..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 20 21 22 23 24 ... 41      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer pavliq 
19.05.2008 (21:58)  
Jízda podle rozhledu pouze do 40km/h!!!
Registrierter Benutzer radekc 
19.05.2008 (21:57)  
Anri prosim te natahej ten pisek jeste sem. Je to nepodlozena spekulace a písek je nesmysl. A důkazy snad na K-repu zazněly.
19.05.2008 (21:56)  
Chikatetsujin:
Písek je křemičitý, tudíž vede elektrický proud :-)
Registrierter Benutzer pavliq 
19.05.2008 (21:56)  
Jelikož ráno v Moravanech silně pršelo, se mi zdá jako zavádějící si myslet, že 4 nápravová lokomotiva vážící 86 tun nevybaví kolejové obvody? Je to snad mufka? Ale i tu, pokud dělali traťováci na trati a chtěli při výluce zprovoznit nevypnutý přejezd, museli podkládat gumovými pásy..., písek? Kdeže...
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2008 (21:55)  
Railfort: neni mi uplne zrejme, zda by se cesta postavila i na releovce, zde k tomu doslo take za pomoci "zasobniku" cest v ESA11. Svou roli mela hrat i pomala jizda rozjizdejiciho se vlaku.
Nevim take, co by na to rekl na to autoblok, poloautoblok, PZZ. Jesli se to povrdi, muze to byt opravdu,ale opravdu problem (a nejden v CR).
Registrierter Benutzer pavliq 
19.05.2008 (21:50)  
Řazení zpětného chodu a vyššího jízdního stupně není vhodné, pokud by nevypadl hlavní vypínač, půjdou na pravdu boží trakční motory, řady 150 a 130 jsou na tohle náchylné. Je potřeba znát průběhy tlaků v průběžném potrubí a brzdových válcích různých řad lokomotiv v závislosti na stupni brždění.
Jak třebas lze nejúčiněji brzdit řadu 163, při strojní jízdě, řítíce se 80km/k na stojící soupravu vozů? Předpisáři ať tohle raději nečtou...
Reflex velí průběžnou brzdu do polohy rychlobrzda, mašina jde do z jízdy do brzdy, pokud mám sběrač nahoře a nevypadlý HV, nabíhá EDB, dále každý hned použije přímočinnou vzduchovou lokomotivní brzdu a aby nedošlo ke skluzu dvojkolí-ztrátě adheze, začnete pískovat / o použití zvukových návěstí se zde nebudu zmiňovat, tady jde o život /, navíc pro zvýšení EDB je možné použit její ruční řízení, použít ovladač "klacík" do maxima. Víc se udělat nedá, ty chytráky, kteří by radili ještě ruční brzdu ...., :-) jeli vám život milý, dále skok do strojovny či z lokomotivy, pokud se nerozprsknete o sloup trakčního vedení....
Tohle vše v několika sekundách!!!
19.05.2008 (21:50)  
Anri: taková logická otázka. Jak by se lokomotiva rozjíděla bez elektrického kontaktu s kolejí. Pravda mohla být podsypaná jen jedna kolej, pak je tedy nebezpečná i elektrická asymetrie KO při rozjezu vlaku...

Každopádně by to byla další facka a důvod proč se zbavit konvenčních KO, které jsou v posledních letech jen pro zlost.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Railfort  mail  
19.05.2008 (21:47)  
xAnri05: Což by znamenalo, že se ode dneška jezdí podle rozhledu. Představte si, že by měl strojvedoucí valit 160 km/h s vědomím, že někde před ním měla mašina poruchu pískování:-(
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2008 (21:43)  
Pridavam aktualni citaci z K-repu (bez komentare): "Jen tak pro zajímavost, když v těch Moravanech odtáhli tu nabouranou Lv a jeden vůz, tak se zbylé dva vozy které stály na koleji na obrazovce ztratily. Důvod silně zapíslkovaná kolej od Lv toho osobáku. Jednoduše se Lv od osobáku po cestě do Moravan porouchalo pískovací zařízení a pískovalo a pískovalo.... A přo zastavení to popískovala tak důkladně, že se stratil šunt a tím celej vlak z koleje ....."
Registrierter Benutzer pavliq 
19.05.2008 (21:32)  
Ještě k EDB, naše lokomotivy mají odporníky ve střeše nuceně chlazené...
  1 ... 20 21 22 23 24 ... 41      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko