..: EJ 575: Transport nové jednotky pro Litvu na zkušební okruh :..

Ilustrační obrázekPraha - Ve středu 16. července v odpoledních hodinách z Plzně-Jižního předměstí vyrazil vlak Pn 67113, což by nebylo až tak mimořádné, kdyby se nejednalo o transport elektrické dvoupodlažní jednotky s českým označením 575, určené pro litevské železnice, ze zkoušek v areálu Škody Plzeň. Jedná se o mutaci české řady 471, jež ve svém cílovém působišti bude zajišťovat linku dálkové dopravy s maximální rychlostí 160 km/h. Souprava přijela do Prahy těsně před 21:30; vyjma samotné jednotky byly v soupravě řazeny ochranné vozy U-x slovenské ŽS Cargo (domovská stanice Čierna nad Tisou), sloužící ke spojení vozů s automatickým spřáhlem "východního" typu. Ve stanici Praha-Radotín byl naplánován přepřah: místo lokomotivy 363.059, která vedla soupravu z Plzně, na čelo soupravy najel stroj řady 122. Po zkoušce brzdy a vyřízení všech formalit se vlak vydal dál do tmy, směrem do své cílové stanice Velim, kde jednotka podstoupuje několik testů na zkušebním okruhu.

Celková jízdní doba vlaku byla však na rozdíl od "klasických nákladů" neporovnatelně větší. Důvodem byla mnohá, nejen rychlostní omezení pro samotnou jízdu. Vlak měl již předem stanovenou cestu ve směru Plzeň-Jižní předměstí - Plzeň hl.n. - Beroun - Praha-Radotín - Praha-Krč - Praha Vršovice ček.kol. - Praha-Malešice - Praha-Běchovice - Velim.

Technické údaje přepravy MZ:

Samotná jednotka měla brzdy vypnuté a vzduchové potrubí bylo v průchozím stavu. Spojovací ochranné vozy byly vybaveny z jedné strany spřáhlem typu SA3. Rychlost vlaku nesměla být vyšší než 50 km/h. Rychlost jízdy do odbočky byla stanovena na 20km/h. V řadě úseků při cestě z Plzně bylo nutné vlak vést po nesprávných traťových kolejích. To se týkalo např. úseků mezí Rokycany a Holoubkovem, Zdicemi a Berounem, Berounem a Karlštejnem, či Dobřichovicemi a Prahou-Radotínem. V těchto případech vlak nesměl na 1. traťovou kolej.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Čísla vozů soupravy - 94 24 1 211 001-2 (se sběračem), 94 24 1 444 001-9 (vložený) a 94 24 1 307 001-5 (řídící).

Fotografie: Vítek_V, mizach

Spolupráce: Josef Petrák


Vítek_V | 18.7.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
20.07.2008 (18:23)  
pekař: Ten rozdíl 20 minut je přehnaný, asi se tam počítá i s tím, že někdy je souprava jen na 140 km/h. Janáček a Manažer navíc musí jet podle dolních rychlostníků (kvůli WRm/WRmee), kdyby mohly jet podle horních, vypadalo by to taky trochu jinak. Navíc nevím, jestli můžou jet skutečně 160 km/h a ne jen kolem 155 km/h kvůli nedostatečným brzdicím procentům vozů Aee/Bee/Apee/Bpee (záleží, jaké jsou v soupravě další vozy). Tou moderní soupravou jsem nemyslel Janáčka ani Manažera, ale vlak sestavený ze skutečně moderních vozů a umožňující jízdu podle horních rychlostníků. Věř, že potom by ten rozdíl více než 10 minut nebyl.
registrovaný uživatel pekař 
20.07.2008 (16:40)  
doomuklas: a proč je v jízdním řádě rozdíl mezi Manažerem a Pendem 20minut? Já navíc počítal náš Ešus, ale budiž. A nepochybuj, že třeba Janáček zpoždění mezi Ovou a Olomoucí prostě nestáhne ani o minutu, narozdíl od Penda.
20.07.2008 (16:21)  
pekař: To ses s tím hrubým odhadem docela hrubě spletl. V případě, že by ten ešus jel 160 km/h (stejně tak třeba i krysa s moderní soupravou), by ten rozdíl byl pod deset minut.
registrovaný uživatel M 
20.07.2008 (10:42)  
OK, zradil mne Idos, zmetek jeden:-))
20.07.2008 (9:43)  
M: Vy jste uváděl jako příklad Klaipeda - Vilnius, což jsou města vzdálená cca 300 km po přímé dálnici, po železnici vede větší část cesty po neelektrifikované a delší trati - 4,5 hodiny je pak vynikající výsledek. 120 km od Vilniusu leží právě Kaunas. Tady někde muselo dojít k omylu, podívejte se laskavě ještě jednou do mapy.
registrovaný uživatel M 
20.07.2008 (1:31)  
Koyot - no asi zhruba tak, jako EC vlak, takze ciselne to bude stejny vysledek jako upekl kolega z MS kraje:-))
registrovaný uživatel M 
20.07.2008 (1:29)  
Ja osobne jsem kvalitu infrastruktury odhadl na dalku - podle tech 4,5 hodin na 120 kilaku. Vim, ze je to lacine, ale co uz:-)
19.07.2008 (22:57)  
Minulý rok jsem jel s LG z Vilniusu do Trakai, úsek páteřní trati na Kaunas do Lentvaris, kde se odbočilo. Zcela nový svršek a bezstyková kolej, jako by z oka vypadla našim koridorům. Kvůli odbloukům odhaduji rychlost na 120 km/h. Ve stanicích podbíječky, PKP a hory nových kolejových polí... Z mé návštěvy jsem nabyl dojmu, že od infrastruktury tečou velké objemy financí (zřejmě EU), a proto bych ani možnost rychlosti 160 v úsecích s příznivými směrovými podmínkami nevylučoval. Toť má reakce na spekulace některých diskutérů ohledně kvality infrastruktury.
registrovaný uživatel pekař 
19.07.2008 (21:58)  
koyot: můj hrubý odhad je přes třicet minut proti Pendolinu.
M: při této rychlosti jistě bude v Litvě zájem na obnovu. A pokud ji udělají kvalitně, 160 není potíž.
registrovaný uživatel koyot 
19.07.2008 (21:47)  
Mám dvě otázky: Kolik mají ešuey povoleno v ČR? jestli je to 140, tak si myslim, ze tech 160 pro Litvu uz nebude takovy rozdil. A druha otazka: tusi nekdo o kolik by mohla byt v Ostrave takovahle souprava pomaleji nez pendolino? :)
Jinak jestli na to jsou peníze tak na linku z Prahy do Hradce to beru místo starých vagonu hned :D
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko