..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 41      Zpráv na stránku:   
21.05.2008 (22:42)  
Pánové a nejde tu o šum? Opravdu naměřili 1MOhm (mega-) nebo 1mOhm (mili-)? Obojí dává smysl i když 1mega za deště (po dešti) mi přijde dost vysoký odpor. Vlhkou vrstvu písku bych šacoval spíš na 10kOhm.
21.05.2008 (21:45)  
Tomáš Benda:
Samozřejmě, že pro dlouhodobě odstavené vozy je předpoklad ztráty šuntovací schopnosti a existuje technologie jak postupovat.
Po kolejích nám jezdí mechanismy které špatně šuntují či mají dokonce izolované nápravy. Zde se se ztrátou šuntu ovšem počítá.
U osobního vlaku se však se ztrátou šuntu nepočítalo.
Registrierter Benutzer kuchi 
21.05.2008 (21:38)  
na k-reportu psali ze vypravci nepouzila pro Lv zasobnik ale stavela cestu "osobne"... takze zakaz zasobniku by nic moc nevyresil
21.05.2008 (21:34)  
Jiří Kareš: Nedávno jsem slyšel o takovym případu...vytáhli nějaký starý vagóny ze šturcu a než to odtáhli, výpravčí pod nima přehodil výhybku
Registrierter Benutzer JK ml. 
21.05.2008 (21:26)  
Martin-CZ: to jako že teprve při odporu mezi kolejnicemi menším než 0,06 Ohm je kolej považována za obsazenou (je zkratována) a co je nad tuto hodnotu znamená že kolej je volná ??? Pak teda fakt začínám věřit na ten písek.... Jen by mě zajímalo jak funguje takový kolejový obvod u vagonu, který je tak rok dva odstavený na " kopřivové koleji"a jak kolejnice tak nákolky spokojeně reznou....
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
21.05.2008 (20:02)  
Výpravčí, Martin-CZ: aha, diky za upresneni
21.05.2008 (19:33)  
Tomáš Benda: Šuntová citlivost obvodů v Moravanech je 0,06 Ohm a hodnoty kolem 1 MOhm jsou daleko za hranicí na to, aby kotva odpadla. Podle toho vypadalo napětí kolejové fáze příjmače.
21.05.2008 (19:33)  
Ještě podstatná poznámka osobak musel zmizet a už se znova neobsadit kolej min do doby kdy následná lv minula vjezdove návestidlo. Když se uvolnila kolej byly postavila se další vlaková cesta kdyby se kolej opět obsadila stačilo na chvilinku vjezdove návestidlo by "spadlo" na stůj a znovu na volno jedině po příkaze výpravčího.
21.05.2008 (19:26)  
Martin-CZ: A myslíte si, že odpor 1MOhm je už dost velký na to, aby představoval pro kolejové obvody problém?

A ještě jeden dotaz, předem se omlouvám, pokud by to tu už zaznělo, vozy toho osobáku maji špalkové nebo kotoučové brzdy? Díky
21.05.2008 (19:16)  
Martin-CZ:
Předpokládám, že se bavíme o kolejových obvodech použitých v Moravanech.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 41      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko