..: Na brněnských expresech se od léta svezeme i pendolinem :..

Ilustrační obrázekBrno - Budete-li v létě čekat na jeden ze čtyřech brněnských expresů, možná budete mile překvapeni: místo tradičních souprav, na nichž cestující čekají maximálně opravené vozy B s plyšovými sedačkami, bude od 2. změny GVD na vybrané spoje možné nasadit jednotku řady 680. Jednat by se mělo o vlaky Ex 572/573 Punkva a Ex 578/579 Špilberk; pochopitelně pouze v případě dostupnosti jednotky pendolino a bez jakékoli garance.

Informaci přinesl server Pendolino.cz, který zároveň uvádí, že nasazení řady 680 není reálné před 14. červencem 2008. Aktuální počet provozuschopných pendolin totiž v současnosti přesně odpovídá turnusové potřebě pěti souprav pro vlaky SuperCity. Zatímco jednotka 680.003 je dosud odstavena po vykolejení 1. prosince 2007 a poškozené součásti se podrobují opravě, další jednotka podstupuje až do poloviny července opravu vyššího stupně. I poté bude nasazení pendolin na brněnské expresy podléhat aktuální provozní situaci a nedá se s ním dopředu počítat; snahu o zvýšeni kvality nově zavedených expresů však dopravce netají. "Zájem ČD je maximálně využívat svou nejlepší techniku a nenechat ji zbytečně stát v depu," potvrzuje pro ŽelPage Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.

V ideálním případě se tak budou moci cestující svézt pendolinem mezi Prahou a Brnem až na pěti párech spojů denně. Od začátku platnosti nového GVD v prosinci pak hodlají dráhy na brněnské expresy nasazovat část ze stovky rekonstruovaných vozů, zakoupených od DB, s cílem přispět ke zvýšení kultury a komfortu cestování mezi dvěma největšími městy.

Nasazení pendolin na trase Praha - Brno
 Ex 573SC/EC 73SC/EC 75Ex 579SC 135
Praha Holešoviceodj.6:338:2310:2314:3318:23
Pardubice hl.n.příj.7:349:2011:2015:3419:20
Pardubice hl.n.odj.7:369:2111:2115:3619:21
Brno hl.n.příj.9:1510:4912:4917:1520:49
Brno hl.n.odj.10:5112:5120:51
 SC 134Ex 572SC/EC 72SC/EC 74Ex 578
Brno hl.n.příj.7:0515:0517:05
Brno hl.n.odj.7:0710:4315:0717:0718:43
Pardubice hl.n.příj.8:3412:2116:3418:3420:21
Pardubice hl.n.odj.8:3512:2216:3518:3520:22
Praha Holešovicepříj.9:3213:2517:3219:3221:28
  • Spoje SC 72, SC 73, SC 74, SC 75, SC 134 a SC 135 jsou povinně místenkové, jednotky 680 jsou garantovány.
  • Na spojích Ex 572, Ex 573, Ex 578 a Ex 579 není nasazení jednotek 680 garantováno.
Považujete nasazení jednotky řady 680 Pendolino na vybrané Ex Praha-Brno za dobrý nápad? Hlasujte v naší anketě.

Zdroj: Pendolino.cz, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.6.2008 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Petryk 
06.06.2008 (12:00)  
Jan Burian: Holt by to asi chtělo Pendolino koncipovat jako možnost jednodenní cesty do Vídně, tzn. v 5 rano do Vídně a v čase posledního EC zpět... Pak má smysl honit i co nejkratší jízdní dobu... To mě třeba mrzí u Pendolína do Ostravy, že sice ráno jede v 6:21 z Pardubic do Ostravy - což je na jednání ideální, ale zpět ve 13:20 je moc brzo a 17:20 pozdě, tak zbývá klasika (jenže v práci nemám problém obhájit si jedničku a tak mám v Pendolínu "sváču za erár" mimo diety :-) )
06.06.2008 (11:27)  
Petryk: 73 je na tom docela mizerne celorocne. 75 v zimnim obdobi taky zadna slava, v lete je inervace prave japonskym turistou. Ti ovsem jedou jen jednosmerne do Vidne. Tady ale nastavaji problemy s jejich nespocetnymi zavazadly. Nejsou spokojeni. Zpet je na tom lepe 74. Mnohokrat jsem slysel od svych rakouskych kolegu veticku, ze by byla lepsi klasika. Jednak pro cestujici, tak i pro strojvedouci, kteri 680 v lasce nemaji pro jeji znacnou nespolehlivost, jelikoz v pripade problemu nemaji na svem uzemi zadnou sanci na zasah. A tak si vzdy hluboce oddechnou, kdyz soupravu predavaji v Breclavi nasim cetam. Mnohokrat jsem zajel az do Vidne. Mezi Hohenau a Vidni se sveze tak maximalne do peti cestujicich.
06.06.2008 (10:57)  
jen bych dodal, ze neni pravda, ze jednotka nasazovana na R PHA-DC nebyla poskozena. Byla a to dost..Vzdy v UNL nasedlo par desitek takovych zvlastnich lidi, byli hodne opaleni, prestoze byl prosinec, a do decina to prijelo bez poutek na obleceni, s vajglama atd atd..Byljsem svedkem
Registrierter Benutzer Petryk 
06.06.2008 (9:47)  
Jan Burian: A je obsazenost špatná i v létě a s japonci?
06.06.2008 (9:12)  
sAd : ano, mam docela prsny prehled o obsazenosti na jizni vetvi SC. Patrim totiz do vlakoveho personalu tohoto produktu.
Registrierter Benutzer Qaws 
06.06.2008 (8:53)  
Přijde mi to trošku přitažené za vlasy. A také je tu možnost, že těmi BE budou přes léto jezdit větší skupiny (tábory, popř. na festivaly) s pořádnou bagáží, a to už v Pendolinu nebude vůbec k hnutí, protože nahoru na poličku se vleze tak akorát notebook.
Registrierter Benutzer lwq  mail  
06.06.2008 (8:31)  
2 astray : pendolinem jezdim pravidelne a se signalem problem neni, pokud nejedete tunelem :-) tedy asi zalezi co mate za operatora - zda O2 ci nejaky pokus jinych subjektu :-DDD ... a spat pres sedacky opravdu neni treba, kdyz si muzete sedacku sklopit :-D

... jinak ... CD ma 7 jednotek (teoreticky) a mysli, ze je nevypotrebuje na "cistych" spojich kategorie SC ? Prijde mi to, ze radeji seberou 680tky na ramenu do Ovy a zkusi "podnikatelske riziko" smer Brno ... spis by meli nasadit maximum 680tek do Ovy a nakoupit jine moderni jednotky na rameno Berlin-Praha-Viden ... na Brnenske expressy naprosto (aspon dle me) staci moderni ci reko vozy - jak jiz bylo zmineno.
Registrierter Benutzer astray 
06.06.2008 (8:00)  
Děkuji, nechci. V pendolinu není gsm signál a nedá se spát napříč přes sedadla.
Registrierter Benutzer sAd 
06.06.2008 (7:56)  
Jan Burian: A podle čeho usuzujete, že cestující mezi Brnem a Prahou si nejsou ochotni připlatit? Máte nějaké přesné statistiky nebo tak něco?
Registrierter Benutzer Petryk 
06.06.2008 (7:54)  
Jan Burian: To asi jo... Sám s ním také nejezdím, ale mj. i proto, že jsem z Kolína :-) Ale slyšel jsem, že chtěji od příštího jízdního řádu Pendolíno na Víděň posouvat do atraktivnějších časů...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko