lidí dojíždí do Prahy za prací.

Domníváte se ,že by lidé nedojíždělii za prací směrem z Mostu,Chomutova Kadaňe při větším platu v Praze za prací?

Já se domnívám ,že ano.

A proto by mělo smysl budovat alespoň tento úsek na 100 km h.Neboli úsek na Praha Masarikovo nádraží-Praha Ruzinˇ.

To je sice můj názor ,ale stejně se domnívám,že to bude na 80km h.

Je to škoda.Takové Disiero s naklápěcím systémem může jet až o 20-30 procent rychleji obloukem.

Proto zatímco při 80 km h by jelo tak max 100 km h.Ale při rychlosti 100 km h by už mohlo jet až 130 km h.

A to se také domnívám,že Chomutov,Most.Kadaň i Žatec nejsou malá města.

Pokud také vím,tak oblouky se mohou nepatrně naklopit-mírně.
Dle mého by to možná dalo oněch 100 km h.Při nepatrném posunu kolejí.

A opět proč se domnívám.U nás na trati Jablonec nad nisou Liberec 030 a i na trati Malá Skála- Železný brod jsou menší oblouky.

Zde mírným naklopením oblouku dosáhli větší rychlosti na danném úseku. Místo 40 km h se jezdí 50 km h a místo 60 km h se jezdí obloukem 70 km h.Dle mého by šlo něco podobného udělat i na těchto obloucích.10 km h a nepatrný posun a je to 20 km h.
registrovaný uživatel M 
05.05.2008 (22:34)  
miker - co "no konecne"? Konecne je tady 17.clanek na stejne tema?:-)
registrovaný uživatel miker  mail  
05.05.2008 (22:28)  
no konečně...
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko