..: Investice do železnice překročí v příštích letech 30 miliard :..

Ilustrační obrázekČeská republika - Do výstavby a modernizace železniční infrastruktury půjdou v nadcházejících letech rekordní částky; pro příští rok tato suma poprvé přesáhne 30 miliard korun. Na nedávné tiskové konferenci to řekla zástupkyně státní investorské organizace SŽDC Anna Kodysová. Nejvíce peněz spolknou nové železniční koridory. Významnou měrou přispějí k budování českých kolejišť i fondy Evropské unie.

Mezi roky 2007 a 2013 z nich v rámci operačního programu Doprava "přiteče" zhruba 70 miliard korun. Jak připomněla Kodysová, je to poprvé, co se evropský příspěvek rozdělí v podstatě rovným dílem mezi silnice a železnice. EU zaplatí zhruba 60 až 80 % nákladů na výstavbu koridorů.

Česká republika bude mít zmodernizované 4 hlavní železniční koridory. I. koridor, který vede z Děčína do Břeclavi a II. z Polska napříč Moravou, jsou již téměř hotové. Zbývá pouze dodělat úpravy v některých železničních uzlech.

Naopak výstavba III. a IV. koridoru je nyní v plném proudu. Jde o trasy z Prahy do Rakouska přes České Budějovice a z Plzně do Německa přes Cheb. Všechny 4 základní koridory, z nichž 3 jsou součástí celoevropské páteřní sítě, by měly být hotovy v roce 2016.

Ilustrační obrázek Stát letos investuje do modernizace tratí až 27 miliard korun. Na Moravě bude investováno 8,4 miliardy korun z celkové částky. V porovnání s loňským rokem je to jen na Moravě samotné dvojnásobná částka. Podle náměstka Stavební správy Olomouc Oldřicha Daňhela patří mezi nejdůležitější letošní akce dokončení koridoru mezi Červenkou a Zábřehem. "Další velkou stavbou v hodnotě 4 miliard korun, která probíhá od loňska, je úsek mezi Bystřicí nad Olší a slovenskými hranicemi, kde se přestavuje i tunel. Loni byla zahájena také přestavba železničních uzlů Břeclav a Brno," doplňuje Daňhel. Dále se také budou elektrifikovat tratě Šatov - Znojmo a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroje: iDNES a České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 4.7.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JnR 
04.07.2008 (16:54)  
Pokud je na SŽDC víc "odborníků", podle kterých Těšínsko leží na Moravě, tak to potěš pánbůh :-(

Rekonstrukce Retz - Znojmo byla nutná dráty nedráty. Vzhledem k tomu, že alternativa byla jezdit Wien - Znojmo v dieslu (= jet 87km ze 100km pod dráty), nebo končit vlaky z Vídně v Retzu (Šatově) a do Znojma přesedat, je zadrátování do Znojma nejlepší řešení. V poměru k nutné rekonstrukce (viadukt přes Dyji, viadukt přes Vídeňskou, svršek, zab. zař. atd.) není samotná elektrifikace zásadní částka. Že v tomto úseku jezdí na šestivozový vlak málo lidí je vlastnost každého suburbánu. Stejně jako je S3 z Brna do Kuřimi narvaná, do Tišnova slušně vytížená, tak do Žďáru veze vzduch. Odpojovat k každé stanici jeden vagón holt nejde.
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
04.07.2008 (16:05)  
Miroslav Zikmund:
Nevíte , jak je to s rentabilitou u el. tratí ?Předpokládám , že el. trať má mnohem větší fixní náklady , ale elektřina je levnější než nafta. Z toho by mě vycházelo , že nově elektrifikovat tratě má smysl jednak tam , kde trať je součástí nějakého dálkového koridoru , případně v případech , kdy po trati za den převezu desítky tisíc tun zboží nebo pěticiferné číslo cestujících. Nevím , zda tyto podmínky trať Znojmo-Retz splňuje.

Vyřešit problém špatného stavu mostu se dá i jinak , než elektrifikací
04.07.2008 (16:03)  
Tož mě příde, že těch peněz je MÁLO
registrovaný uživatel mira 
04.07.2008 (15:58)  
Já spíš spatřuju problém v mrhání prostředků na stavbách. Stačí se podívat na fotku nádraží v Šatově a hned mě napadne, proč jsou tam ty nástupiště tak blebě udělaný? Když už tam něco takovýho dělali tak proč ne rovnou jedno ostrovní nebo klasický a ne ten drahej nesmysl v podobě druhého nástupiště se zábradlím(nevím k čemu tam vůbce je, asi nebylo co dělat s penězi) za x milionů. Touhlůe rekonstrukcí ubyla jedna staniční kolej a tím se snížila propustnost traťě. Opravdu skvělé. Taky by mě zajímalo, kolik lidí tam těmy dlouhými soupravami jezdí? 10,20? i pro 50 stačí jeden motorák. To samé se děje v Břeclavi. Nechápu proč se dělá zastřešení peronů tak vysoko, asi aby pršelo na lidi když budou čekat na vlak a aby byl pragotron 5 m vysoko.
registrovaný uživatel sAd 
04.07.2008 (15:24)  
pekař: V plánu MS kraje je jako čas realizace uveden rok 2009, tak uvidíme.
04.07.2008 (15:08)  
Aleš Franc : elektrifikace trati Znojmo – Retz není rozhodně zbytečná, mimo jiné proto, že se MUSEL vyřešit problém s mostem přes Dyji ... "vojenské" provizorko má své dny sečteny a tak to taky mohlo skončit zastavením provozu na trati.
04.07.2008 (13:48)  
souhlas s waszynem: Jde to na PHS....V zahranici se taky nestaveji vsude, kde se stavi nova trat a je obytna zona
04.07.2008 (13:27)  
Mě osobně by ani nevadilo, že se peníze nedají zrovna do trati po které často jezdím. Co mi vadí mnohem víc je to, že se tratě opravují nekoncepčně (nedělají se přeložky, nechává se stará zab. zař., pomalé výhybky a pod.). Sice se něco málo ušetří, ale ten výsledek neodpovídá vloženým prostředkům a pokud bychom se rozhodli tyto problémy řešit dodatečně, tak se zmaří velká část původní investice.
registrovaný uživatel V. 
04.07.2008 (13:25)  
Petr Pelikán: Mlčí a bude se mlčet :-/
registrovaný uživatel pekař 
04.07.2008 (13:14)  
George Couser: no jo, měla, ale moc tomu nevěřím. Nevím jak ty, ale já krom vlakotramvaje neslyšel ani o projektu na vymalování čekárny. Vždyť i ta Chuchelná jezdí plná...
sAD: mělo se prý začit hned po dokončení Kunčic a nic.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko