Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

Písek je křemičitý, tudíž vede elektrický proud :-)
Nevim take, co by na to rekl na to autoblok, poloautoblok, PZZ. Jesli se to povrdi, muze to byt opravdu,ale opravdu problem (a nejden v CR).
Jak třebas lze nejúčiněji brzdit řadu 163, při strojní jízdě, řítíce se 80km/k na stojící soupravu vozů? Předpisáři ať tohle raději nečtou...
Reflex velí průběžnou brzdu do polohy rychlobrzda, mašina jde do z jízdy do brzdy, pokud mám sběrač nahoře a nevypadlý HV, nabíhá EDB, dále každý hned použije přímočinnou vzduchovou lokomotivní brzdu a aby nedošlo ke skluzu dvojkolí-ztrátě adheze, začnete pískovat / o použití zvukových návěstí se zde nebudu zmiňovat, tady jde o život /, navíc pro zvýšení EDB je možné použit její ruční řízení, použít ovladač "klacík" do maxima. Víc se udělat nedá, ty chytráky, kteří by radili ještě ruční brzdu ...., :-) jeli vám život milý, dále skok do strojovny či z lokomotivy, pokud se nerozprsknete o sloup trakčního vedení....
Tohle vše v několika sekundách!!!
Každopádně by to byla další facka a důvod proč se zbavit konvenčních KO, které jsou v posledních letech jen pro zlost.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
























