..: Investice do železnice překročí v příštích letech 30 miliard :..

Ilustrační obrázekČeská republika - Do výstavby a modernizace železniční infrastruktury půjdou v nadcházejících letech rekordní částky; pro příští rok tato suma poprvé přesáhne 30 miliard korun. Na nedávné tiskové konferenci to řekla zástupkyně státní investorské organizace SŽDC Anna Kodysová. Nejvíce peněz spolknou nové železniční koridory. Významnou měrou přispějí k budování českých kolejišť i fondy Evropské unie.

Mezi roky 2007 a 2013 z nich v rámci operačního programu Doprava "přiteče" zhruba 70 miliard korun. Jak připomněla Kodysová, je to poprvé, co se evropský příspěvek rozdělí v podstatě rovným dílem mezi silnice a železnice. EU zaplatí zhruba 60 až 80 % nákladů na výstavbu koridorů.

Česká republika bude mít zmodernizované 4 hlavní železniční koridory. I. koridor, který vede z Děčína do Břeclavi a II. z Polska napříč Moravou, jsou již téměř hotové. Zbývá pouze dodělat úpravy v některých železničních uzlech.

Naopak výstavba III. a IV. koridoru je nyní v plném proudu. Jde o trasy z Prahy do Rakouska přes České Budějovice a z Plzně do Německa přes Cheb. Všechny 4 základní koridory, z nichž 3 jsou součástí celoevropské páteřní sítě, by měly být hotovy v roce 2016.

Ilustrační obrázek Stát letos investuje do modernizace tratí až 27 miliard korun. Na Moravě bude investováno 8,4 miliardy korun z celkové částky. V porovnání s loňským rokem je to jen na Moravě samotné dvojnásobná částka. Podle náměstka Stavební správy Olomouc Oldřicha Daňhela patří mezi nejdůležitější letošní akce dokončení koridoru mezi Červenkou a Zábřehem. "Další velkou stavbou v hodnotě 4 miliard korun, která probíhá od loňska, je úsek mezi Bystřicí nad Olší a slovenskými hranicemi, kde se přestavuje i tunel. Loni byla zahájena také přestavba železničních uzlů Břeclav a Brno," doplňuje Daňhel. Dále se také budou elektrifikovat tratě Šatov - Znojmo a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroje: iDNES a České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 4.7.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
04.07.2008 (10:26)  
Cemu probuh pomuze rekostrukce uzlu Mlada Boleslav? Tahle reko je staveni oazy na Sahare...
Registrierter Benutzer V. 
04.07.2008 (10:05)  
To su zvědavý jak to dopadne s 331 :-) Zase nic...
04.07.2008 (9:52)  
Klid, je to hlavně na protihlukové stěny ;)
Registrierter Benutzer Ziki 
04.07.2008 (9:04)  
Proč myslíš že je Znojmo - Šatov zbytečné? Spíše si myslím, že je zbytečné investovat do trati Nymburk - MB v kratším časovém horizontu. Když ti jde tolik o Boleslav, tak zde je z dopravního hlediska důležitější 5 koridor. Jinak prospěšných akcí je více např. Praha - Kladno, Východočeský diametr, Pardubice - HK, Brno - Jihlava, DOZ sítě atd., ale vše nejde naráz, to je jasné.
Registrierter Benutzer Aleš Franc  mail  
04.07.2008 (8:48)  
Na jednu stranu mám radost , na druhou zase obavy. Je dobré , že se chystají takovéto injekce. Mám ale strach , že tyto peníze budou mizet do zbytečných staveb (elektrifikace Znojmo-Šatov) a na opravdu prospěšné akce (rekonstrukce uzlu Mladá Boleslav , zkapacitnění trati Nb-Mb , kde jsou dnes velké problémy) se opět nedostane.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko