..: Jeden kilometr vysokorychlostní trati může Česko stát 300 až 600 milionů korun :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Zhruba za 8 let by cesta vlakem z Prahy do Brna mohla trvat necelou hodinu. Počítá s tím ministerstvo dopravy, které plánuje zprovoznit přes 1000 kilometrů vysokorychlostních tratí (dále VRT). Cena za jeden kilometr by se měla pohybovat mezi 300 až 600 milióny korun, ale celkovou částku lze těžko vyčíslit. Podle údajů ministerstva se nově postaví 700 až 800 kilometrů tratí a dalších 400 prodělá modernizaci. "Investiční náklady na kilometr jsou dány typem terénu," uvádí náměstek ministra dopravy Petr Šlegr. "Úseky v rovině vyjdou levněji než ty v kopcovitém terénu, kde je vyšší podíl mostů nebo tunelů".

Podle Šlegra je cena za kilometr VRT srovnatelná s kilometrem dálnice. "Nejedná se o stavby, které by se z tohoto pohledu vymykaly náročnosti investic do dopravní struktury, které jsou realizovány již v současnosti," uvádí. Také ministr dopravy Aleš Řebíček předpovídá dobrý průběh investic a říká, že problémy s investicemi mohou vzniknout u jakéhokoli projektu, ale u takto nadnárodního je nepředpokládá. Peníze jsou vždy jen otázkou priorit a tento typ projektu ve chvíli, kdy se přiblíží realizace, jistě bude mít prioritu docela vysokou.

"Evropa je na nohou, poptávka po rychlém spojení bude narůstat a nebe má také nějakou konečnou kapacitu. Proto se už dnes přemýšlí o nových možnostech," vysvětluje důležitost VRT Řebíček. Na českých kolejích už se konkurence pro letadla projíždí zhruba měsíc. Až do září se na zkušebním okruhu nedaleko Cerhenic u Kolína testuje francouzský rychlovlak AGV.

Cena jízdenky

Někteří se už se nyní hrozí toho, kolik cesta vlakem bude stát. Ministerstvo ani odborníci tyto obavy však vyvrátit nemohou. Ceny se budou pohybovat v řádech tisíců a přiblíží se letecké dopravě. "Bude to alternativa k leteckému spojení mezi evropskými městy. Protihodnotou bude vyšší komfort, odpadne cesta na letiště a podobně. Je to konkurence letecké dopravě, takže i cena musí být volená v této podobě," říká proděkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos.

Zdroj: iDnes.cz


Adys Poslat mail autorovi | 14.7.2008 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer lwq  mail  
14.07.2008 (10:07)  
... tak to sem zvedavej, zda se 1000 kilometru VRT u nas doziju ... v soucasne dobe by se spis meli penize sypat do vozoveho parku, koridorizace bezi, jeste nove vozy + obnovene i vedlejsi trate a bude to aspon v dustojnem stavu ...

... btw. co ta brigada na Branickem moste ? nejak to utichlo + co treba se domluvit a udrzovat nejaky vuz jako brigadu ci treba jednotku ? :-P
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko