..: Škoda Transportation kontruje - 380 je hotova, zanedlouho bude na okruhu :..

Ilustrační obrázekPraha - Nečekaný spád nabírá situace mezi vícesystémovými lokomotivami v ČR. Ani ne týden po schválení lokomotiv řady 1216 oznámila Škoda Transportation, že její dlouho očekávaný (a také již rok zpožděný) prototyp lokomotivy typu 109E (řada 380 ČD) je dokončen. Ještě tento měsíc by se měl podrobit prvním jízdním zkouškám v areálu továrny, během letních měsíců by se měla dostat i na ŽZO do Cerhenic.

"Výroba pokračuje přesně podle smlouvy s ČD, nejsou s ní žádné problémy. Vše se teď ukáže v rámci zkušebního testování," prohlásil dnes generální ředitel Škoda Holding Jiří Zapletal. Ve výrobě by aktuálně měly být tři kusy 109E, z nichž první prototyp se podrobuje zkouškám a v červenci by měl absolvovat jízdy na ZŽO v Cerhenicích. Veřejnosti by se měl představit jako první ale až stroj 380.002, jehož roll-out je naplánován na berlínský veletrh InnoTrans 2008 v září letošního roku.

Na základě smlouvy s Českými drahami by měl výrobce zajistit postupné schválení typu lokomotivy i v sousedních zemích, čímž bude, podobně jako v případě lokomotiv Siemens ES64U4-C, umožněn plynulý přechod na koleje jiných železničních správ bez nutnosti přepřahu. Ihned po svém nasazení do provozu se má řada 380 ČD objevit na elitních výkonech, zejména spojích EC/IC na prvním tranzitním koridoru mezi Berlínem, Vídní, Bratislavou a Budapeští. České dráhy za jeden kus zaplatí od 100 do 150 milionů korun.

První sérií testů absolvovala první česká "třísystémovka" již v prosinci 2006, kdy byl pevnostním zkouškám podle norem TSI podroben skelet 109E. Právě tato přísnější pravidla pro pevnost skříně si dříve vyžádala změnu designového řešení lokomotivy, na němž se podílelo návrhářské studio firmy Porsche. Stroj údajně jako první v Evropě získal certifikát pro vysokorychlostní vozidla. Konstrukce skříně byla již při testech ve VÚŹ schválena německým drážním úřadem EBA.

Spolupráce: Georgo. Zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 16.6.2008 (17:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
16.06.2008 (20:48)  
happy: Ono Pendolino bylo původně určeno na výkony Vindobona ,Hungarka apod. jenže když vyjelo na koleje tak Němci ohrnuly čumáky.
registrovaný uživatel Kóřa 
16.06.2008 (20:42)  
No hurá tak je máme tady. 100-150 mil.Kč celkem velká rezerva v ceně ne??? A kde to bude jezdit??? Tady to snad ani nedokážeme efektivně využít. To bude zase 5měsíců vychytávání much jak u pindi??
16.06.2008 (20:33)  
Co že tak najednou se škodovka probrala? Že by je zaskočilo schválení Taura? :-/ Ono stejně než bude schválenej pro všech šest žel.správ (a kdoví jestli vůbec, to se s Pendolínem taky počítalo a do kolika zemí smí?) tak uteče několik let úplně lehce.

Edit: Jinak bych uvítal nějaké info kde se Plzni přesně nachází ;-)
registrovaný uživatel zaza 
16.06.2008 (20:21)  
No, vida, přišla na koleje konkurenční lokomotiva a Škodovka se probrala. 380ka sice půjde na okruh, ale než se dostane na širé koleje, budou u nás Taurusy jako doma jako doteď byly jako doma v Břeclavě a Budějicích...
16.06.2008 (19:55)  
Hezká je ta citace o přesnosti výroby podle smlouvy s ČD. :) To asi ten slavný pán myslí kdovíjaký dodatek, ne? Teda vážně jsem myslel, že podle skutečně prapůvodní smlouvy s ČD se měly Yetti prohánět po tratích už v této době.. :)
registrovaný uživatel Kajman  mail  
16.06.2008 (19:52)  
Masakost: nedavno jsem o tom cetl tusim na K-reportu... Je to pry problem hlavne kvuli trolejovemu vedeni, ktere na tuto rychlost neni stavene. (na 300km/h by ale pry slo :-)
registrovaný uživatel Natix  mail  
16.06.2008 (19:52)  
zdenek84:
No to bych chtěl vidět, kde by je vzali, když jenom v okolí Prahy stále jezdí desítky rozpadajících se žabotlamů, za které v dohledné době nebude náhrada, viz. třeba trať 221.

Ad téma: Snad škodovka nezůstane jenom u řečí a opravdu se té holky dočkáme. Tak mě napadá, pokud bude druhý kus hotový už v září, tak by teoreticky mohly aspoň tyhle první dva kusy vyjet do normálního provozu už od příštího GVD, co myslíte?
16.06.2008 (19:44)  
V souvislosti s článkem mě napadá otázka:Nevíte někdo kolik, kde a případně jak dlouhý budou úseky kde by se dala zvýšit rychlost na 200? Slyšel sem cosi o Brno - Břeclav, Pardubice - Choceň, Zábřeh - Holomóc.Popřípadě prosím o nějakej odkaz. Díky
16.06.2008 (19:23)  
já myslím, že 151 bude jezdit dál a 380 časem nahradí taurusy (taury?) a 350 na jihu. otázka je, zda nějaké další 380 vůbec objednané budou, když čd chtějí všechny vlaky kromě expresů a nočních vlaků řešit elektrickýma jednotkama
16.06.2008 (19:01)  
měl bych ještě dotaz: jestli se např. řada 151 přesune z "elitních" výkonů na rychlíky, nebo se třeba nějaká řada zruší? samo že časem, jestli se 380 ujmou a bude jich dost

taky by mě zajímalo, kdy se na nich objeví nějaká reklama.. taková poštovka 380..
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko