..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 18 19 20 21 22 ... 24      Zpráv na stránku:   
12.05.2008 (13:18)  
ad M:žádný urážky, jen so dobře bavím jak to tak jde vše jednoduše spočítat:o)
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (13:17)  
Luxian - no, asi sis uz zvykl, ze pouzivam kriklave primery. Ano, samozrejme souhlasim s tim, ze je to extremni... (Ostatne ve stejnem prispevku jsem psal, ze s dotacemi zadny problem nemam)

Nicmene, ze by to nebylo dostupne? Jako sakra, pro mne je nedostupnej barak za tri mega a taky mi na nej nikdo nic neda! No, vlastne da - banka hypoteku...
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
12.05.2008 (13:10)  
M: Tak zrovna taxikářema bych neargumentoval. To je jaksi služba navíc. Problém je v tom, že ve veřejné dopravě se vždy musí volit nějaká přiměřená míra samoúhrady cestujícími a výšky dotací, protože jinak by byla pro většinu lidí nedostupná.
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (13:09)  
Tiesto - a argument misto urazek by byl taky? Co je v jeho prispevku vysokoskolskeho? Ze umi nasobit a odecitat? Tohle se za mne ucilo uz na zakladce (ale je rpavda, ze se porad rika, ze to skolstvi upada, takze je mozny, ze se to ted bere na vysoke)

kuchi - hlavne se priprav na to, ze ti nekteri napisou, ze tam mas nepresnosti (Praha-Ostrava neni 300 km), ze je to hrozne zjednodusene (hlavni trat nestoji stejne jako lokalka). Ze mas pravdu bude v podstate bezvyznamne...
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
12.05.2008 (13:07)  
sAd: "Furt tady někdo nadává na to, že jezdí jak v dobytčáku. A když se objeví možnost ten stav zlepšit, tak taky nadává. Tak co teda?"
Co teda? Aby těch 12 mld, když už je chce stát investovat (a to samo o sobě je v pořádku) nepřipadlo jediné organizaci, která se nadto mizerně stará o svůj majetek, ale aby na ně mohl dosáhnout jakýkoliv dopravce. Nebo je na nákup dostaly kraje, které by pak vlaky pronajímaly. Ty nové vlaky za dobytčáky tu budou tak jako tak, takže tu žádný rozpor není.
Ale chápu, že některým je takovýhle liberalismus proti srsti. Holt 40 komunismu se na smýšlení téhle země výrazně podepsalo.
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (13:05)  
sAd
3) kdo brani? No, zrovna ten, co dava jednomu 12 giga a druhymu prdlacku. Co placam o komunismu? A copak se na draze za 20 let neco dramaticky zmenilo?
4) ciste teoreticky (netvrdim, ze dotace nemaji byt), kdyz se podrazi jizdne, tak to bude adresnejsi (nove vagony si nakoupi primo cestujici, tj. ti, kteri to vyuzivaji) nez system dotaci funguje na principu vsichni se slozi, vyuzije to jen nekdo. Taxikari prece taky nedostavaji dotace a ti, co s nima jezdi si to musi zaplatit sami (podobne, jako kdyz si koupis novou kuchyn - taky to cele platis ze svyho)
5) Posledni statni podpora? Tak jestli tohle bude posledni statni podpora, tak super, to jim dejte tech giga treba dvacet, hlavne kdyz bude klid. Jenze ona to posledni statni podpora nebude:(
(6) Porad mi v tech tvych argumentech chybi jaksi ten jeden zasadni - proc by prijemcem tehle (a jinych) penez mely byt Ceske drahy. Ty kdyz nakupujes, tak se po cene nedivas? Kdyz si nechas postavit domek, tak je ti jedno, jestli tentyz domek jedna firma postavi za 2 mega a jina za 4? Pripadne je ti jedno, jestli ti to za stejnou cenu jedna firma postavi z Porotermu a druha firma z pouzitych cihel a linolea? Tebe tohle nezajima? Ty jsi tak ukrutne bohaty, ze neresis, co kolik stoji a jakou to ma kvalitu?

Poborskiii - docela zajimavy napad, nutno si zaznacit:-)
12.05.2008 (13:02)  
ad kuchi:á pan vysokoškolák:o)
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
12.05.2008 (13:00)  
kuchi: S logickými argumenty na této dikuzi pohoříš.
Registrierter Benutzer kuchi 
12.05.2008 (12:58)  
jednoducha matematika:
Stat plati za vlak/km dejme tomu 50kc. Na hlavni trati (Ova - Praha) jede denne 10 vlaku v kazdem smeru, je to cca 300km, na vedlejsi trati (Horni - Dolni)jede kazdy den 5 vlaku v kazdem smeru, je to cca 50km. To znamena ze denne stat na tyhle 2 trati vyda 50*20*2*300+50*10*2*50=600000+50000=650000kc/den.
Pak prijde pan Zluty a rekne ze bude na hlavni trati provozovat denne 5 vlaku v kazdem smeru, nechce na ne penize. Pro stat to znamena ze muze vypravit o pet vlaku meni (10 denne v obou smerech)a dopravni obsluznost zustane stejna. Stat tedy denne vyda 50*10*2*300+50*10*2*50=300000+50000=350000. Oproti dnu kdy pan Zluty nejezdil stat usetril 300000kc pri zachovani dopravni obsluznosti. Tak prestante zvanit o tom at jde Jancura provozovat nejakou lokalku aby neozebracoval stat;-)
Registrierter Benutzer M 
12.05.2008 (12:54)  
Tiesto - no, ja jsem mozna mimo a ty zpravy, ze CD chcou penize na provozovani VVK jsou jen informacni sum. Nevylucuji to
  1 ... 18 19 20 21 22 ... 24      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko