Praha - Zástupci státní správy, pražského magistrátu a Středočeského kraje se dohodli na konečné variantě rychlodráhy z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště. Podle memoranda, podepsaného ministrem dopravy Řebíčkem, primátorem Bémem, hejtmanem Bendlem, zástupcem kladenského primátora a dalšími představiteli státních organizaci i samosprávy, by se první cestující měli svézt vlakem na pražské letiště koncem roku 2013.
. Zatím není vyřešen způsob financování výstavby a provozu. Náklady na výstavbu se odhadují na 28 miliard korun. Délka trasy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost činí 80 km/hod. Trasa rychlodráhy zachovává v podstatě dnešní trať 120Masarykovo nádraží – Bubny – Dejvice – Ruzyně, kde se napojí nový úsek na letiště. Rychlodráha bude dvoukolejná a elektrizovaná, vybavená moderním zařízením a technologií.
V obvodu Stromovky bude trať vedena dvěma novými tunely. Podpovrchově je řešena i navazující část trasy, včetně železniční stanice Dejvice. V dalším úseku mezi stanicemi Praha – Dejvice a Praha - Ruzyně je trať vedena po povrchu prakticky ve stopě dnešní jednokolejné trati, s drobnými korekcemi, vyplývajícími ze zdvoukolejnění a z požadavků na zrychlení přepravy.
zdroj: Pražský deník
| 5.5.2008 (18:00)
"Skleněné haly" v Dejvicích? Hm, čím to, že jsem na vizualizaci a mapě viděl jen "halu" vstupního vestibulu? A to pomíjím to, že taková "hala" bude zlomkem ceny za zakopání tratě až k Veleslavínu. Šetřit je hezké, ale na tomhle by se určitě neušetřilo.
Zast. Dlouhý lán? Nevím přesně kde se plánuje, ale nějaký podstatný důvod pro její zřízení nevidím.
A pojmenování "rychlodráha". Tak na tenhle blbý název to dojíždí už od začátku. Plno lidí si totiž myslelo, že za jejich baráky se bude jezdit pomalu rychlostí zvuku a pochopitelně se tomu bránili. O tom že je to blbé pojmenování svědčí i zdejší reakce na uvažovanou rychlost.
Kdo chce moc, nemá nic. Mužeme být rádi i za těch 80 km/h a modernizaci.
A co si bude namlouvat.Na Florenci začínají jezdit MHD i turisti.No nedivím se .Drahý taxikáři na Florenci.
Nicméně zpět k 100 km h.Proč?Protože kam nám dále vede tratˇ.Na Kladno a dále směrem Žatec.A od Žatce směrem na Chomutov,Most,Kadanˇ atd.
Dovoluji si tvrdit ,že z Kladna hodně lidí dojíždí do Prahy za prací.
Domníváte se ,že by lidé nedojíždělii za prací směrem z Mostu,Chomutova Kadaňe při větším platu v Praze za prací?
Já se domnívám ,že ano.
A proto by mělo smysl budovat alespoň tento úsek na 100 km h.Neboli úsek na Praha Masarikovo nádraží-Praha Ruzinˇ.
To je sice můj názor ,ale stejně se domnívám,že to bude na 80km h.
Je to škoda.Takové Disiero s naklápěcím systémem může jet až o 20-30 procent rychleji obloukem.
Proto zatímco při 80 km h by jelo tak max 100 km h.Ale při rychlosti 100 km h by už mohlo jet až 130 km h.
A to se také domnívám,že Chomutov,Most.Kadaň i Žatec nejsou malá města.
Pokud také vím,tak oblouky se mohou nepatrně naklopit-mírně.
Dle mého by to možná dalo oněch 100 km h.Při nepatrném posunu kolejí.
A opět proč se domnívám.U nás na trati Jablonec nad nisou Liberec 030 a i na trati Malá Skála- Železný brod jsou menší oblouky.
Zde mírným naklopením oblouku dosáhli větší rychlosti na danném úseku. Místo 40 km h se jezdí 50 km h a místo 60 km h se jezdí obloukem 70 km h.Dle mého by šlo něco podobného udělat i na těchto obloucích.10 km h a nepatrný posun a je to 20 km h.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










