..: Rozšíření IDS JMK a zrušení provozu na trati Vranovice - Pohořelice :..

Ilustrační obrázekKyjov - V sobotu 28.6.2008 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK). Nově jsou do něj začleněny oblasti Kyjovsko a Vyškovsko. Lidé tak budou moci využít více spojů a levnější jízdenky, se kterými mohou cestovat i městskou hromadnou dopravou v samotném Brně. Prodlužují se i vlakové linky S6 a R6 na trase Brno hl.n. - Nesovice - Kyjov zastávka. Osobní vlaky na trati 300 Vyškov na Moravě - Nezamyslice budou nově označeny jako linka S71 a rychlíky nebo spěšné vlaky budou označeny jako linka R7.

Kvůli rozšíření IDS vznikly nové přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích tak, aby cestující mohli bezpečněji přestupovat z vlaků do autobusů a opačně. Ceny staveb těchto přestupních uzlů se dohromady vyšplhaly na zhruba 54 miliony korun.

Integrovaný dopravní systém se v kraji zavádí postupně již od roku 2004 a od soboty je do něj zapojeno 420 obcí. V prosinci se dále připojí i Hodonínsko, Veselsko a část Břeclavska, díky čemuž má být zavedeno nové přímé spojení Brno - Břeclav - Hodonín - Olomouc. „Pak už nám zůstane jen zbývající část Břeclavska a Znojemsko. Kdy bude IDS spuštěný i tam, se zatím neví. V každém případě by v integrovaném systému měl být celý kraj v roce 2010,“ uvádí Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která má celý projekt integrace na starosti.

Vlaky na trati Vranovice - Pohořelice již nebudou jezdit

Ilustrační obrázekVranovice - Od 14. prosince letošního roku však skončí provoz osobních vlaků na trati 253 mezi stanicemi Vranovice a Pohořelice na Brněnsku. Jihomoravští krajští zastupitelé jednomyslně schválili další etapu rozšiřování Integrovaného dopravního systému, který však s tímto počítá. „Jde o největší územní rozšíření a týká se 119 měst a obcí na Hodonínsku, Břeclavsku a Hustopečsku. Na trati Vranovice - Pohořelice nelze udržet osobní vlakovou dopravu, takže vlaky od prosince nahradí autobusy,“ říká krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má dopravu v kraji na starosti. Vlaky na této trati tak vidíme pravděpodobně naposled.

  • IDS JMK vydal nové jízdní řády všech linek, s platností od 28.6.2008 - k dispozici zde

Zdroj: IDS JMK a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 30.6.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
01.07.2008 (9:55)  
Klub přátel zachování beznadějných tratí opět nezklamal. Vždyť ta trať nemá téměř žádné využití a ani nějaký historický, turistický ani technický význam, totéž trať do Hevlína. Nechcete aby se i z Brna do Klobouk u Brna jezdilo přednostně vlakem? Někteří tvrdí, že žijeme ve století silniční lobby a nespravedlivého útlaku starých dobrých železnic. Já doufám, že je to spíše století dobře fungujících dopravních systémů, které optimálně využívají silniční a železniční síť ve prospěch cestujících, a tento návrh IDS JMK jednoznačně schvaluji.
registrovaný uživatel M 
01.07.2008 (9:53)  
tenzor - ono tahle Slavkova pasaza byla skoro jako od breciciho ditete. Napred zacal s tim, ze maji zrusit zadnou nebo obe lokalky a pak presel ve vzteku k tomu, ze kdyz se rusi jedna supertrat se supervozidly, tak uz muzou rovnou zrusit trate vsechny. Ty drobne rozdily, ktere mezi 253 a 250 jsou a ze 250 nikdo rusit nechce, jaksi nebere v potaz. Slo jen o to, vztekle si zanadavat, ze se rusi provoz na jedne nevyznamne a neefektivni trati...
registrovaný uživatel tenzor 
01.07.2008 (9:35)  
Miroslav Zikmund: moderní autobusy mají spotřebu 15-20 litrů, těch 30 bude tak průměr u těch víc jak 10 let starých.
registrovaný uživatel tenzor 
01.07.2008 (9:22)  
Slávek napsal: Vždyť silniční síť je více než dostačující, autobusy zastavují na každé návsi a konečně nějaké to IC nebo EC snadno nahradí žlutý autobus.

A ten autobus pojede rychlostí 160 km/h, aby to zvládl stejně rychle jako vlak? :)
Ani na osobní dopravu se zastávkou v každé vesnici ten bus nebude rychlejší oproti vlaku který jede 110 km/h a může být v budoucnu nahrazený něčím rychlejším, zatímco autobus na silnici více než 90 km/h jet nemůže (a to se asi jen tak nezmění).
Možná by to chtělo trochu se zamyslet před napsáním příspěvku...
registrovaný uživatel Racek 
01.07.2008 (9:21)  
M. Zikmund: no právě. Bus "umí" jezdit za 24 Kč na km, kdežto ČD těch 24 Kč nestačí - a to ještě navíc vybírají jízdné. A tohle rozhoduje, co bude objednáno, ne nostalgie, ekologie či jiná dojmologie ... :-(

Slávek: ke zrušení tratě Brno - Břeclav se nebudu vyjadřovat, nahrazovat plné 4 - 6 vozové soupravy po (půl)hodině autobusy, to může vymyslet jen chorý mozek. Co se týká Hustopečí, tak tam je podstatný rozdíl ten, že přes Hustopeče (na rozdíl od Poho) ty autobusy jaxi nemají kam jezdit - do Břeclavi jede vlak přímo, do Hodonína to není při cestě. Samozřejmě si dovedu představit spojení Hustopeče - Šakvice pouze autobusem, ale pro přímé busy do Brna tady fakt není důvod.
registrovaný uživatel Mato 
01.07.2008 (6:17)  
MZ. to jezdíte opravdu divným autobusem. Jak tady již nekdo vzpomenul SORizaci, ona se rozjíždí i Ekobusizace (SOR na plyn) a jestli mně pamět neklame, tak DPMB a myslím že i BORS Břeclav přechází pomalu na plyn. Tuším, že v případě DPMB přechází na CNG, což nám cenu výrazně smižuje.
registrovaný uživatel M 
01.07.2008 (1:02)  
Slavku, nejake argumenty pro to "kdyz jeden, tak druhej musi taky" jsou? Proste vybrali jednu a da se mluvit o tom, jestli je to dobrej krok. Podobne se da mluvit o te druhe. Ale mezi jednou a druhou neni zadna souvislost a je pomerne hloupost psat "bud obe nebo zadnou"...
ROzdil mozna bude ten, ktery popsal Racek - tj. z Hustopeci zaplava busu do Brna nejezdi, zatimco z Pohorelic ano. Osobne to vidim jako pomerne podstatnej rozdil, ne?
No a pokud jde o tu kazdou naves, tak mam pocit, ze kdyz bus pojede Breclav-Brno po stare, tak jednak pojede pres Nemcice, zatimco vlak pres Vranovice a dvak to bude busem asi delsi (vzdalenosti i casove). Opet "drobne" rozdily proti tem lokalkam...
Ale jinak samozrejme dychtive cekame na JEDEN argument, ktery by mluvil ve prospech te lokalky...
01.07.2008 (0:49)  
Tak mi to nějak rozum nebere: Trať Vranovice - Pohořelice (4300 obyvatel), délka 8 km, 13 párů vlaků v prac. dny má být zrušno. O kousek dál Šakvice - Hustopeče (5800 obyvatel), délka 7 km, 15 párů vlaků a tady se neruší. Když tedy zrušit, tak rovnou obě lokálky nebo je zachovat. Vždyť Hustopeče mají také dobré silniční spojení a navíc v poloze hned u dálnice.
A konečně co zrušit celou trať Brno - Břeclav? Vždyť silniční síť je více než dostačující, autobusy zastavují na každé návsi a konečně nějaké to IC nebo EC snadno nahradí žlutý autobus. O nákladní kamionové dopravě ani netřeba se zmiňovat.
registrovaný uživatel Jozka 
01.07.2008 (0:27)  
Miroslav Zikmund:
Nevím, jakým autobusem jezdíte, že Vám to žere přes 30 l/100km, ale vzhledem ke značné SORizaci BUSové dopravy je to často podstatně míň ;O) Každopádně srovnání 810 a BUSu se spotřebou přes 30 l/100 km trochu kulhá.
registrovaný uživatel M 
01.07.2008 (0:14)  
xAnri - vi se urcite, ze cely rok maji CD naftu za stalou cenu (i v pripade, ze by na stojanech byla treba za 50)?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko