Plzeň - Společnost Student Agency zdražila od dubna jízdné svých autobusů mezi Prahou a Plzní. Cena tzv. otevřené jízdenky (není předem prodána na konkrétní datum) se zvedla na 90 korun. Dle slov majitele Radima Jančury k tomu mělo dojít již v lednu, kdy se zvedala DPH z pěti na devět procent, ale na tuto trasu se jaksi "zapomnělo".
Lidé, kteří si zakoupili jízdenku za starou cenu ji mohou rezervovat na konkrétní datum do koce května včetně rezervací na červnové spoje. Poté již nepůjdou použít na rezervaci, ale jen je bez poplatku vrátit. Jízdenky za starou cenu jsou ovšem stále na některých spojích doprodávány a tak se cestující mohou setkat jak s novou, tak i ještě se starou cenou. Což mnohé cestující překvapilo, když jedou pokaždé za jinou cenu.
Za shodnou cenu, 90 korun, jezdí i konkurence, například ČSAD Autobusy Plzeň, nebo Centrum Tour. Ty však dovezou cestující až do centra Prahy, kdežto Student Agency jen na okraj prahy do Zličína, odkud musí pokračovat dál městskou hromadnou dopravou. ČSAD Autobusy Plzeň jezdí na Zličín z Plzně za 70 Kč, navíc nabízejí například 20% slevu na zpáteční jízdné. Jízdenka vlakem přijde mezi hlavními nádražími na 145 korun, zákaznické jízdné na 109 Kč, zpáteční jízdenka pak 261 Kč, resp. 196 Kč.
Zdroj: iDnes.cz, foto: Student Agency

Vlak už z principu nabízí více prostoru; plné kupé první třídy obnáší šest lidí, jež mají k dispozici polohovatelná křesla o šířce téměř tří čtvrtin metru. Pozitivním extrémem v tomto směru je tuším kupátkové Amz od DB (je to k vidění např. na Vindoboně), které nabízí až neskutečně prostorná kupé s bachratými křesly jak z dob biedermeieru, kde si připadám jako v obýváku. Už to je obrovská deviza, které se dá šikovně marketingově využít. No a pokud k tomu nabídnu žádné zpoždění, stolečky a zásuvky 220V pro notebooky, nápoje v ceně jízdenky, pohodového stewarda(ku), palubní wifinu, nějaké audiokanály se sluchátky k dispozici, časopisy a videosystém a to vše k dispozici za rozumnou cenu, to by bylo teprve pohodlné dálkové cestování.
2.Jestli ma jeden z peti busu SA zpozdeni hodinu, tak Bush patri v Iranu mezi oblibene politiky
3.A CD maji zpozdeni zverejnena kde? Babitron myslim na domene CD neni a prave diky CD se musela "nepatrne" upravit metodologie
4.Ne, taxik zachranou byt nemusi. Stejne jako sanitka nemusi zachranit cloveka s infarktem
Hodinova spozdeni v rezii CD sou relativne ojedinela , a ve stejne mire se vyskytuji i u SA tipnu ( v me praxe je to 1 z 5 , coz prepocitano na cesty CD kde je to 3 ze 500 - je razantni rozdil ) a ma SA nekde na internetu zverejnena sve zpozdeni u busu ? ani muk.
taxik na letiste nemusi byt zachranou ;-) a letadlo nepocka, ale i tak je to dobra vec pro ty lidi ... to by si mozna CD taky mohli dovolit ( pri te p[ravdepodobnosti kolik lidi kuli tomu zustane opravdu rekneme na mrtvem bode by to bylo i mala zatez prepocitano z5 na jeden prodany listek ) ... jenze toho se nedockate :-D bohuzel ...
SA nemívá zpoždění v řádu hodin (moje popisovaná zkušenost nebyla zdaleka jediná) a pokud vím, na své autobusy si čeká. Samozřejmě to má při počtu svých spojů 100× jednodušší než ČD, to však chování ČD v případě zaviněné ztráty posledního přípoje neomlouvá.
Ačkoliv tvému nadšení z prázdného "soukromého" kupé docela chápu, také mě taková situace potěší, tak z ekonomického hlediska se jedná o totální harakiri. Vagon ve kterém cestuje 20 - 30 lidí (sotva polovina autobusu) je totální prodělek a pak tady nikdy nebudeme mít normálné moderní techniku, protože to je totálně ztrátové podnikání. Akotát se tahají úplně zbytečné tuny jalové váhy. Všichi dopravci (asi kromě ČD) vědí, že vozidlo musí být obsazené do posledního místa aby se nějak vyplatilo jej provozovat. To platí od letadel, přes vlaky po autobusy. Takže spíše než somrovat u MD by se měly nabízet takové podmínky, které vytíží vlaky na maximum - tím nemyslím stání v chodbičkách, což se v některých relacích také vidí, ale to už je zase odrazující a demotivující pro příští cestu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











