..: Jeden kilometr vysokorychlostní trati může Česko stát 300 až 600 milionů korun :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Zhruba za 8 let by cesta vlakem z Prahy do Brna mohla trvat necelou hodinu. Počítá s tím ministerstvo dopravy, které plánuje zprovoznit přes 1000 kilometrů vysokorychlostních tratí (dále VRT). Cena za jeden kilometr by se měla pohybovat mezi 300 až 600 milióny korun, ale celkovou částku lze těžko vyčíslit. Podle údajů ministerstva se nově postaví 700 až 800 kilometrů tratí a dalších 400 prodělá modernizaci. "Investiční náklady na kilometr jsou dány typem terénu," uvádí náměstek ministra dopravy Petr Šlegr. "Úseky v rovině vyjdou levněji než ty v kopcovitém terénu, kde je vyšší podíl mostů nebo tunelů".

Podle Šlegra je cena za kilometr VRT srovnatelná s kilometrem dálnice. "Nejedná se o stavby, které by se z tohoto pohledu vymykaly náročnosti investic do dopravní struktury, které jsou realizovány již v současnosti," uvádí. Také ministr dopravy Aleš Řebíček předpovídá dobrý průběh investic a říká, že problémy s investicemi mohou vzniknout u jakéhokoli projektu, ale u takto nadnárodního je nepředpokládá. Peníze jsou vždy jen otázkou priorit a tento typ projektu ve chvíli, kdy se přiblíží realizace, jistě bude mít prioritu docela vysokou.

"Evropa je na nohou, poptávka po rychlém spojení bude narůstat a nebe má také nějakou konečnou kapacitu. Proto se už dnes přemýšlí o nových možnostech," vysvětluje důležitost VRT Řebíček. Na českých kolejích už se konkurence pro letadla projíždí zhruba měsíc. Až do září se na zkušebním okruhu nedaleko Cerhenic u Kolína testuje francouzský rychlovlak AGV.

Cena jízdenky

Někteří se už se nyní hrozí toho, kolik cesta vlakem bude stát. Ministerstvo ani odborníci tyto obavy však vyvrátit nemohou. Ceny se budou pohybovat v řádech tisíců a přiblíží se letecké dopravě. "Bude to alternativa k leteckému spojení mezi evropskými městy. Protihodnotou bude vyšší komfort, odpadne cesta na letiště a podobně. Je to konkurence letecké dopravě, takže i cena musí být volená v této podobě," říká proděkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos.

Zdroj: iDnes.cz


Adys Poslat mail autorovi | 14.7.2008 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
18.07.2008 (11:34)  
Obávám se, že vnitrostátní přeprava (podtrženě Vysočina a Jižní Čechy - kvůli relativně malé lidnatisti na čtvereční sáh půdy - neuživí VTR. Snad transit Berlin - Praha - Vídeň - (Blava/Budapešť). A pak lépe přes Brno, než ČB, nebo Třebíč.
Registrierter Benutzer M 
17.07.2008 (23:33)  
Pravdepodobne si pajin mysli, ze lide cestuji, kvuli cestovani jako takovemu a netusi, ze vetsina lidi tu cestu bere opravdu jen jako presun z A do B a to v idealnim pomeru cena/vykon. Takze kdyz bude nejlevnejsi a nejrychlejsi a nejkomfortnejsi jet na oslovi, tak pojedou na oslovi a nebudou mit sebemensi duvod si priplacet za letadlo (nebo vlak)

Jinak kdykoliv jsem jel s nejakym vlakem s aerodynamickym predkem, tak to bylo slusne zaplnene (50 az 100 procent) a cena byla stejna jako letenka za podobnou trasu (mysleno letenka za vyhodnou cenu, i kdyz ne nutne rok dopredu ve specialni akci), takze su klidny...

Pak uz zbyva jen doladit detaily typu sedadel v pendolinu a tak, protoze sedet dve hodky v sedadle, ktere by bylo nepohodlne i v MHD ne kazdeho musi okouzlit. Proste "prkotiny":-))
Registrierter Benutzer pekař 
17.07.2008 (20:28)  
pájin: máš pocit, že VR vlaky v Evropě jezdí prázdné? Ty jsi toho asi moc nenacestoval...Navíc operovat s cenou jakési mezinárodní jízdenky, no nevím.
P.S. proč by letěl když do nějakých 600km je VR vlak rychlejší?
Registrierter Benutzer M 
17.07.2008 (18:52)  
Rekl bych, ze ti vysoko postaveni sotousi nepsali o jizdenkach na VRT trase Pacov-Brno...
17.07.2008 (18:50)  
Dovolím si ctěné fórum informovat, že součástí projektu VRT přes Vysočinu je mj. spojka Třebíč - M. Budějovice, napojení Jihlavy, Pelhřimova, Pacova a mnoho dalších zajímavých překvapení, která budou nepochybně v brzké době veřejně prezentována.
Z dobře informovaných zdrojů existuje informace, že náměstek na MD Šlegr nechává vyhledat novou trasu, řešící v té oblasti snad úplně všechno, a ani jihočeským nebude patrně vadit. ;-)

Zároveň snad mohu zveřejnit info o jasně deklarované ochotě MD objednávat po VRT vlaky v závazku (byť to třeba nebudou ty nejrychlejší) = dohady o "jízdenkách za tisíce" jsou úplně mimo, holt co dokážou novináři a někteří vysoko postavení šotouši...

Prosím berte tyto informace v potaz při "rozhodování" o potřebnosti VRT... :-)
Registrierter Benutzer M 
17.07.2008 (10:14)  
Mimochodem, jak muzes vedet, jak je neco dobry nebo spatny, kdyz do toho v zivote nevlezes? Asi trochu vedma, ne?
Registrierter Benutzer M 
17.07.2008 (10:14)  
A prave pro magory, co maji vsechno za rakev, bude ve vlacich vyssi jizdne, protoze zjevne jsou lide, co vlakem musi jet za kazdou cenu... Mimochodem, Mnichov-Hamburg vyjde letadlem rozhodne o dost levneji (i rychleji)... Ono tak nak celkove nebylo asi uplne nejchytrejsi vybrat si na srovnavani cen Nemecko, zemi prospikovanou ICE, ale taky Air Berlinem, German Wings aspol...
16.07.2008 (21:40)  
Ještě dodatek: Musím se zastat důchodce z Vysočiny, bývalého předsedy strany růže. Novináři jsou debilove. Když jim někdo řekne, že při dobré konstalaci se za 8 let začne stavět, tak napíšou, že to bude postavené. To může udělat jen magor. Kdyby byl nedoslýchavý, tak mu to bude minimálně divné a zeptá se ještě jednou.

A blbečkové na druhou - kolik platíte za použití ICE v Německu - za mých mladých let to bylo 12DM, což bylo 200Kč, neb to samé jako příplatek s místenkou na Pendolino, které jezdí stejně rychle jako RE za kopečky. Samozřejmě, pokud bude u nás vše předražené od energií po foťáky, tak holt zaplatíme příplatek 300Kč.

Netuším, kolik stojí lítající rakev, mně stačí vidět gumokolové rakve a s jejich o 20% nižší cenou do toho nikdy nevlezu.
Registrierter Benutzer pájin 
16.07.2008 (14:06)  
" Je to konkurence letecké dopravě, takže i cena musí být volená v této podobě," říká proděkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos. "
Prostě narvou se do toho miliardy, a bude to jezdit prázdný. Kdo bude chtít připlatit, stejně poletí, kdo ušetřit, pojede autobusem. Když teď jezdí vlak 180 km do Drážďan za 29 Euro jedna cesta, kolik má proboha stát VRT ?
Registrierter Benutzer M 
15.07.2008 (22:09)  
Za osm let? Tak, na to bych hezky cesky odpovedel: "No way, man... No way..." Jenom osm let bude trvat debata o tom, kudy objet Novy Mlyny...

Frantisek - co je to zase za hovadinu, ze by vlak mel byt levnejsi, protoze ma mensi naklady? Kdyz budes vyrabet nejakej vyrobek s polovicnimi naklady nez konkurence, tak ho budes prodavat za polovicni cenu? Tak blby nejsou ani Cesky drahy... BTW - Jestli to funguje jinak, tak mi jaksi neni jasny, proc ropa stoji defacto stejne bez ohledu na to, jestli je z Norska nebo Kuvajtu (pochybuju, ze to Nori z te vody tahaji za dvacet dolaru za barel:-)

Jinak na tu pocinaji ropnou krizi jsi Raili-2005 prisel jak? Podle rostouci ceny? Tak to musi byt dost v prdeli i ceska koruna, protoze jeji cena taky strme roste. Je to dusledek korunove krize?:-))
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko