..: Na brněnských expresech se od léta svezeme i pendolinem :..

Ilustrační obrázekBrno - Budete-li v létě čekat na jeden ze čtyřech brněnských expresů, možná budete mile překvapeni: místo tradičních souprav, na nichž cestující čekají maximálně opravené vozy B s plyšovými sedačkami, bude od 2. změny GVD na vybrané spoje možné nasadit jednotku řady 680. Jednat by se mělo o vlaky Ex 572/573 Punkva a Ex 578/579 Špilberk; pochopitelně pouze v případě dostupnosti jednotky pendolino a bez jakékoli garance.

Informaci přinesl server Pendolino.cz, který zároveň uvádí, že nasazení řady 680 není reálné před 14. červencem 2008. Aktuální počet provozuschopných pendolin totiž v současnosti přesně odpovídá turnusové potřebě pěti souprav pro vlaky SuperCity. Zatímco jednotka 680.003 je dosud odstavena po vykolejení 1. prosince 2007 a poškozené součásti se podrobují opravě, další jednotka podstupuje až do poloviny července opravu vyššího stupně. I poté bude nasazení pendolin na brněnské expresy podléhat aktuální provozní situaci a nedá se s ním dopředu počítat; snahu o zvýšeni kvality nově zavedených expresů však dopravce netají. "Zájem ČD je maximálně využívat svou nejlepší techniku a nenechat ji zbytečně stát v depu," potvrzuje pro ŽelPage Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.

V ideálním případě se tak budou moci cestující svézt pendolinem mezi Prahou a Brnem až na pěti párech spojů denně. Od začátku platnosti nového GVD v prosinci pak hodlají dráhy na brněnské expresy nasazovat část ze stovky rekonstruovaných vozů, zakoupených od DB, s cílem přispět ke zvýšení kultury a komfortu cestování mezi dvěma největšími městy.

Nasazení pendolin na trase Praha - Brno
 Ex 573SC/EC 73SC/EC 75Ex 579SC 135
Praha Holešoviceodj.6:338:2310:2314:3318:23
Pardubice hl.n.příj.7:349:2011:2015:3419:20
Pardubice hl.n.odj.7:369:2111:2115:3619:21
Brno hl.n.příj.9:1510:4912:4917:1520:49
Brno hl.n.odj.10:5112:5120:51
 SC 134Ex 572SC/EC 72SC/EC 74Ex 578
Brno hl.n.příj.7:0515:0517:05
Brno hl.n.odj.7:0710:4315:0717:0718:43
Pardubice hl.n.příj.8:3412:2116:3418:3420:21
Pardubice hl.n.odj.8:3512:2216:3518:3520:22
Praha Holešovicepříj.9:3213:2517:3219:3221:28
  • Spoje SC 72, SC 73, SC 74, SC 75, SC 134 a SC 135 jsou povinně místenkové, jednotky 680 jsou garantovány.
  • Na spojích Ex 572, Ex 573, Ex 578 a Ex 579 není nasazení jednotek 680 garantováno.
Považujete nasazení jednotky řady 680 Pendolino na vybrané Ex Praha-Brno za dobrý nápad? Hlasujte v naší anketě.

Zdroj: Pendolino.cz, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.6.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
05.06.2008 (21:44)  
Mně osobně se to moc nelíbí, hlavně z důvodů zcela běžného nasazování vozů Bmee na vlaky kategorie EC směr Praha --> Žilina (Košice)
Druhým důvodem je udržení "standardu" pendolina pro vlaky kategorie SC, kdy se jednou za tuto kategorii platí +200 kč místenka a podruhé (v případě Ex) pouze jízdné, za stejnou soupravu.

I když může jít pouze o marketingový tah. Přilákat cestující na Brněnské Ex negarantovaným příslibem, tj. 680 nemusí vyjet jedinkrát.
05.06.2008 (21:18)  
Samlep:To ano, ale jelikož čas běží a kola se vrtí, začnou nové, neníliž pravda? A když byly 680 uplně nové to se šetřily? A větším proběhem se interval jen zkrátí. Nechal bych to lokomotivářům a ne hlásným troubám.
05.06.2008 (21:09)  
Petr112: Situace se změnila v tom, že už zřejmě skončily vyvazovačky, které ubíraly jednu soupravu z oběhu.
registrovaný uživatel Petryk 
05.06.2008 (20:49)  
2. třída Pendolína je kapacitně obdobná jako 3 "Béčka", když se v kupé sedí po osmi, ne?

Jak je to vlastně v součastnosti se zásuvkou 230V v bE uváděnou v jízdních řádech?
05.06.2008 (20:45)  
Opět z Vás duo Šťáhlavský Hnulíková dělá blbce. Nic proti projektu využití ř.680 na Brno od 15.6. ale otvírá se otázka. Pokud to jde teď, proč to nešlo i dřív? Co je tak dramaticky nového? To stejně pak vozy nasazované na BREX dají do kopřiv. Takže jen tak dál co nejvíc nejmíň podobných vozů a souprav a nejvíc keců že pojedete něčím co jste neviděli a pak jen dlouhý nos.
registrovaný uživatel thingie  mail  
05.06.2008 (20:32)  
A když budu mít koupenou jízdenku, tak zhruba co? Ty vozy očividně nemají stejné rozvržení… Ni jich není stejně.
registrovaný uživatel pato 
05.06.2008 (19:53)  
Vzhledem k situaci kolikrát je 680 nahrazována i na SC klasikou a neustále se opakujícím problémům s tech.stavem považuji občasné nasazení za výraz pro situaci že to bude v uterý v unoru.Jinak když jezdila 680 na Děčín bylo např. rozebráno a ukradeno několik desítek odpadkových misek, denně poškozeono zavírání WC apod. To znovu nastane.
05.06.2008 (19:51)  
Potěmkin do Zlína nemůže, nemá přechodnost. I tažený hliník má omezení rychlosti v km 0,163 - 0,376 rychlost nejvýše 10 km/h. Další otazník visí nad napájením Potěmkina ze 754 a zda by 100 ampérový jistič stojanu 3000 V stačil utáhnout napájení stojícího Potěmkina ve Zlíně.
05.06.2008 (19:38)  
A co takhle na ně nasazovat Beer - vždy 2 vozy nám jezdí Brno-Bohumín a od té doby jiam nesednu.
05.06.2008 (19:15)  
Provoz pindi na Brněnských Ex... Leda po opravení trojky. Ale ví někdo jak ted vypadá... Třeba to lešení... :-)
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko