..: ČD dostanou 12 miliard na obnovou vozového parku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.

Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.

Zdroj: Idnes.cz


Samir Lepara | 15.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
15.05.2008 (16:43)  
Pánové,naše železnice potřebuje urychleně nová vozidla,aby byla konkurenceschopná novým autům.Nelze prostě čekat,až kraje budou mít víc peněz,nebo až se nějakej soukromník k něčemu rozhoupe.12 mld není nikterak nehorázná suma.Most pro medvědy nás přijde na 0,5 mld kč.Takže si holt musíme zvyknout,že ekologie taky něco stojí
15.05.2008 (16:31)  
No abych pravdu řekl, tak pořád těch 12 mld moc nechápu. Před několika lety došlo k oddělení ČD a SŽDC, rozdělil se i majetek, i když postupně. Najednou někoho napadne, že je třeba odškodnit ČD, protože ztratily majetek. Přijde mě to, že někdo prostě chce akorát zavřít pusu všem, kteří mluví o špatné situaci v ČD. Navíc by se celá situace dala dle mého názoru pojmout i obráceně, že majetek ztratila SŽDC a odškodnit i jí...

Ano železnice potřebuje více peněz než nyní to je pravda. Ale neúčelovou dotací jedné zpřátelené firmě nikoliv. Ono kdyby došlo k výběrovým řízením na všechny tratě v krátkém období a jednoznačně by se určili náklady na provozování té které tratě taky by to bylo jiné. Takhle se provozuje doprava stylem přihod miliony a my budeme jezdit dále. A když se nějakej kraj kousne, už se všude jenom píše, jak je ten kraj proti železnici jako takové. Př. ústecký kraj.... Tímhle způsobem, jak se to dělá nyní se jenom konzervuje stávající stav. A jak tak znám ČD, obávám se, že když dostanou 12 mld, nakoupí v krátkém časovém období několik drahých vlaků a k rozsáhlé modernizaci stejně nedojde....
15.05.2008 (16:25)  
já to ČD přeju
registrovaný uživatel M 
15.05.2008 (16:17)  
Anri - a muzes PROSIM PROSIM PROSIM vecne reagovat na ta desatera. Treba je nejak vyvratit nebo tak neco? Je to pro tebe opravdu takovy problem?

Uz 10x jsem se te ptal, abys mi vysvetlil ten "bod 11". Vzdy bez reakce. Proc nechces vysvetlit to, co jsi sam napsal. Jako kdyz mi nekdo rekne, ze Nokia je super a mam si ji koupit, tak se budu ptat, proc je super. Pokud mi na to uz neodpovi, tak si Nokii urcite nekoupim, protoze je jasny, ze jenom keca...
On nekdo (treba ten JnR) kope a vzteka se, ale take nabizi argumenty. Nekdo jiny jen kope, vzteka se, nadva do pici a kdyz ho nekdo cituje, tak mu odpovi, ze si ho nema brat do huby (a proc sem teda pise)...
15.05.2008 (16:07)  
Brumla: Z toho vyplývá, že musíš rozlišovat mezi infrastrukturou ve správě státu (silnice, tratě) a mezi konkurenčními společnostmi, které provozují dopravu. Údržba silnic i tratí je v zájmu všech daňových poplatníků. Neprůhledné ládování státních peněz do jedné z firem, která tu infrastrukturu používají, už asi ne. Nebo myslíš, že kdyby dal stát 12 mld. třeba zrovna SA, že nebudou ČSAD XY apod. řvát a je vše v pořádku? Protože totéž se teď děje v případě ČD.
P.S. S okrádáním tvé osoby v případě stavby dálnic jsi začal ty, ne já;-).
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
15.05.2008 (16:00)  
Jsem rad, ze sepisujete svoje desatera a nadavate na CD, ale svet je trochu slozitejsi nez vam - zrejme - dovoli vase stavajici uroven poznani pochopit.
Nastesti se ale dle vasich nazoru zeleznicni doprava neridi a realita si pres vase detske kopani a vztekani zatim plyne tak, jak to muzete sledovat.
Uvidime, kam se to bude v delsim casovem horizontu sunout dal. Zrejme tim smerem, ktery naznacujete a ktery tu chcete mit uz hned.
registrovaný uživatel Brumla 
15.05.2008 (16:00)  
Kubíček

...a z toho vyplývá.... že ne každý vše potřebuje, a proto se nebude nikde investovat, zakopem se do zemljanek, a je to vyřešené. Co to tady probíráš, neřekl jsem že není potřeba dálnic, jistě že je, ale proč se rozebírá že ten dostane to a druhý ne.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.05.2008 (15:55)  
Já bych zde to modromozkové a Č(S)D lehce posunul do pozadí. A akcentoval bych: "Tam kde je ruka státu, tam to vždy akosi švidrá". Viz mé srovnávací přispěvky o konci sladké samostatnosti naší energetiky.

Kdeže byly správní rady ČD (před nekvalitním rozstřelem) obsazené námi volenými pos_anci, když dopustily, že Dráha sama nebudovala logistické terminály, dozajista zavlečkované. Kolikpak logistických terminálů vyrostlo vůkol Prahy a bez napojení na železného oře? To je péče o svěřený majetek, to je snaha o jeho množení?
registrovaný uživatel Brumla 
15.05.2008 (15:54)  
Chikatetsujin

...mě už si do ústní dutiny neber, nezajímají mě tvoje názory.
15.05.2008 (15:52)  
Brumla: "Pro mě je zase okrádání mé osoby to, že se staví dálnice (i z mých daní) po kterých jsem nikdy nejel a nikdy nepojedu". Takže tedy paralelou k dálnicím jsou v železniční dopravě nová vozidla pro ČD. A neměly by to spíš být tratě, tedy to, co je ve správě SŽDC? Nebo opravy tratí a modernizace koridorů je taky okrádání vaší osoby, protože z Prahy do Děčína (například) nikdy nepojedete?
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko