..: Student Agency zdražuje jízdné z Plzně :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Společnost Student Agency zdražila od dubna jízdné svých autobusů mezi Prahou a Plzní. Cena tzv. otevřené jízdenky (není předem prodána na konkrétní datum) se zvedla na 90 korun. Dle slov majitele Radima Jančury k tomu mělo dojít již v lednu, kdy se zvedala DPH z pěti na devět procent, ale na tuto trasu se jaksi "zapomnělo".

Lidé, kteří si zakoupili jízdenku za starou cenu ji mohou rezervovat na konkrétní datum do koce května včetně rezervací na červnové spoje. Poté již nepůjdou použít na rezervaci, ale jen je bez poplatku vrátit. Jízdenky za starou cenu jsou ovšem stále na některých spojích doprodávány a tak se cestující mohou setkat jak s novou, tak i ještě se starou cenou. Což mnohé cestující překvapilo, když jedou pokaždé za jinou cenu.

Za shodnou cenu, 90 korun, jezdí i konkurence, například ČSAD Autobusy Plzeň, nebo Centrum Tour. Ty však dovezou cestující až do centra Prahy, kdežto Student Agency jen na okraj prahy do Zličína, odkud musí pokračovat dál městskou hromadnou dopravou. ČSAD Autobusy Plzeň jezdí na Zličín z Plzně za 70 Kč, navíc nabízejí například 20% slevu na zpáteční jízdné. Jízdenka vlakem přijde mezi hlavními nádražími na 145 korun, zákaznické jízdné na 109 Kč, zpáteční jízdenka pak 261 Kč, resp. 196 Kč.

Zdroj: iDnes.cz, foto: Student Agency


JiříK. | 2.5.2008 (18:00)
Related newsopen/close

  1 ... 7 8 9 10 11 ... 16      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
04.05.2008 (23:39)  
Andrew33 - ano, nelze poprit, ze prvni trida ve vlaku nabizi vice mista nez cestovani v autobuse, souhlasim...
Vetsina lidi ale prvni tridou nejezdi (to zase budes muset souhlasit ty:) a bus v jednotne tride nabizi lepsi sluzny nez vlak v jednicce a to levneji (tady se asi neshodnem, ale nevim proc:)

Jinak ja taky ty SA nemusim z duvodu te plnosti (jine spolecnosti tak plne nejsou a to kafe free nak zkosnu:) Ale jak napsal Foxx - rozhodne to o mnohem svedci...
Registered user M 
04.05.2008 (23:33)  
CzechDave - pokud jsi ochoten si priplacet za prostor v jednicce, tak jsi dost mensinovy zakaznik. Nerikam, ze jsi spatny zakaznik, ale proste je vas malo:)
Pokud jde o notebook, tak zrovinka tenhle tyden jsem s NTB v buse delal (nebylo to ale SA, ale FTL-Prostejov) a da se to. Samozrejme, v kupe ve vlaku je mista vic a samozrejme, 17´´ rozdelat nejde, ale dobra 13´´ sla (no a snad nikdo nema snahu si na cesty brat neco o moc vetsiho...). Druha vec je pak dalnice D1 - tam narusi cokoliv:-)

PS: 3 tydny zpet Pardubice-Brno. Sice v nedeli, ale ve dve odtam. Rikal sem si, ze bude prazdno a ani ne (4-6 lidi v kupe) a tou "klaustrofobii" jsem trpel i ve vlaku:(
04.05.2008 (22:50)  
Proč se pořád vy ČDmilci strefujete do Jančury? Co je komu po tom, za kolik jezdí?
Kolik stojí třeba na nádraží bageta a pivo, to je ostuda a to má zajímat ŽP.
Že mu shořely dva busy? A kolik shořelo jiných busů? Kolik kleklo lokomotiv za tu dobu?
Je to ubohost, psát takové články. Pokud chce někdo lobbovat za ČD, měl by si uvědomit, že ČD zatím ve službách cestujícím nesahají busům, a nejen Jančurovým, ani po kolena. Snad jen CzechDave se může projít a netrpí ve vlaku klaustrofobií:-)
Correspondent or Member of ŽelPage Andrew33  mail  
04.05.2008 (22:37)  
CzechDave: Konečně pořádný a správný názor na věc po nekonečném tlachání okolo.
Všichni ruku na srdce, i přívrženci žlutých autobusů... Není tohle snad pravda??
Registered user Foxx  mail  
04.05.2008 (22:37)  
CzechDave : To že jsou plné do posledního místa o něčem svědčí. Mám několik známých v Plzni a ty vlastně ani nenapadne jet do Prahy vlakem. Okamžitě řeší SA.
Teď mě napadá že možná jim na železnici bude stačit čistej vlak s on-line prodejem jízdenek, kterej bude probíhat pár roštěnek s tiskem a kafem. Už to bude upgrade jak blázen.
Viz Londýn. Proto se tam také léta ;-) Mačkáš se stejně, ale jen dvě hodiny.
04.05.2008 (21:58)  
Peter100 : za c.k. monarchie nebyly železniční společnosti znárodněny, ale postátněny. To znamená, že stát vykoupil akcie - vesměs se jednalo o akciové společnosti.
V postátňování pokračovalo i Československo podle původního c.k. zákona - jednalo se o Košicko-bohumínskou dráhu - protože na území Čech, Moravy a Slezska platily zákony c.k. monarchie.
Důvodem postátňování bylo především zajištění bezpečnosti dopravy, protože akcionáři měli zájem o dosažení zisku a "zisk" se rozděloval na dividendy místo toho, aby se vložil do údržby dráhy a kolejových vozidel, takže docházelo k nehodám a erár potřeboval bezpečnou a spolehlivou železnici, mimo jiné i proto, že sloužila pro přepravu armády.

sames1 : kdo vám nakukal, že se RT Expres nedostal na koleje pro zašlý socialismus.
RT Expres se na koleje nedostal proto, že neměl lokomotivy, které jsou schváleny pro provoz na českých kolejích. RT Expresy byly zapracovány v jízdním řádu, počítaly s nimi technologie práce ve vratných stanicích.
Jsem si jistý, že britský "drážní úřad" by taky na britské koleje nepustil lokomotivu, která nespňuje požadavky britských předpisů, ačkoli v Česku ta lokomotiva jezdít může.
Correspondent or Member of ŽelPage CzechDave  mail  
04.05.2008 (21:29)  
Tenzor: Cituji: "...chtělo by to občas si do těch autobusů sednout, to nejsou karosy ze 70. let, kde se člověk nepohodlně mačká (a možná cítí i tu naftu :) ). Anebo si to pletete s 810? :) Už dlouho jsem se tak nezasmál..."

S busem SA jsem čas od času okolnostmi donucen jet a přestože otevřeně přiznávám, že služby SA jsou skvělé, velice nerad jezdím jejich žlutými běsy. Jednak bývají plné do posledního místa, což mi silně vadí, jednak je tam strašlivě málo místa, sedadla jsou uzoučká, krátká opěradla mají divný sklon a nelze je sklopit bez nebezpečí slisování pasažéra za ním. Zrovna ve čtvrtek tento týden jsem jel z ČB do Prahy a v busu jsem bojoval s návaly klaustrofobie. Všude kolem mne narváno, nemohl jsem se pořádně hýbat, no děs. Ještě že mou pozornost aspoň odvádělo video a nápoje. Že bych si tam otevřel notebook, to nepřipadalo v úvahu. Polévá mne studený pot při představě, že bych v busu SA jel například do Londýna a v té mrňavé sesli tvrdl celý den a noc.

Pokud to jde, jezdím vlakem a první třídou, protože je tam obvykle prázdno, člověk si tam nepřipadá jako sardinka a může si napolohovat křeslo, jak potřebuje. Vlak je dražší, ano, souhlas. Ale já si radši připlatím za prostor, kde se můžu rozkramařit kolem sebe a nikoho přitom nebudu omezovat.
Registered user M 
04.05.2008 (20:21)  
zigzaja - zajimavy postreh a koment. Nicmene jsou tady takove problemy - kdyby byly akcie CD verejne obchodovatelne, tak kdo by vlastne mel poskytovat dotace a kupovat nova vozidla? Trochu s vtipem receno - aby te ta investice pak neprisla poradne draho:-)
No a druha vec je ta, ze zisk CD je v podstate "regulovany" vysi dotaci od statu (a jeho slozek), tak by si asi vyplaceni dividend osefovali:-)
Registered user SergeS 
04.05.2008 (18:28)  
Cestujici: Me treba z nafty se dela zle - a ve 2 ze 5 cest SA se to povedlo ... kdyzto z kozenky tak ci onak i v lete ten zapach mi nevadi tolik ;-) ... co se tyce drkotani - tak na SA letiti rychlosti 130 km/h po D1 nema nic , ani 810 na te nejmin udrzovane trati :-)

Chika...: Pracujes u CD/SA ? ... tak mi rekni proc po takove "vyborne udrzbe" autobusy SA ( relativne nove ) vyhoreli ? ... u CD neni udrzba po km ale u vetsiny osobnich vozu po 1,5 roce + prohlidky vozmistrem :-) ... Vyrobce za spolehlivost provozu ruci urcitou dobu a s tim ze se musi delat pravidlne prohlidka ( a to neni levna zalezitost pro vlak )
Ten zalostny stav - vidis snad vnitrek vozu ? ono i nove jednotky CD ve vnitr vypadji nove a neopotrebovane - a to se vnitrek neopravoval ;-)

tenzor: obcas tim cestuju ;-) kdyz jedu s jednim kamosem :-)
Registered user Martin Š.  mail  
04.05.2008 (18:09)  
Hádáte se jak psi, já to sice neroseknu, ale můžu vám říct svůj názor:
Myslím si, že by měli soukromé dráhy jen kvést a ČD by měli být opravdu státním dopravcem, to znamená ne ČD akciová společnost, aleČD státní podnik. Tato společnot by neměla usilovat o zisk (to si myslím jako zarytý kapitalista). A tak by mohla mít cenu jízdného podle mých výpočtu cca. na 60 korunách, nebo by naopak při ceně max.100,-Kč měli z Prahy do Plzně jezdit jen ICčka s Bmz & Ampz. Zisk nechme na konkurenci, ČD tu má být pro základní dopravní obslužnost.
Z toho plyne, dnes kdybych byly veřejně obchodovatelné akcie, tak si koupím akcie ČD a nikoliv SA. Proč? Protože ČD je společnost vytvářející zisk, nikoliv společnost pro dopravní obslužnost, tuto úlohu přebraly SA, což je společnost, která má obrovský obrat, ale minimální zisk. > Nemělo by to být obráceně?
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 16      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko