..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 20 21 22 23 24      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (12:16)  
Jinak poslyste pribeh, docela dost se sem hodi...
V nedeli jsem jel Brno-Praha-Brno. Koupe SONE byla v pohode a k tomu jsem chtel dve mistenky na zpatecni cestu. Jednu na In-kartu, druhou bez karty. Samozrejme vedle sebe.
Pokladni se usilovne snazila (zhruba, opravdu nelzu, 20 minut, nastesti jsem mel celkem rezervu), zkousela 2 listky nahodne, zkousela to na konkretni mista, zkousela to po jednom. Moc jsem to nepochopil, ale kdyz zadavala mistenky po jedne na konkretni misto, tak jedna vydat sla, ale druha uz ne.
Nakonec to teda ukoncila s tim, ze mi muze dat jen dve za 86 (to kupodivu slo bez problemu). Na to jsem ji rekl, ze ne, ze mne jejich technicky problem nezajima a pokud mi nemuze vydat to, co chci, tak je absurdni mi nabizet pro mne horsi variantu, protoze ja jsem problem nezavinil a je tudiz logicke, ze by mi mela nabidnout tu pro mne levnejsi variantu (tj. 2 mistenky za 30). Na to mi zase zacala vysvetlovat, ze to nejde a ja na to, ze to ale neni muj problem a ze na mem pozadavku nic nesplnitelneho neni. Postupne (jeste behem jejiho klepani do klavesnice) se tam nakupily tri pokladni a nakonec to rozhodly tak, ze mi - kupodivu (protoze to prece nebylo mozne...) - daji dve mistenky za 30.
Kdyz mi ty listky davala, tak mne "upozornila", abych na ni priste nekricel... Predne jsem tentokrat opravdu nekricel a byl az obdivuhodne klidny (na to, ze jsem tam stal jak idiot 20 minut, tak se fakt musim pochvalit:), nicmene pokud mi skace do reci, tak at se nedivi, ze mluvim taky a ze by si mela uvedomit, ze jeji hlavni prioritou by melo byt vyjit vstric zakaznikovi. Na to mi rekla, ze jsem hulvat. To uz jsem teda neunesl a prohodil neco ve smyslu (sproste nic, ani "neutralni" slova jako krava apod.), ze tohle se muze stat opravdu jen u Ceskych drah.

No, takze kdyz si prectu, ze jsou mezi nami taci, kteri chteji z dani platit nekoho, kdo jim nadava do hulvatu a nekoho, kdo se chova lip (pristup SA a CD vskutku stejny neni) nebo prinejmensim mu za to nemusim platit dvakrat, ale jen jednou, tak to opravdu zaboli...

Mimochodem, uz se vam nekdy stalo nebo jste o tom slyseli, ze byste meli letet prebukovanym letadlem a aerolinka by se vam omluvila s tim, ze pokud se neurazite, tak ze by vas presunuli z economy do business? U Ceskych drah by to probehlo urcite tak, ze by to bylo radne zpoplatnene a navic prezentovane jako vyborna sluzba k zakaznikovi...

Plus jeden pribeh o vztahu zakaznik-"prodavac". Je to z Koreje a je to dost extremni, ale i 5 procent z toho by pro valnou cast zamestnancu Ceskych drah byl velmi vyrazny pokrok. Chlap v hospode, ozralej jako prase se pozvraci na stul. Cisnik pribehne, bez jedineho slova vymeni ubrus, utre to a piti nosi dal. Uz takhle je to neco neuveritelneho, tim spis, kdyz se to za vecer stane trikrat!


A takovy OT dotaz, treba se to uz nekomu stalo. Kdyz se v EC vlacich vybiraji "popelnice" za jizdy a stane se, ze nejakej ten bordel (at uz sypkej nebo nedej boze tekutej) spadne na cestujiciho. Tak jak se to resi? Usmev, omluva (kdyz je dobrej den) a porad si jak umis?
registrovaný uživatel Ziki 
12.05.2008 (12:14)  
Pana Jančuru znám osobně a vím, že některé pohledy na provozování drážní dopravy jsou dost zajimavé a ne vše je tak jednoduché jak si představuje. On autobus a vlak není to samé a také ne všichni mají stejný model provozování dopravy jako on, v čož ovšem on moc nevěří. Takže spíše mi to připadá, že se pohádkový sen rozplynul a tak opouští loď.
registrovaný uživatel Mato 
12.05.2008 (12:04)  
Petr Mareš: Taky začínal z 10 autobusy a nyní jich má přes 150 (tuším 186).
Luxian: pod to se podepíšu taky
registrovaný uživatel Luxian  mail  
12.05.2008 (12:03)  
Vypíchl bych tenhle Jančurův výrok: "Nebude-li si stát jako doposud nijak vážit soukromých investic do katastrofálního stavu české železnice a bude-li z peněz daňových poplatníků financovat pouze neschopně hospodařící České dráhy, vyhnou se České republice všichni potencionální soukromí dopravci, kteří v západní Evropě státním drahám úspěšně konkurují."
Pod tohle bych se podepsal.
Ale hlavně, že má ODS plnou hubu liberalismu a podpory soukromého podnikání.
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
12.05.2008 (12:03)  
No tech sest souprav nas stejne nevytrhne... jinak aspon takto stat napravi ty mizerne dotace na vlakokilometr, treba na Slovensku(neberte to nijak zle) dostavaji drahy 2x tolik... P.S. Dycky kdyz slysim ty oslavny clanky na papalase z kraju, jak objednali o nekolik vic procent spoju za stejny penize, tak se mi dela soufl (pri tej inflaci, cene novejch vozidel atd.)
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
12.05.2008 (12:02)  
753006:
Pokud vím , titul podnikatele roku získal za to , že se mu mezi velkými městy podařilo změnit autobusouvou dopravu. Před dvaceti lety by nikoho nenapadlo , jak se zde bude jednou cestovat.
Pokud vím , Praha-Ostrava je opravdu lukrativní trasa , ale i na této lukrativní trase zajišťují ČD provoz díky obrovským dotacím. Pokud by na tuto trasu nastoupil někdo , kdo by ji dokázal zajišťovat bez dotací , to by šlo považovat za obrovský úspěch také , ne ?
Celý případ ukazuje na to , jak stát plýtvá s našimi penězi.Když přijde někdo , kdo nabízí , že bude nějakou službu pro stát provádět levněji.... nikdo se s ním nebaví.

Oblast železniční dopravy v ČR je oblastí , která potřebuje změnu. V tom se asi všichni shodneme. Tato změna je tu. To , že se jí brání ČD , to chápu. Že se jí ale brání stát... to jde mimo mojí mysl.
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (11:59)  
sAd - urcite mas pravdu... Kampak bysme to s tim soukromym podnikanim dotahli, vzdyt komunismus nas vytahl na predni mista na svete, ze?:-)
A proc bych mel nechat nekoho vydelat (a nebude mne to stat ani korunu), to si radsi ranec priplatim, hlavne aby ten druhej nevydelal, protoze to by bylo svinstvo.

Ve meste je modrej obchod. Na jeho provoz se prispiva z dani vsech (i tech, kteri nakupuji v jinem meste). Ve meste by chtel obchod otevrit i nekdo jiny a tenhle obchod by byl zluty. Nechtel by zadne prispevky a dokonce by prodaval treba i levneji. Ale inteligentni obyvatele tohoto mesta ho ve meste nechteji, nechteji usetrit ani na danich, ani na cene nakupu. Opravdu inteligentni mesto:-)
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (11:54)  
753006 - Podnikatel je predevsim ten, kdo neco zvladne udelat sam. Praha-Ostrava BEZ dotaci je nekolikanasobne MENE lukrativni nez Ustecky kraj S dotacemi. Jancura zjevne s vyberovymi rizenimi nechce mit nic spolecneho, chce to delat jako podnikani, ne jako PPP (fungujici navic spis jako ja na brachu, bracha na mne).
Co je lukrativnejsi cinnost? Osetrovat stary babky nebo plasticka chirurgie? Samo o sobe urcite to druhy, ale pokud za kazdou babku dostanu deset litru, tak to bude asi jinak, ze? Taky bych chtel tak nelukrativne podnikat, jako to delaji Ceske drahy. Kdyz si trosku maknu, tak dotace pokryji naklady a neco jako cestujici mne nemusi zajimat, protoze uz vydelano mam...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
12.05.2008 (11:51)  
Ano, my si přeci naše České dráhy, národní to poklad, nikým rozvracet nenecháme!
registrovaný uživatel sAd 
12.05.2008 (11:50)  
Nemůžu si pomoct, ale na to můžu říct jedině tohle: "No a co pane Jančura. Běžte si klidně na kraj světa..."
  1 ... 20 21 22 23 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko