Plzeň - Společnost Student Agency zdražila od dubna jízdné svých autobusů mezi Prahou a Plzní. Cena tzv. otevřené jízdenky (není předem prodána na konkrétní datum) se zvedla na 90 korun. Dle slov majitele Radima Jančury k tomu mělo dojít již v lednu, kdy se zvedala DPH z pěti na devět procent, ale na tuto trasu se jaksi "zapomnělo".
Lidé, kteří si zakoupili jízdenku za starou cenu ji mohou rezervovat na konkrétní datum do koce května včetně rezervací na červnové spoje. Poté již nepůjdou použít na rezervaci, ale jen je bez poplatku vrátit. Jízdenky za starou cenu jsou ovšem stále na některých spojích doprodávány a tak se cestující mohou setkat jak s novou, tak i ještě se starou cenou. Což mnohé cestující překvapilo, když jedou pokaždé za jinou cenu.
Za shodnou cenu, 90 korun, jezdí i konkurence, například ČSAD Autobusy Plzeň, nebo Centrum Tour. Ty však dovezou cestující až do centra Prahy, kdežto Student Agency jen na okraj prahy do Zličína, odkud musí pokračovat dál městskou hromadnou dopravou. ČSAD Autobusy Plzeň jezdí na Zličín z Plzně za 70 Kč, navíc nabízejí například 20% slevu na zpáteční jízdné. Jízdenka vlakem přijde mezi hlavními nádražími na 145 korun, zákaznické jízdné na 109 Kč, zpáteční jízdenka pak 261 Kč, resp. 196 Kč.
Zdroj: iDnes.cz, foto: Student Agency

Vetsina lidi ale prvni tridou nejezdi (to zase budes muset souhlasit ty:) a bus v jednotne tride nabizi lepsi sluzny nez vlak v jednicce a to levneji (tady se asi neshodnem, ale nevim proc:)
Jinak ja taky ty SA nemusim z duvodu te plnosti (jine spolecnosti tak plne nejsou a to kafe free nak zkosnu:) Ale jak napsal Foxx - rozhodne to o mnohem svedci...
Pokud jde o notebook, tak zrovinka tenhle tyden jsem s NTB v buse delal (nebylo to ale SA, ale FTL-Prostejov) a da se to. Samozrejme, v kupe ve vlaku je mista vic a samozrejme, 17´´ rozdelat nejde, ale dobra 13´´ sla (no a snad nikdo nema snahu si na cesty brat neco o moc vetsiho...). Druha vec je pak dalnice D1 - tam narusi cokoliv:-)
PS: 3 tydny zpet Pardubice-Brno. Sice v nedeli, ale ve dve odtam. Rikal sem si, ze bude prazdno a ani ne (4-6 lidi v kupe) a tou "klaustrofobii" jsem trpel i ve vlaku:(
Kolik stojí třeba na nádraží bageta a pivo, to je ostuda a to má zajímat ŽP.
Že mu shořely dva busy? A kolik shořelo jiných busů? Kolik kleklo lokomotiv za tu dobu?
Je to ubohost, psát takové články. Pokud chce někdo lobbovat za ČD, měl by si uvědomit, že ČD zatím ve službách cestujícím nesahají busům, a nejen Jančurovým, ani po kolena. Snad jen CzechDave se může projít a netrpí ve vlaku klaustrofobií:-)
Všichni ruku na srdce, i přívrženci žlutých autobusů... Není tohle snad pravda??
Teď mě napadá že možná jim na železnici bude stačit čistej vlak s on-line prodejem jízdenek, kterej bude probíhat pár roštěnek s tiskem a kafem. Už to bude upgrade jak blázen.
Viz Londýn. Proto se tam také léta ;-) Mačkáš se stejně, ale jen dvě hodiny.
V postátňování pokračovalo i Československo podle původního c.k. zákona - jednalo se o Košicko-bohumínskou dráhu - protože na území Čech, Moravy a Slezska platily zákony c.k. monarchie.
Důvodem postátňování bylo především zajištění bezpečnosti dopravy, protože akcionáři měli zájem o dosažení zisku a "zisk" se rozděloval na dividendy místo toho, aby se vložil do údržby dráhy a kolejových vozidel, takže docházelo k nehodám a erár potřeboval bezpečnou a spolehlivou železnici, mimo jiné i proto, že sloužila pro přepravu armády.
sames1 : kdo vám nakukal, že se RT Expres nedostal na koleje pro zašlý socialismus.
RT Expres se na koleje nedostal proto, že neměl lokomotivy, které jsou schváleny pro provoz na českých kolejích. RT Expresy byly zapracovány v jízdním řádu, počítaly s nimi technologie práce ve vratných stanicích.
Jsem si jistý, že britský "drážní úřad" by taky na britské koleje nepustil lokomotivu, která nespňuje požadavky britských předpisů, ačkoli v Česku ta lokomotiva jezdít může.
S busem SA jsem čas od času okolnostmi donucen jet a přestože otevřeně přiznávám, že služby SA jsou skvělé, velice nerad jezdím jejich žlutými běsy. Jednak bývají plné do posledního místa, což mi silně vadí, jednak je tam strašlivě málo místa, sedadla jsou uzoučká, krátká opěradla mají divný sklon a nelze je sklopit bez nebezpečí slisování pasažéra za ním. Zrovna ve čtvrtek tento týden jsem jel z ČB do Prahy a v busu jsem bojoval s návaly klaustrofobie. Všude kolem mne narváno, nemohl jsem se pořádně hýbat, no děs. Ještě že mou pozornost aspoň odvádělo video a nápoje. Že bych si tam otevřel notebook, to nepřipadalo v úvahu. Polévá mne studený pot při představě, že bych v busu SA jel například do Londýna a v té mrňavé sesli tvrdl celý den a noc.
Pokud to jde, jezdím vlakem a první třídou, protože je tam obvykle prázdno, člověk si tam nepřipadá jako sardinka a může si napolohovat křeslo, jak potřebuje. Vlak je dražší, ano, souhlas. Ale já si radši připlatím za prostor, kde se můžu rozkramařit kolem sebe a nikoho přitom nebudu omezovat.
No a druha vec je ta, ze zisk CD je v podstate "regulovany" vysi dotaci od statu (a jeho slozek), tak by si asi vyplaceni dividend osefovali:-)
Chika...: Pracujes u CD/SA ? ... tak mi rekni proc po takove "vyborne udrzbe" autobusy SA ( relativne nove ) vyhoreli ? ... u CD neni udrzba po km ale u vetsiny osobnich vozu po 1,5 roce + prohlidky vozmistrem :-) ... Vyrobce za spolehlivost provozu ruci urcitou dobu a s tim ze se musi delat pravidlne prohlidka ( a to neni levna zalezitost pro vlak )
Ten zalostny stav - vidis snad vnitrek vozu ? ono i nove jednotky CD ve vnitr vypadji nove a neopotrebovane - a to se vnitrek neopravoval ;-)
tenzor: obcas tim cestuju ;-) kdyz jedu s jednim kamosem :-)
Myslím si, že by měli soukromé dráhy jen kvést a ČD by měli být opravdu státním dopravcem, to znamená ne ČD akciová společnost, aleČD státní podnik. Tato společnot by neměla usilovat o zisk (to si myslím jako zarytý kapitalista). A tak by mohla mít cenu jízdného podle mých výpočtu cca. na 60 korunách, nebo by naopak při ceně max.100,-Kč měli z Prahy do Plzně jezdit jen ICčka s Bmz & Ampz. Zisk nechme na konkurenci, ČD tu má být pro základní dopravní obslužnost.
Z toho plyne, dnes kdybych byly veřejně obchodovatelné akcie, tak si koupím akcie ČD a nikoliv SA. Proč? Protože ČD je společnost vytvářející zisk, nikoliv společnost pro dopravní obslužnost, tuto úlohu přebraly SA, což je společnost, která má obrovský obrat, ale minimální zisk. > Nemělo by to být obráceně?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











