Plzeň - Společnost Student Agency zdražila od dubna jízdné svých autobusů mezi Prahou a Plzní. Cena tzv. otevřené jízdenky (není předem prodána na konkrétní datum) se zvedla na 90 korun. Dle slov majitele Radima Jančury k tomu mělo dojít již v lednu, kdy se zvedala DPH z pěti na devět procent, ale na tuto trasu se jaksi "zapomnělo".
Lidé, kteří si zakoupili jízdenku za starou cenu ji mohou rezervovat na konkrétní datum do koce května včetně rezervací na červnové spoje. Poté již nepůjdou použít na rezervaci, ale jen je bez poplatku vrátit. Jízdenky za starou cenu jsou ovšem stále na některých spojích doprodávány a tak se cestující mohou setkat jak s novou, tak i ještě se starou cenou. Což mnohé cestující překvapilo, když jedou pokaždé za jinou cenu.
Za shodnou cenu, 90 korun, jezdí i konkurence, například ČSAD Autobusy Plzeň, nebo Centrum Tour. Ty však dovezou cestující až do centra Prahy, kdežto Student Agency jen na okraj prahy do Zličína, odkud musí pokračovat dál městskou hromadnou dopravou. ČSAD Autobusy Plzeň jezdí na Zličín z Plzně za 70 Kč, navíc nabízejí například 20% slevu na zpáteční jízdné. Jízdenka vlakem přijde mezi hlavními nádražími na 145 korun, zákaznické jízdné na 109 Kč, zpáteční jízdenka pak 261 Kč, resp. 196 Kč.
Zdroj: iDnes.cz, foto: Student Agency

Jestli je kombinace vlaku Pardubice--Hradec Králové a rychlíku Praha--Hradec Králové--Trutnov pro ČD "lokálka", pak se pod toto označení bez odpovědnosti schová drtivá většina vlaků.
V autobusech SA, které měly nehodu, cestovalo víc lidí nežli v ěchto vlacích. A přesto dostali občerstvení a náhradní autobus, a pokud si dobře vzpomínám, tak i rabat z jízdného.
s nahradni dopravou ... ono srovnavat nahradni dopravu za vykolejenou posledni 810 na lokalce s busem po poledni na hlavnim tahu je jako kdyz tu 810 prirovname k IC/R na tahu PrahaOstrava ve 14:00
ta "zla" SA by se na svuj posledni lokalni minibus ( tak se da prirovna osobak k jejim busum ) vyprdla kuli zisku ;-) .. . totiz delas chybu ze prirovnavas autobusy SA k osobakum a ne k dalkovym spojum ( ktere v prip potreby cekaji , nebo jednoduseji jezdi furt )
Protože mi do poslední chvíle zaměstnanci ČD slibovali, že přípoj počká, případně že pojede jakýsi extra spoj. A protože když spončíte o půl druhé ráno v Pardubicích (po 7:40 hodin trvající anabázi z Brna), přejete si jediné: spánek. A ne riskovat podobnou hrůzu nočním vlakem, abyste se ráno mohli vydat na nové 242kilometrové "dobrodružství".
Jindy, když jsem po ujetí posledního přípoje skončil blíž své destinaci, jsem si zavolal taxíka. Ale z Pardubic by mě to stálo 1500 Kč, hotel byl levnější.
P. S.: Nejel jsem posledním spojem.
O. P. S.: Opravdu by mě zajímalo, jak by se v podobném případě zachovala ona "zlá" Student Agency.
T. U. O. P. S.: Aha, takže to přece jen byl kameňák ;-)
To, že vlaky jezdí až do centra, je velká výhoda oproti busům a letadlům. Mně se třeba nechce jezdit metrem cca 30 min na Zličín n. Č. Most a platit za to 26 Kč.
Jak to vyuzit bych ale vedel - jedes "na otocku" do Prahy na fotbal/koncert/cokoliv. Vlak se pokazi, je jasny, ze to uz nestihnes a nemas duvod tam jezdit. Potom je to "vyhodny". Druha vec je, ze v takovym pripade mas stejne asi koupenej zpatecni listek nebo proste tu zpatecni cestu uz nejak domluvenou...
1) ten článek sem nepatří, je tendenční, laciný a nepřináší žádnou relevantní informaci
2) argumentovat tím, že vlak je lepší, protože nikdy není tak plný, je dost hloupé >> že je vlak poloprázdný, není nějaký atribut jeho kvality, ale právě naopak to svědčí o tom, že nabízí služby, o které mnoho lidí za ty peníze nestojí -- a to platí o první třídě dvojnásob (a to píšu přesto, že sám první třídu využívám).
SA žádné autobusy neshořely (to je bulvárně katastrofické označení nehody, která se jim stala), totéž se běžně stává i u autobusů jiných společností, navíc se SA ke svým zákazníkům v těchto případech zachovala tak, jak jsem to u ČD ještě neviděl a ještě asi dlouho neuvidím. ČD mi ani nebyly schopny zajistit nocleh, když jsem jejich vinou nedojel týž den do cílové stanice.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











