..: Na brněnských expresech se od léta svezeme i pendolinem :..

Ilustrační obrázekBrno - Budete-li v létě čekat na jeden ze čtyřech brněnských expresů, možná budete mile překvapeni: místo tradičních souprav, na nichž cestující čekají maximálně opravené vozy B s plyšovými sedačkami, bude od 2. změny GVD na vybrané spoje možné nasadit jednotku řady 680. Jednat by se mělo o vlaky Ex 572/573 Punkva a Ex 578/579 Špilberk; pochopitelně pouze v případě dostupnosti jednotky pendolino a bez jakékoli garance.

Informaci přinesl server Pendolino.cz, který zároveň uvádí, že nasazení řady 680 není reálné před 14. červencem 2008. Aktuální počet provozuschopných pendolin totiž v současnosti přesně odpovídá turnusové potřebě pěti souprav pro vlaky SuperCity. Zatímco jednotka 680.003 je dosud odstavena po vykolejení 1. prosince 2007 a poškozené součásti se podrobují opravě, další jednotka podstupuje až do poloviny července opravu vyššího stupně. I poté bude nasazení pendolin na brněnské expresy podléhat aktuální provozní situaci a nedá se s ním dopředu počítat; snahu o zvýšeni kvality nově zavedených expresů však dopravce netají. "Zájem ČD je maximálně využívat svou nejlepší techniku a nenechat ji zbytečně stát v depu," potvrzuje pro ŽelPage Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.

V ideálním případě se tak budou moci cestující svézt pendolinem mezi Prahou a Brnem až na pěti párech spojů denně. Od začátku platnosti nového GVD v prosinci pak hodlají dráhy na brněnské expresy nasazovat část ze stovky rekonstruovaných vozů, zakoupených od DB, s cílem přispět ke zvýšení kultury a komfortu cestování mezi dvěma největšími městy.

Nasazení pendolin na trase Praha - Brno
 Ex 573SC/EC 73SC/EC 75Ex 579SC 135
Praha Holešoviceodj.6:338:2310:2314:3318:23
Pardubice hl.n.příj.7:349:2011:2015:3419:20
Pardubice hl.n.odj.7:369:2111:2115:3619:21
Brno hl.n.příj.9:1510:4912:4917:1520:49
Brno hl.n.odj.10:5112:5120:51
 SC 134Ex 572SC/EC 72SC/EC 74Ex 578
Brno hl.n.příj.7:0515:0517:05
Brno hl.n.odj.7:0710:4315:0717:0718:43
Pardubice hl.n.příj.8:3412:2116:3418:3420:21
Pardubice hl.n.odj.8:3512:2216:3518:3520:22
Praha Holešovicepříj.9:3213:2517:3219:3221:28
  • Spoje SC 72, SC 73, SC 74, SC 75, SC 134 a SC 135 jsou povinně místenkové, jednotky 680 jsou garantovány.
  • Na spojích Ex 572, Ex 573, Ex 578 a Ex 579 není nasazení jednotek 680 garantováno.
Považujete nasazení jednotky řady 680 Pendolino na vybrané Ex Praha-Brno za dobrý nápad? Hlasujte v naší anketě.

Zdroj: Pendolino.cz, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.6.2008 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
06.06.2008 (7:42)  
Petryk: vztahuji to na 680. Vyjma Slovenske strely. Klasika jezdi docela slusne vytizena. A ještě jednou: vlajkova lod v kategorii SC by mela jezdit tam, kde jsou lide ochotni platit 200 navic. A to mezi Brnem a Prahou urcite neni.
Registrierter Benutzer Petryk 
06.06.2008 (7:31)  
Jan Burian: Zoufalá snaha? Ale já mám pocit podle obsazenosti vlaků, že se jim docela daří... Vindobona je za Brna do Prahy natřískaná pokaždý, když s ní jedu (a nebývá to pondělí a pátek)
06.06.2008 (6:53)  
Nejsem si zcela jist vubec moznosti nasazeni 680 na EX smer Brno. Jednotky trpi stale ruznymi nemocemi a udrzeni v provozu ve stavajicich turnusech i v plnem poctu je mnohdy nad lidske sily. Tudiz prani a realita jsou od sebe hodne daleko. Konec koncu to jsme tu jiz meli ve zboznych pranich nasazeni jednotky na rameno Berlin-Praha-Viden. Dale tento marketingovy tah zcela degraduje SC kategorii na jizni vetvi. Kde jiz dnes par vlaku SC 73/72 zeje velmi casto prazdnotou. Dal nechapu zoufalou touhu nekterych pracovniku CD stale souperit na destinaci PRG-Brno s dalnici. Je to dlouholety boj a zatim taky marny. Samozrejme stojici jednotka je draha a proc ji tedy nenasadit tam, kde jsou lide ochotni platit za SC. A to je severni vetev. Tady doslo naprosto nepochopitelnem rozmelneni SC taktu, jeden zmizel uplne, a dalsi byl nahrazen klasickou soupravou. Cili vratit soupravu zpet na severni vetev do polohy IC Leos Janacek. Jako podnikatel preci budu jezdit tam, kde jsou lide ochotni platit a ne opacne, cpat se tam, kde je to propadak!!!!
06.06.2008 (0:07)  
crash151: To je na strojvedoucím. Dnes jsou jízdní doby některých IC/EC počítány na Vmax=140km/h. Někdy mají soupravu na Vmax=160km/h, může jet 160km/h. Podobně se někdy naskytne konstalace pouze kotoučových vozů - může se využít rychlost Vvyjmečná. Tyhle rezervy jsou spíše pro stahování případného zpoždění.
05.06.2008 (23:31)  
Ještě mě k tomu napadla jedna věc a to cestovní doby. Pokud pojede na BE 680 tak by asi využívala klopení (myšleno jela by podle rychlostníků pro klopidla) stejně jako SC. Když se srovnají cestovní doby Praha - Pardubice resp. Pardubice - Praha, je tu rozdíl 4 resp. 11 minut. To až se pojede z Brna do Pardubic tak se potom bude na odjezd čekat skoro čtvrt hodiny nebo se bude jezdit podle klasickejch rychlostníků čili výhoda klopení přijde vniveč?
05.06.2008 (23:00)  
Pendolina at si CD strci za klobouk,totalne nepohodlnej vlak
05.06.2008 (22:24)  
M: Peníze se dají utratit užitečnějším způsobem než místenkou do prázdného vlaku. :-)
05.06.2008 (22:13)  
Rosťa - s tím bych neměl obavu. Nezapomínej, že než začalo to vaše úžasné a báječné středisko v Bohumíně obsluhovali Pendolina stevardi z Prahy a spousta z nich by to jistě zvládla znova. A propo myslím, že odpověď na tvoji otázku by jsi měl hledat u svých nadřízených nebo instruktorů, kteří, až problém nastane, by měli mít jasno. Ne spoléhat na diskusní fórum, kde se setkávají fandové, kteří v drtivé většině vůbec nemají ponětí v jakých turnusech pracujeje a tím spiš jak by se řešila taková akce. A s tím, že pendolina vozí jenom stevardi z Bohumína, bych se moc nechlubil.....
05.06.2008 (22:03)  
Zajímalo by mě, jestli mají u ČD nějakou koncepci? Takhle to vypadá, že od příštího grafikonu bude v jízdním řádu věta: Pojedeme s tím, co nám zrovna padne pod ruku. Jednou pendolino, podruhé dobytčák.
Registrierter Benutzer M 
05.06.2008 (21:51)  
Mne hlavne zajima to, ze kdyz si koupim mistenky "spolu a k oknu", tak ja se to bude resit, kdyz bude jinej vagon...
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko