..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Pardubický


  1 ... 21 22 23 24 25 ... 41      Zpráv na stránku:   
Registered user radekc 
19.05.2008 (21:31)  
Pavliq: Díky za odpověď. Ještě by mě zajímalo, zda může 163 použít k nouzovému brždění zpětný chod jako třeba 150?
Registered user pavliq 
19.05.2008 (21:30)  
radekc:
U lokomotiv s pulzními měniči / 163, 162, 362, 363, 111, .../ nemůžeš zařadit při jízdě vpřed jízdu vzad! trocha znalostí o polovodičích neuškodí..., zaplál by ohýnek a smrádek, škoda za milion, navíc je to jištěno rychlostní západkou v pultech.

150 má klasickou odporovou regulaci..., kontra jsem si vyzkoušel na 181, do 2 stupňů na serialu, výše ti vypadne hlavní vypínač...
Ale pecka to je, jdeš čelem na sklo, nemožné s vlakem..., pouze u strojní jízdy u lokomotiv s odporníkovou regulací a klasickám elektropneumatickým hlavním kontrolerem.
Registered user pavliq 
19.05.2008 (21:24)  
radekc + Miroslav Zikmund:
Konkrétně u řady 163 při použití rychločinné brzdy hlavní vypínač neodpadne, ale poklesem tlaku v průběžném potrubí se logika lokomotivy z režimu jízdy přepne do režimu brzdy, pokud je napětí v troleji, začne fungovat elektrodynamická brzda na lokomotivě a průběžná brzda na vlaku, špalíková brzda je použita až při nízké rychlosti cca pod 20km/h a níže. Pokud je vypadlý hlavní vypínač, či není napětí v troleji, pak je aktivní brzdič lokomotivy-vpustí tlakový vzduch do brzdových válců lokomotivy a mašina brzdí stejně jako vozy. Průšvih ale je, pokud při brždění je najednou trakční vedení bez napětí, okamžitě zmizí brzdící účinek EDB, což je mazec.... jedete jako na saních, ale dle předpisů ČD s tím musí fíra počítat....
Jinak do strojovny se dá skočit i pod napětím a nemusíš nic vypínat - sběrače, uzemňovače, topení vlaku a hlavní vypínač, samozřejmě - pokud západka na dveřích není přidrátovaná. Bezpečný stav při otevření dveří do strojovny je pak navozen z jiné větve obvodů! Stači?
Registered user radekc 
19.05.2008 (21:22)  
To: Miroslav Zikmund - Nemyslím EDB, jak jsem psal, nevím jestli to 163 má. Ale 150 má funkci, že v kritické situaci se nastaví zpětný chod a zařadí 1 stupeň. Lokomotiva prudce zabrzdí. Může však dojít k poškození trakčních motorů. Jinak máš pravdu, s ahdezí neuděláš nic.
19.05.2008 (21:14)  
radekc: Jak pozná diagnostika chybu, když budou na přijímači hodnoty v limitech. Zkuste si taky vyzkoušet, jak se chová ESA při stavění na obsazenou a jejím následném uvolnění (KO) jakýmkoliv způsobem;-) Postupné obsazování je pro vybavování závěru.
19.05.2008 (21:13)  
pavliq: pochybuji, že ten fíra z osobáku něco vědomě říkal na kameru, podle úhlu záběru a kvality obrazu to byla evidentně šmírácká kamera schovaná někde v kufříku nebo třeba na mobilu.
19.05.2008 (21:12)  
radekc: brzdění protiproudem je elektrodynamická brzda. Základní problém brzdění kolejových vozidel – není to silniční vozidlo nebo závodní motocykl, či F1, která brzdí z rychlosti ve stovkách kilometrů na dráze v délce měřené v desítkách metrů. Než začne vlaková brzda účinkovat, uplyne několik vteřin, během nichž vlak jede dál. Samostatně jedoucí lokomotiva se brzdí přímočinnou brzdou.

I když se vypne hlavní vypínač, tak ještě nějakou dobu trvá, než dojde k vybití filtru a uvolnění blokace vstupu do strojovny. Ta nějaká doba je třebas ta jedna "osudná" vteřina ...
19.05.2008 (21:05)  
No, vidět .. jestli tam byla stejná mlha jako v sobotu dopoledne u Nymburka, tak moh nejvejš zahlídnout ten semafor. A nemohlo třeba natéct někam do kabelu, když je ten monzun?
Registered user pawlik 
19.05.2008 (21:05)  
Tak zrovna PN do téhle kategorie nepatří. Takže tahle varianta odpadá.
Registered user radekc 
19.05.2008 (21:04)  
Martin CZ: I kdyby nefungoval kol. obvod na kterém stál osobák, diagnostika by hlásila závažnou chybu a musí být zastaven provoz! Navíc kolejové obvody se přeci nemůžou spínat na přeskáčku, musí tam byt posloupnost. Pokud vlak přijede, musí odjet aby kolej mohla být volná. Postupně musejí být sepnuty kol. obvody v cestě.
  1 ... 21 22 23 24 25 ... 41      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko