..: Po nehodě v Moravanech musí lokomotivy na revize :..

Ilustrační obrázekPraha - Oficiální příčina tragické nehody v Moravanech, při níž 19.5.2008 přišel o život strojvedoucí a 6 cestujících bylo lehce zraněno, vyvolala celoplošná preventivní opatření proti jejímu zopakování. V celé republice jsou hromadně kontrolována hnací vozidla, opatření už učinili i samotní strojvůdci.

Jako definitivní příčina srážky dvou vlaků, kdy 19.5.2008 ve 4:48 na první koleji ve stanici Moravany najel vlak Lv 72 461, tvořený lokomotivou ČD Cargo 163.004, rychlostí 62 km/h zezadu do osobního vlaku 5011, byla Drážní inspekcí určena porucha pískovače na hnacím vozidle osobního vlaku 5011. Jeho strojvedoucí použil pískovač při rozjezdu z Kostěnic, avšak kvůli poruše EP ventilu na pískovači tento zůstal v činnosti a podle nalezených stop intenzivně sypal písek až do Moravan. Ten na kolejnicích vytvořil v deštivém počasí kašovitou emulzi, která přilnula na kola a hlavy kolejnic způsobila přerušení vodivého kontaktu mezi vlakovými dvojkolími a kolejí a tím zdánlivé uvolnění kolejového obvodu, které následně zabezpečovací zařízení ESA 11 vyhodnotilo jako uvolnění oddílu a povolilo vjezd dalšímu vlaku.

České dráhy nyní podle svého mluvčího intenzivně kontrolují pískovače všech hnacích vozidel. Jde prý řádově o stovky lokomotiv a jiných vozidel. Cílem této kontroly je předejít opakování podobného selhání v budoucnu. Přijatá opatření se týkají také strojvůdců, kteří od nynějška nesmějí používat pískovače při brzdění, s výjimkou nouzových situací. Vyšetřování nehody Českými drahami, Drážní inspekcí i policií nadále pokračuje, první závěr zní, že podle železničářů se na českém území podobná nehoda ještě nestala. Zda bude přistoupeno k dodatečným úpravám zabezpečovacího zařízení ESA 11, které podle některých názorů také nese část viny na nehodě, v této chvíli zatím není známo.

Zdroj: iDnes


NIcKON Poslat mail autorovi | 29.5.2008 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
29.05.2008 (19:10)  
Kolejová relé měla ESA 10. Esa 11 už je elektronická, stejně, jako autoblok na této trati. Ten má rovněž elektronické vyhodnocovače obsazení K. O. A protože elektronické prvky mají nulovou vnitřní bezpečnost, řeší se to redundancí, t. j. pracují dva vyhodnocovače paralelně a pokud se neshodnou, jde o poruchu.
29.05.2008 (19:08)  
To 860003:
,,Odejdení" krystalu by znamenalo výpadek celé kmitočtové syntézy a následně neschopnost lokomotivy. Ono je to o tom, že krystal má frekvenci v řádu MHz a potřebný kmitočet se získává kmitočtovým dělením. Pokud by krystal ujel o míň, než 20%, změna kmitočtu se prakticky nijak neprojeví a větší ujetí by znamenalo destrukci krystalu, výpadek oscilátoru a následně neschopnost celého systému. Tudy cesta zcela určitě nevede.
Registrierter Benutzer knemo 
29.05.2008 (19:06)  
A prosím, nehažte to na kolejové obvod ESY 11. Ty jsou stejné i na releovce i na elektromechanice. Pak tedy zakažme všechna zabezpečocací zařízení a jezděme jak za dob koněspřežky.
Registrierter Benutzer knemo 
29.05.2008 (19:03)  
Ažetďák: Nepleťte si ESU11 a ESU 22. Ta druhá je čistě elektronická, ta 11 má na rozhraní prováděcích počítačů a venku relé. Pokud se chceme dopátrat pravdy, ať můžeme udělat vše pro to, aby se takovéto nehody neopakovaly, neměli bychom si lhát!
29.05.2008 (19:02)  
To Krts:
Podle mne je zásadní chyba v konstrukci elektronických kolejových obvodů. Konstruktéři se plně soustředili na odolnost proti zarušení (Kvůli Pendolinům se norma musela velmi podstatně změkčit) a fakt, že někdy jede vlak ne po koleji, ale po pískové vrstvě, dostatečně nezohlednili. Své udělala i absence brzdových špalíků a tím i nulová samočisticí schopnost kol. Problém je v tom, že pokud se konstrukce ESA 11 zásadně nezmění, může se toto kdykoli opakovat. Jsou jen dvě možnosti: Buď doplnit kolejové obvody počítači náprav a zavést všude úplnou blokovou podmínku, nebo se vráti ke klasickým špalíkovým brzdám.
29.05.2008 (18:56)  
To Knemo: ESA 11 v sobě žádná relé nemá, jde o čistě elektronický systém, včetně kolejových obvodů.
Registrierter Benutzer knemo 
29.05.2008 (18:49)  
860 003: Pokud je na mysli kolejové relé, tak to ESA samozřejmě má. Aby přitáhlo, musí dostat dvě různá napětí. Jedno "vnitřní" a jedno z koleje o určité velikosti a fázi.
Ještě dotaz na nějakého fíru: jaké množství písku je pískovači? Vydrží toto množství "intenzivní" pískování po celou cestu z Kostěnic do Moravan? A proč byla pískovou kaší obalena i kola lokomotivy? Ta přeci dobržďuje klasicky špalkama?
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
29.05.2008 (18:20)  
zirecek: Jaké jsou tedy názory fírů, zúčastněných lidí a pracovní podmínky dotčených zaměstnanců?
29.05.2008 (18:07)  
Podle mně odešel krystal na lokomotivě osobního vlaku. Oscilátor dál dával impulsy ale o značně proměnném kmitočtu, což komutátorovým motorům nevadilo, lokomotiva normálně jela. Filtr který je paralelně k relé tyto kmitočty neodfiltroval a relé přitáhlo, nebo snad ESA nemá relé? Bylo by vhodné zkontrolovat řídící kmitočet pro tyristory na všech lokomotivách.
Registrierter Benutzer Zel.am  mail  
29.05.2008 (18:06)  
Dotaz na fíry, je použití pískovaní někde zaznamenáváno? Myslím, že na proužku to není? Schválně, vezmou si z tohoto smutného případu poučení ostatní dráhy zemí bývalého východního bloku kde se většinou pracuje s kolej. obvody, nebo se bude podobná nešťastná souhra náhod opakovat třeba na Slovensku či Maďarsku....Je mi moc líto toho mrtvého fíry, ikdyž jsem jej osobně neznal....Čest jeho památce.
  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko