..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 41      Zpráv na stránku:   
21.05.2008 (16:37)  
Chikatetsujin: na jopce se mu ukaze kde je ten, ktery vlak, ale popravde si to pri hustote provozu nedokazu predstavit, ale nasi panaci to nejak vymysli a papirove opatreni bude na svete.
21.05.2008 (16:32)  
Chikatetsujin:
Nic není 100% spolehlivé, ani Temelín ne :-)
21.05.2008 (16:14)  
Plácačka: jestli se nějakého papírového řešení hlavouni dopustí, tak to jsou opravdu pokrytci.

V menších stanicích to hodí na hlavu výpravčího, ale ESA bude mít na starost i takový uzel jako je nové spojení. A to opravdu bude výprvačí klikat na JOPce každou cestu pro každý vláček hned před ním? A jak se přesvědčí, že ten vlak z tunelu nebo někde kilometry od něj už odjel a že se nevytratil v kolejovém obvodu.
21.05.2008 (16:08)  
Tedy jestli podle Výpračího ve stanici se zabzař 3 kategorie (navíc nově a draze instalovaným) není zřízena bloková podmínka, tak to opravdu zírám.

Systém, který může být obsluhován dálkově, na trati kde se jezdí 160 km/h a nekontroluje jestli se ona MUVka přesunula do sousedního oddílu, nebo se prostě najednou vytratila není zrovna 100% spolehlivý...
21.05.2008 (16:04)  
vypravci: Ta releovka byl jen priklad jak se delaji opatreni tj nevylepsi se technika, ale hodi se to na cloveka. A nemam strach, ze by se to opatreni, ktere chytri vymysli netykalo i ostatnich zab.zar. u kterych by tato jeho chyba mohla nastat.
21.05.2008 (15:57)  
Na releovce není zásobník a taky to jde.
Po vjezdu prvního vlaku se zopakuje tatáž volba pro vlak druhý, dojde k závěru jízdní cesty a po uvolnění koleje (odjezdu prvního vlaku) se automaticky postaví vjezdové návěstidlo na návěst dovolující jízdu. Tak tomu bylo i v tomto případě.
Pokud je mi známo, nesmí se na RZZ předvolit cesta vyloučená závěrovou tabulkou (křížící první cestu) z důvodu možnosti podhození vlaku.
21.05.2008 (15:53)  
Ano Palko v tom mas pravdu, ale jednodussi je napsat papir....
Registrierter Benutzer Palko 
21.05.2008 (15:50)  
Myslím, že by stačilo dodělat SW opatření proti zmizení vlaku.
21.05.2008 (15:42)  
Netvrdim, ze za to muze zasobnik, ale vzhledem ke zkusenostem z minulych opatreni se to proste zasejc hodi na cloveka a zasobnik se zakaze.Viz. zakaz pouzivani predvoleb na releovce.
Registrierter Benutzer Palko 
21.05.2008 (15:29)  
No, tady panuje obecné přesvědčení, že za to zásobník může a to takto: Osobák stál na koleji, na kterou v zásobníku byla postavena cesta pro Lv. Najednou osobák zmizel a tak se postavila ta cesta, který byla v zásobníku nachystaná. Je jasné, že původní příčina je jinde než v zásobníku, ale nebyt předchystanosti cesty, nic by se nepostavilo.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 41      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko