..: Škoda Transportation kontruje - 380 je hotova, zanedlouho bude na okruhu :..

Ilustrační obrázekPraha - Nečekaný spád nabírá situace mezi vícesystémovými lokomotivami v ČR. Ani ne týden po schválení lokomotiv řady 1216 oznámila Škoda Transportation, že její dlouho očekávaný (a také již rok zpožděný) prototyp lokomotivy typu 109E (řada 380 ČD) je dokončen. Ještě tento měsíc by se měl podrobit prvním jízdním zkouškám v areálu továrny, během letních měsíců by se měla dostat i na ŽZO do Cerhenic.

"Výroba pokračuje přesně podle smlouvy s ČD, nejsou s ní žádné problémy. Vše se teď ukáže v rámci zkušebního testování," prohlásil dnes generální ředitel Škoda Holding Jiří Zapletal. Ve výrobě by aktuálně měly být tři kusy 109E, z nichž první prototyp se podrobuje zkouškám a v červenci by měl absolvovat jízdy na ZŽO v Cerhenicích. Veřejnosti by se měl představit jako první ale až stroj 380.002, jehož roll-out je naplánován na berlínský veletrh InnoTrans 2008 v září letošního roku.

Na základě smlouvy s Českými drahami by měl výrobce zajistit postupné schválení typu lokomotivy i v sousedních zemích, čímž bude, podobně jako v případě lokomotiv Siemens ES64U4-C, umožněn plynulý přechod na koleje jiných železničních správ bez nutnosti přepřahu. Ihned po svém nasazení do provozu se má řada 380 ČD objevit na elitních výkonech, zejména spojích EC/IC na prvním tranzitním koridoru mezi Berlínem, Vídní, Bratislavou a Budapeští. České dráhy za jeden kus zaplatí od 100 do 150 milionů korun.

První sérií testů absolvovala první česká "třísystémovka" již v prosinci 2006, kdy byl pevnostním zkouškám podle norem TSI podroben skelet 109E. Právě tato přísnější pravidla pro pevnost skříně si dříve vyžádala změnu designového řešení lokomotivy, na němž se podílelo návrhářské studio firmy Porsche. Stroj údajně jako první v Evropě získal certifikát pro vysokorychlostní vozidla. Konstrukce skříně byla již při testech ve VÚŹ schválena německým drážním úřadem EBA.

Spolupráce: Georgo. Zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 16.6.2008 (17:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
16.06.2008 (21:45)  
SergeS: Čtyřznaký autoblok ;-)
registrovaný uživatel SergeS 
16.06.2008 (21:40)  
FF: To teoreticky jde - opakovana navest ( viz ctyrnavestovi autoblok nebo jak se tomu rika )
registrovaný uživatel koyot 
16.06.2008 (21:39)  
No nejlepší výhled do škodovky je z Břeňkovi ulice, ale je to opravdu rozlehlý areál. Dokonce si dovolím doporučit snad i dalekohled do té Břeňkovi. Jinak je všude kolem škodovky myslím zeď, ale ze zadu je nižší než přímo od města ;) Jsem zvědav jestli něco ulovíte :)
16.06.2008 (21:37)  
Oliva: Díky, to místo samozřejmě dobře znám, ale škoda že to neni na tom Jižním předměstí, zítra zrovna kolem pujdu :(
16.06.2008 (21:34)  
no tak se každej druhej klacek vypne a budou od sebe tak akorát, ne? :D
registrovaný uživatel kuchi 
16.06.2008 (21:33)  
Kajman: ja slysel ze problem je 160-190km/h kdy dochazi k rozkmitani troleje a jejimu padu...zvyseni rychlosti neni jenom o premalovani cisla na rovnem useku ale je napr. problem s zabrzdnou vzdalenosti kdy pri 200km/h jsou navestidla blizko u sebe (rikali mi v muzeu v Hradci Kralove)
registrovaný uživatel happy 
16.06.2008 (21:16)  
ad Oliva,zítra se tam vypravím,ale zdá se,že kolem je vysoká zeď... :( takže úspěch je tak cca 2% pořízení fotky
16.06.2008 (21:15)  
Už se těším jak budu stát (doufám tak do dvou let :D ) v Praze na Hlaváku / Holeškách a poslouchat jak si pěkně zpívá při rozjezdu, a mohl by to být nějaký kloudný zvuk jak Eso nebo Taurus, na pískání mám metro a Ešusy.
registrovaný uživatel oliva  mail  
16.06.2008 (21:06)  
Spáňa:http:www.mapy.cz#x=130602624@y=134738896@z=16@mm=FP@ax=130601072@ay=134738064@at=zkušebnĂtraĹĄ a hala lokomotivky@ad=škoda
registrovaný uživatel Fauny  mail  
16.06.2008 (20:50)  
Na čem přesně to vlastně u pendolina pohořelo?
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko