..: EJ 575: Transport nové jednotky pro Litvu na zkušební okruh :..

Ilustrační obrázekPraha - Ve středu 16. července v odpoledních hodinách z Plzně-Jižního předměstí vyrazil vlak Pn 67113, což by nebylo až tak mimořádné, kdyby se nejednalo o transport elektrické dvoupodlažní jednotky s českým označením 575, určené pro litevské železnice, ze zkoušek v areálu Škody Plzeň. Jedná se o mutaci české řady 471, jež ve svém cílovém působišti bude zajišťovat linku dálkové dopravy s maximální rychlostí 160 km/h. Souprava přijela do Prahy těsně před 21:30; vyjma samotné jednotky byly v soupravě řazeny ochranné vozy U-x slovenské ŽS Cargo (domovská stanice Čierna nad Tisou), sloužící ke spojení vozů s automatickým spřáhlem "východního" typu. Ve stanici Praha-Radotín byl naplánován přepřah: místo lokomotivy 363.059, která vedla soupravu z Plzně, na čelo soupravy najel stroj řady 122. Po zkoušce brzdy a vyřízení všech formalit se vlak vydal dál do tmy, směrem do své cílové stanice Velim, kde jednotka podstoupuje několik testů na zkušebním okruhu.

Celková jízdní doba vlaku byla však na rozdíl od "klasických nákladů" neporovnatelně větší. Důvodem byla mnohá, nejen rychlostní omezení pro samotnou jízdu. Vlak měl již předem stanovenou cestu ve směru Plzeň-Jižní předměstí - Plzeň hl.n. - Beroun - Praha-Radotín - Praha-Krč - Praha Vršovice ček.kol. - Praha-Malešice - Praha-Běchovice - Velim.

Technické údaje přepravy MZ:

Samotná jednotka měla brzdy vypnuté a vzduchové potrubí bylo v průchozím stavu. Spojovací ochranné vozy byly vybaveny z jedné strany spřáhlem typu SA3. Rychlost vlaku nesměla být vyšší než 50 km/h. Rychlost jízdy do odbočky byla stanovena na 20km/h. V řadě úseků při cestě z Plzně bylo nutné vlak vést po nesprávných traťových kolejích. To se týkalo např. úseků mezí Rokycany a Holoubkovem, Zdicemi a Berounem, Berounem a Karlštejnem, či Dobřichovicemi a Prahou-Radotínem. V těchto případech vlak nesměl na 1. traťovou kolej.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Čísla vozů soupravy - 94 24 1 211 001-2 (se sběračem), 94 24 1 444 001-9 (vložený) a 94 24 1 307 001-5 (řídící).

Fotografie: Vítek_V, mizach

Spolupráce: Josef Petrák


Vítek_V | 18.7.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer jeffer 
18.07.2008 (9:55)  
nosorozec & Josef Petrak v diskusii na K-Reporte sa pisalo, ze ma svoje (siroke) podvozky v ktorych su (na dobu testov) zaviazane normalnerozchodne napravy.
18.07.2008 (9:46)  
Mám za to, že jednotka je širokorozchodná (1520mm). Jak mohla jet po českých kolejích?
Registrierter Benutzer nojva  mail  
18.07.2008 (9:31)  
Borovička: Však jo, bude jezdit mezi 2 největšíma městama Litvy (Vilnius 550tis. a Kaunas 400tis.) které jsou od sebe vzdáleny přibližně 100km. Někteří to holt považují za dálkovou dopravu
18.07.2008 (9:28)  
A co je to MZ?
Registrierter Benutzer Ziki 
18.07.2008 (8:44)  
IDeeSák je to z důvodů nástupištních přístřešků, mostních zábradlí, oddílových návěstidel atd. Konkrétně mezi Dobřichovicema a Radotínem je to kvůli střeše nástupiště v Černošicích.
18.07.2008 (8:02)  
Z jajého důvodu vlak nesměl na 1. traťovou?
18.07.2008 (7:54)  
Ono to spíš vypadá že to je na SA3 ještě přivěšený adaptér na spřáhlo pro 575.
18.07.2008 (7:21)  
...jež ve svém cílovém působišti bude zajišťovat linku dálkové dopravy s maximální rychlostí 160 km/h.

Já jsem myslel, že ta jednotka má jít do Litvy?
Registrierter Benutzer nezmar 
18.07.2008 (7:13)  
Proc takova omezeni? Ono to ma vetsi skrin nez 471?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko