..: Investice do železnice překročí v příštích letech 30 miliard :..

Ilustrační obrázekČeská republika - Do výstavby a modernizace železniční infrastruktury půjdou v nadcházejících letech rekordní částky; pro příští rok tato suma poprvé přesáhne 30 miliard korun. Na nedávné tiskové konferenci to řekla zástupkyně státní investorské organizace SŽDC Anna Kodysová. Nejvíce peněz spolknou nové železniční koridory. Významnou měrou přispějí k budování českých kolejišť i fondy Evropské unie.

Mezi roky 2007 a 2013 z nich v rámci operačního programu Doprava "přiteče" zhruba 70 miliard korun. Jak připomněla Kodysová, je to poprvé, co se evropský příspěvek rozdělí v podstatě rovným dílem mezi silnice a železnice. EU zaplatí zhruba 60 až 80 % nákladů na výstavbu koridorů.

Česká republika bude mít zmodernizované 4 hlavní železniční koridory. I. koridor, který vede z Děčína do Břeclavi a II. z Polska napříč Moravou, jsou již téměř hotové. Zbývá pouze dodělat úpravy v některých železničních uzlech.

Naopak výstavba III. a IV. koridoru je nyní v plném proudu. Jde o trasy z Prahy do Rakouska přes České Budějovice a z Plzně do Německa přes Cheb. Všechny 4 základní koridory, z nichž 3 jsou součástí celoevropské páteřní sítě, by měly být hotovy v roce 2016.

Ilustrační obrázek Stát letos investuje do modernizace tratí až 27 miliard korun. Na Moravě bude investováno 8,4 miliardy korun z celkové částky. V porovnání s loňským rokem je to jen na Moravě samotné dvojnásobná částka. Podle náměstka Stavební správy Olomouc Oldřicha Daňhela patří mezi nejdůležitější letošní akce dokončení koridoru mezi Červenkou a Zábřehem. "Další velkou stavbou v hodnotě 4 miliard korun, která probíhá od loňska, je úsek mezi Bystřicí nad Olší a slovenskými hranicemi, kde se přestavuje i tunel. Loni byla zahájena také přestavba železničních uzlů Břeclav a Brno," doplňuje Daňhel. Dále se také budou elektrifikovat tratě Šatov - Znojmo a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroje: iDNES a České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 4.7.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer sAd 
04.07.2008 (12:54)  
pekař: Kéž by. Mluví se o tom pořad, ale kde nic, tu nic. Beztak se to zase bude dělat na poslední chvíli...
04.07.2008 (12:01)  
Je to samozřejmé, míst, kde by se mělo něco dělat je strašně moc. Taky mne ale mrzí, že ohledně 331 se mlčí i přes to, že výkony na této trati rostou. PetrP
Registrierter Benutzer pekař 
04.07.2008 (11:59)  
sAD: tak tohle se začne příští rok, ne?
Registrierter Benutzer sAd 
04.07.2008 (11:38)  
Nebo zdvoukolejnění a elektrifikace Ostrava-Kunčice - Frýdek-Místek. Případně elektrifikace Frýdek-Místek - Český Těšín? Dostavba Hyundaie se blíží a doprava furt stejně v pr*eli...
Registrierter Benutzer waszyn 
04.07.2008 (11:06)  
pekař:
vlakotramvaj bych spíše radši viděl v Havířově:)
Registrierter Benutzer pekař 
04.07.2008 (10:51)  
Vyjímečný souhlas Ideesákem. Trať Opava - Hlučín je v příšerném stavu, přestože s ní denně jezdí velké množství lidí ( až šest plných vozů ). A přesto nebudu vyřvávat, že by se peníze měly dát právě sem.
Waszyn: a co vlakotramvaj do Orlové:)
04.07.2008 (10:49)  
waszyn - Každej se prostě snaží upozornit na problémy, které sám vidí. Nemá však ponětí, že jinde je to třeba ještě horší.
Registrierter Benutzer waszyn 
04.07.2008 (10:47)  
To se mi líbí jak každý nadává kolik jde peněz do dálnic a když vyjde článek o rekordních investicích do železnice, tak pro změnu každý chce aby zrekonstruovali zrovna tu jeho vesnici..
Pro dokonalost bych navrhoval aby se ještě ozval někdo z Pohořelic, Tovačova či dokonce z Orlové:))
04.07.2008 (10:39)  
Ono potřebuje zmodernizovat více tratí i ty co nejsou tzv. koridorová trať.

asi největší stavbou je tzv.nové spojení v Praze,modernizace Hlaváku v Praze apod.

toť je potřeba dodělat,protože je to asi to nejdůležitější uzel v Praze
04.07.2008 (10:38)  
Hlavně, aby se něco konečně začalo dělat s tratí 120, mě už nebaví jezdit houpacíma vagónama 021 a ještě k tomu skoro hodinu... A to by ještě chtěli zdražovat...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko