..: Rozšíření IDS JMK a zrušení provozu na trati Vranovice - Pohořelice :..

Ilustrační obrázekKyjov - V sobotu 28.6.2008 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK). Nově jsou do něj začleněny oblasti Kyjovsko a Vyškovsko. Lidé tak budou moci využít více spojů a levnější jízdenky, se kterými mohou cestovat i městskou hromadnou dopravou v samotném Brně. Prodlužují se i vlakové linky S6 a R6 na trase Brno hl.n. - Nesovice - Kyjov zastávka. Osobní vlaky na trati 300 Vyškov na Moravě - Nezamyslice budou nově označeny jako linka S71 a rychlíky nebo spěšné vlaky budou označeny jako linka R7.

Kvůli rozšíření IDS vznikly nové přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích tak, aby cestující mohli bezpečněji přestupovat z vlaků do autobusů a opačně. Ceny staveb těchto přestupních uzlů se dohromady vyšplhaly na zhruba 54 miliony korun.

Integrovaný dopravní systém se v kraji zavádí postupně již od roku 2004 a od soboty je do něj zapojeno 420 obcí. V prosinci se dále připojí i Hodonínsko, Veselsko a část Břeclavska, díky čemuž má být zavedeno nové přímé spojení Brno - Břeclav - Hodonín - Olomouc. „Pak už nám zůstane jen zbývající část Břeclavska a Znojemsko. Kdy bude IDS spuštěný i tam, se zatím neví. V každém případě by v integrovaném systému měl být celý kraj v roce 2010,“ uvádí Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která má celý projekt integrace na starosti.

Vlaky na trati Vranovice - Pohořelice již nebudou jezdit

Ilustrační obrázekVranovice - Od 14. prosince letošního roku však skončí provoz osobních vlaků na trati 253 mezi stanicemi Vranovice a Pohořelice na Brněnsku. Jihomoravští krajští zastupitelé jednomyslně schválili další etapu rozšiřování Integrovaného dopravního systému, který však s tímto počítá. „Jde o největší územní rozšíření a týká se 119 měst a obcí na Hodonínsku, Břeclavsku a Hustopečsku. Na trati Vranovice - Pohořelice nelze udržet osobní vlakovou dopravu, takže vlaky od prosince nahradí autobusy,“ říká krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má dopravu v kraji na starosti. Vlaky na této trati tak vidíme pravděpodobně naposled.

  • IDS JMK vydal nové jízdní řády všech linek, s platností od 28.6.2008 - k dispozici zde

Zdroj: IDS JMK a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 30.6.2008 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
30.06.2008 (23:16)  
Spotřeba hnacích vozidel se nepočítá v litrech na 100 km, ale v litrech na 1 000 tkm a nezávisí na rychlosti vozidla, nýbrž na přepravované hmotnosti. V přepočtu se skutečně pohybuje u M 810 na hranici 25 l/100 km (měrná spotřeba do 10 l/ 1 000, ale autobusy mají spotřebu přes 30 l/100 km.

Jen tak na okraj - prošla mi před očima zálohová faktura dopravce Connex na zájezd a dopravce požaduje za jeden km částku 24 Kč ....
Registrierter Benutzer messah 
30.06.2008 (22:51)  
ja bych to zas jako takovou tragedii neviděl. tady se ten vlak opravdu neuživí. a o spojení s brnem vlakem, nemůže být řeč. přes pohořelice jezdí autobusy z mikulova a znojma, takže v pohořelicích prakticky můžete přijít na zastávku, a víte, že nejpozději za 15 minut pojede autobus do brna, a ani nemusíte zkoumat jízdní řád. a autobus je v brně prakticky za stejnou dobu, za jakou dojedete vlakem jen do vranovic. lepší využití této tratě, by podle mě (naprostého laika) bylo, kdyby ji využívaly firmy z blízké průmyslové zóny jako nákladní. a do vranovic by provoz zajistilo pomalu i osobní auto.
Registrierter Benutzer Racek 
30.06.2008 (22:50)  
Když už tak dumáte nad tím, kolik mají Pohořelice obyvatel, možná by stálo za to taky si všimnout, že drtivou většinu dojíždějících zajímá Brno - a protože tamtudy jezdí autobusy z Brna do Znojma a do Mikulova, nemá vlak (pomalejší a s přestupem) žádnou šanci. Možná kdyby tamtudy ty autobusy nejezdily, asi by to vypadalo jinak ... jenže kdyby.
30.06.2008 (22:30)  
Best: Dobruška byla jen jako příklad, mám dojem, že je to tam s vlaky taky trochu nahnuté.
Tak z jiného soudku: třeba Vraňany - Lužec. Pohořelice jsou aspoň město o pár tisícovkách obyvatel, Lužec je vesnice, kde shodnou náhod ještě jezdí vlak, široko daleko nic; Vraněny nejsou ani to, co Vranovice (a z Prahy o 1,5 násobek dál než Vranovice z Brna).
Myslím, že se moc nespletu, že tam (do Lužce) denně nesvezou ani 100 lidí (všemi vlaky)...
Závěr z toho je, že při takovém hrubém srovnání mi lokálka do Pohořelic nevychází úplně nejhůř - ale není to o tom, jak to tam teď vypadá, to je opravdu bez "šance na život"
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
30.06.2008 (21:52)  
Predchudce: pozor! CD nestoji nafta 34,-Kc. Berou to za pausal. Takze jim je to asi sumak, o kolik to letos zdrazej. Zdrazeni se jich dotkne v dalsi smlove s dodavatelem.
Registrierter Benutzer Best  mail  
30.06.2008 (21:52)  
Regionova: Dobruška - Opočno má v okolí dost velký potenciál. Dobrava studentů do škol a pracovníků Adastu, jinak to je slabé. V sobotu ráno je hodně turistů(obsazenost i 120%)
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
30.06.2008 (21:50)  
RN: jiste nebo alespon tu regionovu. To je ale problem vsech tech lokalek.
30.06.2008 (21:22)  
ano, zrušit tuto trať (nebo neobjednat vlakovou dopravu, což je v tomto případě prakticky totéž), jak funguje nyní, není problém; pokud by vlak jezdil rychle, častěji, trať byla elektrizovaná, podle možností protažená kousek do centra, k tomu přímé vlaky z Brna, pak by železniční doprava skutečně měla smysl

nechci paušalizovat, ale je to hodně blízko Brna - tím bych chtěl nazančit, že trať do Pohořelic potenciál do budoucna může mít (narozdíl třeba od trati Opočno - Dobruška)
chtělo by to ale peníze a zájem
30.06.2008 (21:12)  
Michal Janko : to není zrovna málo a kord když nafta stojí kolem 34 kč za litr
30.06.2008 (20:55)  
Předchůdce:
Nevím, kolik žere 810 při jízdě rychlostí 1 km/h, ale při normální rychlosti je to přibližně 25 l/100 km, což je o trochu víc než současné velké autobusy.

Jestli tam ale stačí jeden motoráček, je zbytečné tam jezdit RegioNovou, spíš ušetřit menšími autobusy.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko