Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

Tomáš Benda: Archiv byl stažen okamžitě a byly měřeny i parametry KO 1. koleje (včetně odporů mezi nápravami a kolejnicovými pásy), na kterém byl stál "zmizelý" vlak.
Kolejový obvod je neustále "uzavřen". Neustále jím protéká proud. Pokud ale vjede na KO náprava železničního vozidla "zkratuje" obvod a tím pádem přestane protékat proud přes kolejové relé a takto se vyhodnotí obvod jako obsazený :-)
V Moravanech jsou výpravčí ve směně dva tak tedy klidně jeden mohl stát u vlaku a druhý obsluhovat ZZ :-)
no pokud budeme předpokládat že vypravčí musel sledovat osobák, tak si tak prostě nakliknul vjezdovou cestu pro tu mašinu (nic mu to nazakazuje, pokud ano tak o tom nevím).
Takže asi takto bych to viděl. (Z archivů ESY to jistě pujde poznat a oni si s tím nějak poradí, doufejme)
1. Bloková podmínka ve stanici (prozatím) neexistuje.
2. Staniční ZZ a kolejové obvody jsou dvě samostatné věci (toto by se stalo i kdyby v Moravanech byla releovka).
3. KO se obsazuje a uvolňuje (zavírají a otvírají se dveře).
4. Na JOP nejsou průsvitky.
Ad 2) pokud by tam byla releovka, nejspis se to nestalo. Resp. nevim, jak by to melo jit. Kdyz u pultu nejspis nikdo nesedel a kontrolou pohledem byla kolej obsazena.
Ad 3) KO je elektricky obvod a ten se uzavira a otevira. Je mi lito, ale je to tak. Zaroven mas ale pravdu take.
Ad 4) U me jsou zase uvozovky. Ty slouzi k tomu, aby oznacily, ze tam nejsou prusvitky :)
stačí mít nastavenu PV .... tedy přímou volbu, to pak udělá závěr jízdní cesty a čeká na uvolnění cílové koleje a po té se rozsvítí dovolující návěst (tedy za předpokladu že zadám tuto cestu)
Už i releovka MÁ jak říkáte "blokové podmínky" i ve stanici, tedy posloupnost obsazení uvolnění jednotlyvých KO v jízdní cestě.
Docela by mě zajímalo jak chcete provést zákaz použití zásobníku? tím že vypnete zařízení z činnosti?
A hlavně ta cesta vubec nemusela být v zásobníku .... tedy předpokládám že vubec nebyla, ale to je o tom že by bylo potřeba znát obsluhu a terminologii, že ;-) .... tudíž nelze dokola papouškovat něčí názor.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
























