Kyjov - V sobotu 28.6.2008 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK). Nově jsou do něj začleněny oblasti Kyjovsko a Vyškovsko. Lidé tak budou moci využít více spojů a levnější jízdenky, se kterými mohou cestovat i městskou hromadnou dopravou v samotném Brně. Prodlužují se i vlakové linky S6 a R6 na trase Brno hl.n. - Nesovice - Kyjov zastávka. Osobní vlaky na trati 300 Vyškov na Moravě - Nezamyslice budou nově označeny jako linka S71 a rychlíky nebo spěšné vlaky budou označeny jako linka R7.
Kvůli rozšíření IDS vznikly nové přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích tak, aby cestující mohli bezpečněji přestupovat z vlaků do autobusů a opačně. Ceny staveb těchto přestupních uzlů se dohromady vyšplhaly na zhruba 54 miliony korun.
Integrovaný dopravní systém se v kraji zavádí postupně již od roku 2004 a od soboty je do něj zapojeno 420 obcí. V prosinci se dále připojí i Hodonínsko, Veselsko a část Břeclavska, díky čemuž má být zavedeno nové přímé spojení Brno - Břeclav - Hodonín - Olomouc. „Pak už nám zůstane jen zbývající část Břeclavska a Znojemsko. Kdy bude IDS spuštěný i tam, se zatím neví. V každém případě by v integrovaném systému měl být celý kraj v roce 2010,“ uvádí Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která má celý projekt integrace na starosti.
Vlaky na trati Vranovice - Pohořelice již nebudou jezdit
Vranovice - Od 14. prosince letošního roku však skončí provoz osobních vlaků na trati 253 mezi stanicemi Vranovice a Pohořelice na Brněnsku. Jihomoravští krajští zastupitelé jednomyslně schválili další etapu rozšiřování Integrovaného dopravního systému, který však s tímto počítá. „Jde o největší územní rozšíření a týká se 119 měst a obcí na Hodonínsku, Břeclavsku a Hustopečsku. Na trati Vranovice - Pohořelice nelze udržet osobní vlakovou dopravu, takže vlaky od prosince nahradí autobusy,“ říká krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má dopravu v kraji na starosti. Vlaky na této trati tak vidíme pravděpodobně naposled.
- IDS JMK vydal nové jízdní řády všech linek, s platností od 28.6.2008 - k dispozici zde
| 30.6.2008 (16:00)
A ten autobus pojede rychlostí 160 km/h, aby to zvládl stejně rychle jako vlak? :)
Ani na osobní dopravu se zastávkou v každé vesnici ten bus nebude rychlejší oproti vlaku který jede 110 km/h a může být v budoucnu nahrazený něčím rychlejším, zatímco autobus na silnici více než 90 km/h jet nemůže (a to se asi jen tak nezmění).
Možná by to chtělo trochu se zamyslet před napsáním příspěvku...
Slávek: ke zrušení tratě Brno - Břeclav se nebudu vyjadřovat, nahrazovat plné 4 - 6 vozové soupravy po (půl)hodině autobusy, to může vymyslet jen chorý mozek. Co se týká Hustopečí, tak tam je podstatný rozdíl ten, že přes Hustopeče (na rozdíl od Poho) ty autobusy jaxi nemají kam jezdit - do Břeclavi jede vlak přímo, do Hodonína to není při cestě. Samozřejmě si dovedu představit spojení Hustopeče - Šakvice pouze autobusem, ale pro přímé busy do Brna tady fakt není důvod.
ROzdil mozna bude ten, ktery popsal Racek - tj. z Hustopeci zaplava busu do Brna nejezdi, zatimco z Pohorelic ano. Osobne to vidim jako pomerne podstatnej rozdil, ne?
No a pokud jde o tu kazdou naves, tak mam pocit, ze kdyz bus pojede Breclav-Brno po stare, tak jednak pojede pres Nemcice, zatimco vlak pres Vranovice a dvak to bude busem asi delsi (vzdalenosti i casove). Opet "drobne" rozdily proti tem lokalkam...
Ale jinak samozrejme dychtive cekame na JEDEN argument, ktery by mluvil ve prospech te lokalky...
A konečně co zrušit celou trať Brno - Břeclav? Vždyť silniční síť je více než dostačující, autobusy zastavují na každé návsi a konečně nějaké to IC nebo EC snadno nahradí žlutý autobus. O nákladní kamionové dopravě ani netřeba se zmiňovat.
Nevím, jakým autobusem jezdíte, že Vám to žere přes 30 l/100km, ale vzhledem ke značné SORizaci BUSové dopravy je to často podstatně míň ;O) Každopádně srovnání 810 a BUSu se spotřebou přes 30 l/100 km trochu kulhá.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










