Kyjov - V sobotu 28.6.2008 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK). Nově jsou do něj začleněny oblasti Kyjovsko a Vyškovsko. Lidé tak budou moci využít více spojů a levnější jízdenky, se kterými mohou cestovat i městskou hromadnou dopravou v samotném Brně. Prodlužují se i vlakové linky S6 a R6 na trase Brno hl.n. - Nesovice - Kyjov zastávka. Osobní vlaky na trati 300 Vyškov na Moravě - Nezamyslice budou nově označeny jako linka S71 a rychlíky nebo spěšné vlaky budou označeny jako linka R7.
Kvůli rozšíření IDS vznikly nové přestupní terminály v Bučovicích a Nesovicích tak, aby cestující mohli bezpečněji přestupovat z vlaků do autobusů a opačně. Ceny staveb těchto přestupních uzlů se dohromady vyšplhaly na zhruba 54 miliony korun.
Integrovaný dopravní systém se v kraji zavádí postupně již od roku 2004 a od soboty je do něj zapojeno 420 obcí. V prosinci se dále připojí i Hodonínsko, Veselsko a část Břeclavska, díky čemuž má být zavedeno nové přímé spojení Brno - Břeclav - Hodonín - Olomouc. „Pak už nám zůstane jen zbývající část Břeclavska a Znojemsko. Kdy bude IDS spuštěný i tam, se zatím neví. V každém případě by v integrovaném systému měl být celý kraj v roce 2010,“ uvádí Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která má celý projekt integrace na starosti.
Vlaky na trati Vranovice - Pohořelice již nebudou jezdit
Vranovice - Od 14. prosince letošního roku však skončí provoz osobních vlaků na trati 253 mezi stanicemi Vranovice a Pohořelice na Brněnsku. Jihomoravští krajští zastupitelé jednomyslně schválili další etapu rozšiřování Integrovaného dopravního systému, který však s tímto počítá. „Jde o největší územní rozšíření a týká se 119 měst a obcí na Hodonínsku, Břeclavsku a Hustopečsku. Na trati Vranovice - Pohořelice nelze udržet osobní vlakovou dopravu, takže vlaky od prosince nahradí autobusy,“ říká krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má dopravu v kraji na starosti. Vlaky na této trati tak vidíme pravděpodobně naposled.
- IDS JMK vydal nové jízdní řády všech linek, s platností od 28.6.2008 - k dispozici zde
| 30.6.2008 (16:00)
a kolik reko 814 na 1 km/h nafty
1/ nejde o zruseni trati, ale o nebjednani os. dopravy
2/ ekologicka zel. doprave je, ale v obecnem smyslu. 810ka opravdu moc ekologii neoplyva, ale neni to tak primocare, jak nekteri soudi. Jde i o vyrobni naklady. Kazda 810 "prezila" uz nekolik autobusu, jejichz ekologicke naklady /napr. i vyroba a likvidace/ ji asi vyznamne prevysily.
3/V kazdem pripade, poukud na teto trati jezdi solo 810, jeji provoz se kraji nevyplati i pri 100% obsazenosti. Pokud zde jezdi obcas i 810 s privesakem je rentabilita asi lepsi (zalezi na obsazenosti). Dtto Sakvice-Hustopece.
Je bohuzel velmi smutne, ze ekonomicka rovnovaha je tak nesmyslne nastavena, ze kraje nuti rusit lokalni trati, ktere ovsem mohou za par let mit vyznam /narazim na rostouci cenu individualni dopravy/. Kdyby byla rozumne nastavena cena za silnicni DC, mohlo by to byt jine i dnes.
Nesázel bych na to, že motor starého motoráku má menší spotřebu na kilometr než motor moderního autobusu. Na tyhle krátké vzdálenosti, kde je trať mnohem delší než silnice, je autobus vhodnější: je flexibilnější, zastávky jsou blíže lidem, v sedlech je možné jezdit menšími autobusy, posilové spoje se taky organizují snadněji.
Ovšem s tím, že podpora nákladní železniční dopravy u nás je nedostatečná, plně souhlasím, to je zase jiná kapitola.
Valivý odpor není největší složkou jízdních odporů a to ani "gumokolů" (pokud se nebavíme o hodně velkých nákladech). A napsat že vlak jede setrvačností je stejný nesmysl jako napsat, že autobus jede setrvařčností. Ano, ale jen do určité míry. Ten šukafon dojede dál, ale ne v případě 30 km/h oproti autobusu z 80 km/h.
Železniční doprava na takovéto trati nejlevnější být nemůže.
Pokud jde o rušení nákladní dopravy, to je záležitost za a/ neschopnosti ČD cargo, b/ státu, který dlouhou dobu preferoval kamiónovou dopravu.
Něco podobného je trať Šakvice - Hustopeče. Místo aby tam jezdily autobusy, které by to na poloviční trati stihly za 5 minut, bude se jezdit dvakrát tak delší trasa (vážně 'ekologické') čtvrt hodiny ve vozidle, které už v době své výroby nemělo na kolejích co dělat.
Neříkám, kdyby šlo o nějaké zajímavé trati s historickou hodnotou ale tyhle?
ach ty radní,
já to nemůžu pochopi tohle to tak ono se zhoršuje ovzduší a další věci a oni to poser.. tím,že zrušej trať je tohle normální v tomhle státě místo toho budou jezdit autobusy
vlak přece jenom ovzduší nezněčištuje tak jako automobilová doprava. vlak jede setrvačností a valivé tření je nejměnší takže železniční doprava je defakto nejlevnější.
ale to je všude rušej nákladní železniční dopravu a ser.. to na silnice pak je to tady přecpaný viz D1 to jsou hold ty blbouni nahoře jak chtěj omezit kamionovou dopravu když nemají čím ji nahradit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










