Praha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.
Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.
Zdroj: Idnes.cz

Představte si, že se naplní sen mnohých, o akcie ČD a.s. se začne zajímat zahraniční investor, ten si udělá inventuru majetku a bude se ptát "kde je majetek za 12 miliard" a buď bude chtít vrátit část peněz za akcie nebo tu bude další arbitráž.
Možná se vám to bude zdát absurdní, ale něco podobného se událo při transformaci organizační složky ČD a.s. "Ústav podnikového vzdělávání" na dceřinnou společnost ČD a.s. "Dopravní vzdělávací institut, a.s.".
Výpočetní technika ÚPV zakoupená z peněz ÚPV (ale v principu peněz ČD a.s.) byla bezúplatně převedena na organizační složku ČD a.s. > TÚČD, přitom zůstala na pracovištích DVI a.s., který za svoji kdysi zakoupenou výpočetní techniku musel platit nájemné TÚČD, takto organizační složce matky ČD a.s. Když se nad TÚ ČD začala stahovat mračna, tak si výpočetní techniku používanou DVI a.s. zase DVI a.s. od TÚ ČD zakoupil ...
Vše v souladu se zákonem ... převedeno do srozumitelné řeči. matka při příležitosti svatby (osamostatnění) jedné dcery majetek, který si dcera pořídila za svobodna v době, když žila u rodičů sebere, dá ho do "opatrování" jiné svobodné dceři, která stále žije s rodiči a té provdané milostivě umožní, aby si ho od té svobodné pronajala a platila nájemné. A když ta svobodná začne mít problémy a o majetek by mohla přijít, tak milostivě té vdané dovolí, aby si vlastní majetek od té svobodné zakoupila.
tenzor : stavebník nového panelovému domu diskrimován není, protože on podniká na vlastní riziko za účelem dosažení zisku, zatímco ta podpora na revitalizaci je určena vlastníkům bytů v paneláku, přesněji řečeno bytovému družstvu nebo společenství vlastníků bytů. Společenství vlastníků bytů nepodniká...je to právnická osoba "ze zákona", navíc podpora je určena na přesně stanovený účel.
Něco jiného by bylo, kdyby se jednalo o finanční příspěvky stavebním firmám provádějícím ty revitalizace.
Pokud stát poskytne příspěvky na revitalizaci starých domů a na postavení nových neposkytne nic, pak, samozřejmě ten kdo staví nové se nutně musí cítit diskriminovaný a nic divného na tom nevidím, pokud si stěžuje.
a vo to de, aby tomu bylo nerozumět.
Když zakládám společnost, tak tam majetek vložim. Když "ho není dost", nebo není všechen, co je ho třeba k zajištění předmětu ponikání, tak jsem tu společnot založil blbě. Naskýtá se, jak byla tedy vykonávána "správa cizího majetku"? Při tzv. velké privatizaci vznikaly i tzv. zbytkové státní podniky, kde se utavilo a vypořádalo to, co nový subjekt pro podnikání (zpravidla) nepotřeboval. (Jen tak okrajově mne napadají rekreační střediska vlastněná firmami a užívaná ROH..)
Takdy se to kuje naopak. Závazek z EU říká Oddělit "cestu". Byl splněn formálně, funkčně spíše zpola. A ať to zní sebeblběji, za psychologiocky největší past považuji, že obsluhu "zařízení cesty" dál konají zaměstnanci ČD a tím, zejména tím vzniká (resp. není zrušena) historická vazba na deno denní zaměstnanecké úrovni. Česky: "Dispečer", Výpravčí, Vechtr, ale i tvorba grafikonu = CESTA. Mašinfíra, průvodčí = ČD/Cargo. Kam s posunovači? teď zrovna nemám nápad. (Ale mám padla)
a proč se těch 12 mld nedá jednoduše do fondu, ze kterého budou kraje čerpat prostředky na nákup nových vozů? Nebo proč se peníze nerozdělí mezi kraje rovnoměrně podle počtu obyvatel?
Jinak nevím, proč když se rozdělí 1 společnost na 2, proč si musí následně jedna od druhé kupovat majetek.. Tohle mi opravdu hlava nebere...
Čili "žlutý pán" není tím rozhodnutím nijak diskriminován.
Podobně s pravděpodobností hraničící s jistotou neuspěje ani stížnost "sdružení" zastupovaného panem Mužíkem. Jednotliví členové mají sice licenci k provozování drážní dopravy, nicméně pravidelnou veřejnou drážní dopravu osob vlastními zsstaralými vozidly neprovozují.
Jediným dopravcem, který by se mohl cítit diskrimonován je společnost JHMD a.s. - a to za předpokladu, že by stát ze státního rozpočtu dal peníze ČD na modernizaci zastaralých kolejových vozidel a na ostatní "konkurenty se vykašlal".
Jenže společnost JHMD a.s. není "konkurentem ČD".
I kdyby stát vypsal průhledný "grant" na obnovu zastaralého vozidlového parku, tak stejně zase uspějí ČD a JHMD, protože nikdo jiný tady vlastními zastaralými vozidly veřejnou drážní doproavu osob neprovozuje.
V zásadě je to stejné, jako když stát poskytuje příspěvek na revitalizaci desítky let starých paneláků, ale stavebník nového paneláku žádný příspěvek nedostane.
A taky si nejde stěžovat do Bruselu, že je diskriminován.
Louis de Mydlaque : ještě doplním, že ve vlacích provozovaných dopravcem vybraným Landkreisem platí jízdenky DB, včetně síťových (Bahncard100), zatímco Viamont jízdenky ČD, např. KMB neuznává ...
Soukromníci to plošně nevyřeší, taky natááhnou ruku na peníze na nová vozidla, která jsou VELMI,VELMI DRAHÁ. A pak zatím žádnej soukromník nic slavného nepředvedl. Nebejt Lausitz bahn(Viamont) tak jezdí pořád jen s 810...
Stačí M?:o)
Tady nikdo není proti 12mld na železnici (ačkoliv já nevím proč se nenašly 3mld pro učitele, ale těhle 12 jo). Jde o způsob té dotace - nikolvi za vysoutěžené výkony, ale prostě "tady máte".
Žádná startovací čára a "dorovnání dluhu" tu neexistuje. To je jak tvrdit, že ČKD Praha bylo v nevýhodné pozici proti Fandovi co si obráběl v garáži, protože mělo budovy z roku 1960.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











