..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 19 20 21 22 23 24      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
12.05.2008 (12:51)  
Semík: Jančura se několikrát vyjádřil, že by v budoucnu vstoupil i do regionální dopravy. To ale asi všichni ti, co šermují s jeho neochotou "poprat se o lokálky", radši neslyšeli.
12.05.2008 (12:50)  
Proč ty peníze mají dostat přímo ČD? Proč ta vozidla nekoupí rovnou stát a nebo neposkytne ty peníze na nákup vozidel krajům, které je potom pronajmou výhercům výběrového řízení na veřejnou dopravu?
registrovaný uživatel sAd 
12.05.2008 (12:50)  
M: Opět prokazujete, že jenon ten Váš názor je ten jediný a pravý ;)... Ale abyste mě opět nepomluvil, že nemám argumenty, tak prosím:

1) Vyhrožováním, že pujde SA na Slovensko nebo někam mimo ČR je čistě jeho problém a plácnutí do vody. Je to jeho věc a pokud si myslí, že vyhrožováním něčeho dosáhne, tak je vedle jako jedle.

2) Pokud vím, tak EU rozhodla o tom, že přesun majetku mezi ČD a SŽDC je naprosto v pořádku a nejedná se o nedovolenou podporu v podnikání. Výrok českého Ústavního soudu neznám, tak nemůžu komentovat, co vlastně zakázal nebo povolil (a pan Jančura pro mě není důvěryhodný zdroj, stejně jako opačná strana).

3) Co to tady plácáte o komunismu? A ten Váš příklad s obchody je úplně mimo. Kdo SA brání vstup na české koleje? Nikdo.

4) Furt tady někdo nadává na to, že jezdí jak v dobytčáku. A když se objeví možnost ten stav zlepšit, tak taky nadává. Tak co teda? Nechat ČD zdražit na úroveň DB nebo OeBB, aby si mohla nakoupit soupravy na úrovni? Kdepak, to by zase všichni nadávali, že jsou ČD drahé. Tak jak z toho pak ven?

5) Tenhle poslední finanční převod mezi SŽDC a ČD se konečně dokončí to, co už mělo být před deseti lety dávno hotovo, takže to beru jako poslední státní podporu.
12.05.2008 (12:50)  
DJ: A proč teda těch 12 mld. dostanou zrovna a pouze ČD? Nebo ostatní dopravci taky něco dostanou...?
12.05.2008 (12:50)  
Pan Jančura má pravdu, říká to výstižně. Přesun zbylého majetku, který jednoznačně patří, patřil pod křídla státní organizace SŽDC, měl být převeden bezplatně automaticky již na začátku rozdělení na SŽDC a ČD, které mělo být uděláno správně na začátku. Stává se tak až nyní a za 12 mld. Kč. To je 12 miliardový tunel, který chce posvětit vláda a chce tím "zlegalizovat" finanční injekci do ČD, které budou pořád hospodařit stejně zpomaleně, dokud nedojde k zásahu z venku (vláda či konkurence, zásah/obrat zevnitř se několik let nekoná a konat těžko bude). Vláda 12 mld. Kč "naúčtuje" občanům ČR. Pan Jančura je jeden z mála, který se snaží o rovnoprávnost přístupu na železnici, stejně jako na silnici.
registrovaný uživatel marco 
12.05.2008 (12:49)  
zda sa, ze toto bude opat jedna z tych neplodnych diskusii...

skoda casu.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
12.05.2008 (12:48)  
Přidal bych další výrok Jančury: "Česká železnice se bez subvence na nákup nových souprav neobejde, podobné kroky však vždy nejprve musí schválit Evropská komise a český stát je poté povinen vytvořit stejné podmínky pro všechny soutěžitele na trhu. Toho by se dosáhlo například vložením 12 miliard korun do právě notifikovaného evropského programu na podporu investic do železničních vozidel, kde je zatím do roku 2013 k dispozici asi 4,8 miliard korun. Tím by si i kraje mohly vybírat z více dopravců a případně si i nakoupit potřebný objem vozidel do vlastního majetku, zatímco takto jsou jim vnuceny České dráhy a z rozhodování jsou vyřazeny. Stát však hledá možnosti, jak obejít EU a jak zafinancovat špatně hospodařící České dráhy přímo a bez ohledu na životní zájmy ostatních dopravců i krajů."
Je snad na tom něco špatného?
Navíc při známé kvalitě údržby vlaků ČD mi připadá těch 12 mld. jako hodně špatná investice. Každý soukromý dopravce by se o svůj majetek staral o řád lépe.
O rovných podmínkách na českých kolejích se nedá hovořit ani z legrace.
registrovaný uživatel Semík  mail  
12.05.2008 (12:48)  
"Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy.... O jaké regionální dopravě se tu mluví, to slyším prvně, co sem zaspal?
12.05.2008 (12:45)  
ad M:si mimo.Ten váš polobůh brečí,že ČD dostanou 12 mega na nová vozidla a ne na relaci Ostrava - Praha. Vážně jsi mimo.
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (12:41)  
tiesto - ano, zadarmo. Nebo jsem aspon jeste neslysel o tom, ze by na to chtel nejake dotace od statu. Jestli ti dela slovo zadarmo problem, tak ho zamen za "levneji"

Jarousek - on a ani nikdo jiny ale prece netvrdi, ze se da na "nelukrativni" trati jezdit bez dotaci. Ted se resi "tohle" - Praha-Ostrava muzou jezdit CD (trebas za miliardu) nebo SA (zadarmo). Je to miliarda ku nule (je to bud rohlik zadarmo nebo za tri koruny). To je jedine, o co tady bezi. Az prijde rec na jezdeni na regionalni trati, tak se ozvi zase. Treba s tim, ze jak je mozne, ze na trati, kde je vypsano vyberove rizeni jsou "schopne" CD jezdit za 30 korun za kilometr, kdezto tam, kde VR vypsane nebylo jezdi identicka souprava za 80-120 korun...
  1 ... 19 20 21 22 23 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko