Kyjov - V sobotu 28.6.2008 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK). Nově jsou do něj začleněny oblasti Kyjovsko a Vyškovsko. Lidé tak budou moci využít více spojů a levnější jízdenky, se kterými mohou cestovat i městskou hromadnou dopravou v samotném Brně. Prodlužují se i vlakové linky S6 a R6 na trase Brno hl.n. - Nesovice - Kyjov zastávka. Osobní vlaky na trati 300 Vyškov na Moravě - Nezamyslice budou nově označeny jako linka S71 a rychlíky nebo spěšné vlaky budou označeny jako linka R7.
Kvůli rozšíření IDS vznikly nové přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích tak, aby cestující mohli bezpečněji přestupovat z vlaků do autobusů a opačně. Ceny staveb těchto přestupních uzlů se dohromady vyšplhaly na zhruba 54 miliony korun.
Integrovaný dopravní systém se v kraji zavádí postupně již od roku 2004 a od soboty je do něj zapojeno 420 obcí. V prosinci se dále připojí i Hodonínsko, Veselsko a část Břeclavska, díky čemuž má být zavedeno nové přímé spojení Brno - Břeclav - Hodonín - Olomouc. „Pak už nám zůstane jen zbývající část Břeclavska a Znojemsko. Kdy bude IDS spuštěný i tam, se zatím neví. V každém případě by v integrovaném systému měl být celý kraj v roce 2010,“ uvádí Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která má celý projekt integrace na starosti.
Vlaky na trati Vranovice - Pohořelice již nebudou jezdit
Vranovice - Od 14. prosince letošního roku však skončí provoz osobních vlaků na trati 253 mezi stanicemi Vranovice a Pohořelice na Brněnsku. Jihomoravští krajští zastupitelé jednomyslně schválili další etapu rozšiřování Integrovaného dopravního systému, který však s tímto počítá. „Jde o největší územní rozšíření a týká se 119 měst a obcí na Hodonínsku, Břeclavsku a Hustopečsku. Na trati Vranovice - Pohořelice nelze udržet osobní vlakovou dopravu, takže vlaky od prosince nahradí autobusy,“ říká krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má dopravu v kraji na starosti. Vlaky na této trati tak vidíme pravděpodobně naposled.
- IDS JMK vydal nové jízdní řády všech linek, s platností od 28.6.2008 - k dispozici zde
| 30.6.2008 (16:00)
Jen tak na okraj - prošla mi před očima zálohová faktura dopravce Connex na zájezd a dopravce požaduje za jeden km částku 24 Kč ....
Tak z jiného soudku: třeba Vraňany - Lužec. Pohořelice jsou aspoň město o pár tisícovkách obyvatel, Lužec je vesnice, kde shodnou náhod ještě jezdí vlak, široko daleko nic; Vraněny nejsou ani to, co Vranovice (a z Prahy o 1,5 násobek dál než Vranovice z Brna).
Myslím, že se moc nespletu, že tam (do Lužce) denně nesvezou ani 100 lidí (všemi vlaky)...
Závěr z toho je, že při takovém hrubém srovnání mi lokálka do Pohořelic nevychází úplně nejhůř - ale není to o tom, jak to tam teď vypadá, to je opravdu bez "šance na život"
nechci paušalizovat, ale je to hodně blízko Brna - tím bych chtěl nazančit, že trať do Pohořelic potenciál do budoucna může mít (narozdíl třeba od trati Opočno - Dobruška)
chtělo by to ale peníze a zájem
Nevím, kolik žere 810 při jízdě rychlostí 1 km/h, ale při normální rychlosti je to přibližně 25 l/100 km, což je o trochu víc než současné velké autobusy.
Jestli tam ale stačí jeden motoráček, je zbytečné tam jezdit RegioNovou, spíš ušetřit menšími autobusy.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










