..: Po nehodě v Moravanech musí lokomotivy na revize :..

Ilustrační obrázekPraha - Oficiální příčina tragické nehody v Moravanech, při níž 19.5.2008 přišel o život strojvedoucí a 6 cestujících bylo lehce zraněno, vyvolala celoplošná preventivní opatření proti jejímu zopakování. V celé republice jsou hromadně kontrolována hnací vozidla, opatření už učinili i samotní strojvůdci.

Jako definitivní příčina srážky dvou vlaků, kdy 19.5.2008 ve 4:48 na první koleji ve stanici Moravany najel vlak Lv 72 461, tvořený lokomotivou ČD Cargo 163.004, rychlostí 62 km/h zezadu do osobního vlaku 5011, byla Drážní inspekcí určena porucha pískovače na hnacím vozidle osobního vlaku 5011. Jeho strojvedoucí použil pískovač při rozjezdu z Kostěnic, avšak kvůli poruše EP ventilu na pískovači tento zůstal v činnosti a podle nalezených stop intenzivně sypal písek až do Moravan. Ten na kolejnicích vytvořil v deštivém počasí kašovitou emulzi, která přilnula na kola a hlavy kolejnic způsobila přerušení vodivého kontaktu mezi vlakovými dvojkolími a kolejí a tím zdánlivé uvolnění kolejového obvodu, které následně zabezpečovací zařízení ESA 11 vyhodnotilo jako uvolnění oddílu a povolilo vjezd dalšímu vlaku.

České dráhy nyní podle svého mluvčího intenzivně kontrolují pískovače všech hnacích vozidel. Jde prý řádově o stovky lokomotiv a jiných vozidel. Cílem této kontroly je předejít opakování podobného selhání v budoucnu. Přijatá opatření se týkají také strojvůdců, kteří od nynějška nesmějí používat pískovače při brzdění, s výjimkou nouzových situací. Vyšetřování nehody Českými drahami, Drážní inspekcí i policií nadále pokračuje, první závěr zní, že podle železničářů se na českém území podobná nehoda ještě nestala. Zda bude přistoupeno k dodatečným úpravám zabezpečovacího zařízení ESA 11, které podle některých názorů také nese část viny na nehodě, v této chvíli zatím není známo.

Zdroj: iDnes


NIcKON Poslat mail autorovi | 29.5.2008 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 16      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Mato 
30.05.2008 (10:11)  
takže ted jako zakázali pískovat. A až bude podzim tak zakážou padat listí a v zimě zakážou mrznout? Problém nebyl v písku, ten to celé odstartoval. Problém je v ESA, které vlak přijede, zmizí a je to OK stav. Vlastně odjet vlak ani nemusi. To máme v ČR první maglev. Levitující vlak.... paráda. Podle mne příčinou nebyla porucha pískování, hlavní příčinou je chyba v ESA. Ted už do vlaku raději nesednu vůbec. Buď zemřu při nárazu dopředu bo je zakázáno pískování a fíra to neubrzdí, nebo zemřu po nárazu zezadu, bo se vlak vypaří a zezadu do nás někdo napálí. Skvělé rozhodnutí , paráda.
Registrierter Benutzer JK ml. 
30.05.2008 (9:02)  
Nebo že by strojvedoucí OBB zajíždějící do Břeclavi, ČB, Brna toužebně zákaz pískování přijali a tohoto proradného materiálu se s povděkem vzdají a totéž začnou masivně propagovat i u nich ...Jediné štěstí vzhledem k nařízení o omezení pískování je, že SŽDC nemá Arlbergbahn, Semmering a pod že.......
Registrierter Benutzer JK ml. 
30.05.2008 (8:40)  
Chikatetsujin : jedině že písek se nabalil na obruč, poté obruč odizoloval od kolejnice a potom byl stírán teprve špalkem... v minimální rychlosti byla vrsta písku na kolejnici jistě nejvyšší v průběhu celé jízdy. Ale jak jsem psal jinde dneska písek, zítra cement, mour, olej.....Mimochodem zákaz pískování se týká i souprav osobáků z vídně do Břeclavi? nebo se do souprav citty shuttleů řadí shuttleů Btax ? :-(
30.05.2008 (7:54)  
Starda: Teď jsem narazil na Váš příspěvek. Informace o nespadeném vjezdu je fáma, kterou spolehlivě vyvrací stažený archiv stavědla.
29.05.2008 (23:56)  
Aždťák: člověk se může mýlit, ale neměl by si vymýšlet... ESA10, to je mi novinka a to jako myslíte, že mikroprocesory těch dvou počítačů, omakávají přímo pojížděné kolejnice, že by tam něměla být zádná (ani kolejová) relé?

Jinak, pokud budu akceptovat neuvěřitelnou variantu s pískem, tak stále určení jako příčiny nehody poruchu ventilu pískovač mi přijde silně alibistické. Podobně jako u leteckých nehod by se to dalo rozsegmentovat na primární příčinu a podružné, které mohly zabránit nebezpečné situaci vzniklé selháním jednoho malého podsystému...

Řekněme primárně: ztráta šuntu kvůli písku na kolech a kolejnici.

Sekundárně:
- proč není hlídáno nekontrolované sypání písku
- proč písek ulpíval tak vydatně na kolech a temeni kolejnice
- proč SZZ vyhodnotilo náhlou ztrátu šuntu jako odjezd vlaku

Když se najdou řešení na tyto otázky, nemusí se podobná nehoda už nikdy opakovat. Každý z těch prvků mohl nepříjemný řetězec události přerušit.
29.05.2008 (23:51)  
Nemůžu pořád uvěřit ,že za to mohl ten písek. Vždyť když se vezme váha soupravy ( asi 240 tun) a to ,že souprava měla 20 náprav tak se mi to nepozdavá. Jo a na těch fotkách taky nebylo vidět nějak moc písku. Přiklonil bych se spíše k tomu ,že to zabezpečovací zařízení prostě selhalo. Teď jde jen o to zjistit proč. Jestli vinou špatné práce někoho ,nebo tím ,že je nekvalitní. Ono je to jednoduchý říct zavinil to písek a basta ,ale ať to předvedou a pak teprve uvěřím.
29.05.2008 (23:10)  
Nickon : můžete prosím upřesnit, co ten mechanik udělal při "poslední" prohlídce EP ventilu pískovačů špatně, aby tu byl důvod k výpovědi ... máte vůbec ponětí o tom, co to je a jak funguje EP ventil pískovače, přesněji řečeno, co ukládá udržovací předpis výrobce ve vztahu k EP ventilům pískovačů ?


Starda : hrábněte si o několik aktualit zpět, ocitoval jsem tam část předběžného šetření, kde to máte srozumitelně popsáno.
Registrierter Benutzer Johnny  mail  
29.05.2008 (23:01)  
knemo: Heh, v souvislosti s moji otazkou sem narazil na jeden prispevek z brezna 2006, ohledne limitni hodnoty rusiveho proudu, cast ocituji:

"Proč jsme právě zde tak přísní ? Protože kolejový obvod je u nás základním prvkem, jehož činnost má zásadní vliv na všechny další články zabezpečovací techniky, na jejich bezpečnou funkci. Jak bude bezpečně fungovat sebe bezpečnější ESA, když dostane falešné informace od kolejových obvodů ?"
29.05.2008 (23:00)  
Za léta dojíždění do školy a následně do práce Os vlakem v obvyklém složení (ne náhodou stejné jako v Moravanech) jsem se nejednou podíval na to, jak brzdí loko řady 163. Ani jedinkrát jsem nezažil, že by při dobržďování Os vlaku v tomto složení nepoužila loko špalíkovou brzdu! Hypotéze "o písku" nebudu věřit, dokud se ji někomu nepodaří experimentálně ověřit...(ideálně ve dvou nezávislých opakovaných pokusech se dvěma různými soupravami) Do té doby to budu považovat za možnou chybu mnoha faktorů včetně TZZ, SZZ, jejich součinnosti a samozřejmě lidského faktoru.
Registrierter Benutzer Johnny  mail  
29.05.2008 (22:49)  
Hmm, toto tady jeste nezaznelo. (asi tisickrat uz??) (ano mam dneska rejpavou)
Pavel Kubina: nadmerne popiskovana pouze jedna kolejnice? Stale nerikam, ze na vine je pisek, pouze odpovidam na otazku "jak je mozne?"

knemo: ta uprava normy se mimochodem tyka i KO pod stejnosmernou trakci? (asi ano, ale clovek si chce byt jisty)
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko