..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 22 23 24 25 26 ... 41      Zpráv na stránku:   
19.05.2008 (21:02)  
Jak jste přišli někteří na to, že na vjezdu svítilo Volno? Návěst dovolující jízdu je i návěst Výstraha, 40 km/hod. a výstraha nebo třeba Přivolávací návěst. Co když Os vjížděl do stanice právě na PN a výpravčí ji za vlakem zapomněl "zhasnout"?
registrovaný uživatel radekc 
19.05.2008 (20:56)  
To fauny: Pokud sběrač nahoře, strojovna je blokovaná. Ale nevím zdali se při aktivaci rychlobrzdy automaticky nevypne hl. vypinač a nestahne sběrač. To by nám řekl nějakej fíra jestli tu nějakej je??
Navíc pokud volno bylo, vozy bdmtee mají vysoko postavená koncová světla, musel by ten vlak vidět. Některé lokomotivy(nevím jestli 163 taky)mají brždění protiproudem. Kdyby ten vlak viděl, určitě by to ubrzdil. Je tam rovina.
19.05.2008 (20:53)  
radekc: Pokud z jakéhokoliv důvodu natáhne J-čko staniční koleje a jestli je zbytek volný, tak se znak postaví ...
19.05.2008 (20:50)  
ČT 1 / 24 to měla jako otvírák ve 12.00 a omílají stále totéž...
Je to jejich profesní chyba ... stěžujte si u Rady ČT ... ostatně stejný blábol omílají na N@VĚ i Primě...

I když měl fíra volno, vkrádá se otázka – neviděl konce toho osobáku nebo tam byly viaflexy ?
registrovaný uživatel radekc 
19.05.2008 (20:49)  
Moc se mi nechce věřit, že selhalo ZZ. Návěstní znak povolující jízdu se může rozsvítít až po závěru vlakové cesty. A ten je několikanásobně prověřován a pokud se v ,,součtu" nesejde informace že je vše OK, závěr cesty se neprovede. Je to divné...
registrovaný uživatel Fauny  mail  
19.05.2008 (20:45)  
Záráží mě jediná věc, a to, že podle očitých svědků fíra nebrzdil. Přece i kdyby měl postavené na volno, tak by po zpozorování vlaku před sebou začal brzdit a utekl do strojovny. S tou strojovnou si nejsem jistý. Jde do ní jít až po stažení sběrače?
19.05.2008 (20:40)  
teda dufam ze sa nic take uz vobec nestane
19.05.2008 (20:38)  
Johny:
Děkuji za poučení.

Přesto má tato teorie chybu: nepředpokládám, že se celé vjezdové návěstidlo ovládá prostřednictvím jednoho relé. Tedy i když by zůstala svítit (dejme tomu) zelená, tak by se rozsvítila po průjezdu vlaku i červená -> pochybná návěst. Nehledě na kontrolu návěstidla v dopravě a úvazek na traťové ZZ -> určitě by volno nebylo kódováno do kolejí :-)
registrovaný uživatel Johnny  mail  
19.05.2008 (20:36)  
xAnri05: Na celou udalost sedi daleko lepe nejaka technicka zavada, nez par zrnek pisku na kolejich.
19.05.2008 (20:34)  
nooo dufam ze na SLovensku SIMIS ktory nema relenepovoli taketo nieco. A od buduceho roku ETCS hadam tiez takemuto niecomu zabrani.
  1 ... 22 23 24 25 26 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko