Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

Nic není 100% spolehlivé, ani Temelín ne :-)
V menších stanicích to hodí na hlavu výpravčího, ale ESA bude mít na starost i takový uzel jako je nové spojení. A to opravdu bude výprvačí klikat na JOPce každou cestu pro každý vláček hned před ním? A jak se přesvědčí, že ten vlak z tunelu nebo někde kilometry od něj už odjel a že se nevytratil v kolejovém obvodu.
Systém, který může být obsluhován dálkově, na trati kde se jezdí 160 km/h a nekontroluje jestli se ona MUVka přesunula do sousedního oddílu, nebo se prostě najednou vytratila není zrovna 100% spolehlivý...
Po vjezdu prvního vlaku se zopakuje tatáž volba pro vlak druhý, dojde k závěru jízdní cesty a po uvolnění koleje (odjezdu prvního vlaku) se automaticky postaví vjezdové návěstidlo na návěst dovolující jízdu. Tak tomu bylo i v tomto případě.
Pokud je mi známo, nesmí se na RZZ předvolit cesta vyloučená závěrovou tabulkou (křížící první cestu) z důvodu možnosti podhození vlaku.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.























