..: Škoda Transportation kontruje - 380 je hotova, zanedlouho bude na okruhu :..

Ilustrační obrázekPraha - Nečekaný spád nabírá situace mezi vícesystémovými lokomotivami v ČR. Ani ne týden po schválení lokomotiv řady 1216 oznámila Škoda Transportation, že její dlouho očekávaný (a také již rok zpožděný) prototyp lokomotivy typu 109E (řada 380 ČD) je dokončen. Ještě tento měsíc by se měl podrobit prvním jízdním zkouškám v areálu továrny, během letních měsíců by se měla dostat i na ŽZO do Cerhenic.

"Výroba pokračuje přesně podle smlouvy s ČD, nejsou s ní žádné problémy. Vše se teď ukáže v rámci zkušebního testování," prohlásil dnes generální ředitel Škoda Holding Jiří Zapletal. Ve výrobě by aktuálně měly být tři kusy 109E, z nichž první prototyp se podrobuje zkouškám a v červenci by měl absolvovat jízdy na ZŽO v Cerhenicích. Veřejnosti by se měl představit jako první ale až stroj 380.002, jehož roll-out je naplánován na berlínský veletrh InnoTrans 2008 v září letošního roku.

Na základě smlouvy s Českými drahami by měl výrobce zajistit postupné schválení typu lokomotivy i v sousedních zemích, čímž bude, podobně jako v případě lokomotiv Siemens ES64U4-C, umožněn plynulý přechod na koleje jiných železničních správ bez nutnosti přepřahu. Ihned po svém nasazení do provozu se má řada 380 ČD objevit na elitních výkonech, zejména spojích EC/IC na prvním tranzitním koridoru mezi Berlínem, Vídní, Bratislavou a Budapeští. České dráhy za jeden kus zaplatí od 100 do 150 milionů korun.

První sérií testů absolvovala první česká "třísystémovka" již v prosinci 2006, kdy byl pevnostním zkouškám podle norem TSI podroben skelet 109E. Právě tato přísnější pravidla pro pevnost skříně si dříve vyžádala změnu designového řešení lokomotivy, na němž se podílelo návrhářské studio firmy Porsche. Stroj údajně jako první v Evropě získal certifikát pro vysokorychlostní vozidla. Konstrukce skříně byla již při testech ve VÚŹ schválena německým drážním úřadem EBA.

Spolupráce: Georgo. Zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 16.6.2008 (17:17)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registered user happy 
16.06.2008 (18:02)  
Dneska jí stejně zkoušet nebudou,protože tu prší ;) Ještě by se mohla porouchat :)
Registered user happy 
16.06.2008 (18:00)  
Do zejtra se mně snad nějakej foťák podaří sehnat a vyrazím na obhlídku. :)
16.06.2008 (17:55)  
happy: Tak tužku a papír :-D
Registered user happy 
16.06.2008 (17:47)  
mobil mám 3310 ;) Ten tak můžu hodit na tu lokomotivu :)
16.06.2008 (17:45)  
FF: Přesně tak :D To je jasný že až do transportu do Cerhenic to bude schovaný v halách a na okruh to poletí na nějakém nočním Péenku či NExu (možná i zaplachtované...).
16.06.2008 (17:43)  
Oni to mají určitě schválně tak postavené, aby na to želpejčoví šotouši viděli... to tak:D
16.06.2008 (17:41)  
happy: A mobil? :-D
16.06.2008 (17:40)  
Pan X - Všechny by měly ČD dostat do roku 2010
Registered user happy 
16.06.2008 (17:39)  
tak s fotkama to nepude,protože sem nechal foťák doma na Vysočině.A stejně mám pochybnosti,že něco uvidím,protože to je obrovskej areál :(
16.06.2008 (17:37)  
Pan X: Až bude zajet a schválen prototyp.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko