..: EJ 575: Transport nové jednotky pro Litvu na zkušební okruh :..

Ilustrační obrázekPraha - Ve středu 16. července v odpoledních hodinách z Plzně-Jižního předměstí vyrazil vlak Pn 67113, což by nebylo až tak mimořádné, kdyby se nejednalo o transport elektrické dvoupodlažní jednotky s českým označením 575, určené pro litevské železnice, ze zkoušek v areálu Škody Plzeň. Jedná se o mutaci české řady 471, jež ve svém cílovém působišti bude zajišťovat linku dálkové dopravy s maximální rychlostí 160 km/h. Souprava přijela do Prahy těsně před 21:30; vyjma samotné jednotky byly v soupravě řazeny ochranné vozy U-x slovenské ŽS Cargo (domovská stanice Čierna nad Tisou), sloužící ke spojení vozů s automatickým spřáhlem "východního" typu. Ve stanici Praha-Radotín byl naplánován přepřah: místo lokomotivy 363.059, která vedla soupravu z Plzně, na čelo soupravy najel stroj řady 122. Po zkoušce brzdy a vyřízení všech formalit se vlak vydal dál do tmy, směrem do své cílové stanice Velim, kde jednotka podstoupuje několik testů na zkušebním okruhu.

Celková jízdní doba vlaku byla však na rozdíl od "klasických nákladů" neporovnatelně větší. Důvodem byla mnohá, nejen rychlostní omezení pro samotnou jízdu. Vlak měl již předem stanovenou cestu ve směru Plzeň-Jižní předměstí - Plzeň hl.n. - Beroun - Praha-Radotín - Praha-Krč - Praha Vršovice ček.kol. - Praha-Malešice - Praha-Běchovice - Velim.

Technické údaje přepravy MZ:

Samotná jednotka měla brzdy vypnuté a vzduchové potrubí bylo v průchozím stavu. Spojovací ochranné vozy byly vybaveny z jedné strany spřáhlem typu SA3. Rychlost vlaku nesměla být vyšší než 50 km/h. Rychlost jízdy do odbočky byla stanovena na 20km/h. V řadě úseků při cestě z Plzně bylo nutné vlak vést po nesprávných traťových kolejích. To se týkalo např. úseků mezí Rokycany a Holoubkovem, Zdicemi a Berounem, Berounem a Karlštejnem, či Dobřichovicemi a Prahou-Radotínem. V těchto případech vlak nesměl na 1. traťovou kolej.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Čísla vozů soupravy - 94 24 1 211 001-2 (se sběračem), 94 24 1 444 001-9 (vložený) a 94 24 1 307 001-5 (řídící).

Fotografie: Vítek_V, mizach

Spolupráce: Josef Petrák


Vítek_V | 18.7.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
19.07.2008 (20:49)  
Co kazdej bere jinak? Resp. co jsi chtel tim svym prispevkem rict a proc byl adresovanej mne..?

Kazdopadne sem na to mrkl a Klaipeda a Vilnius jsou od sebe 120 kilaku a vlak to jede nadhernych 4,5 hodiny. Takze vlak smele konkuruje cyklostezkam:-)))
registrovaný uživatel sames1 
19.07.2008 (19:21)  
M: http://www.enjoy-europe.com/hte/chap17/p1180135full.jpg dve mesta a par zastavek? Kazdej to bere jinak ...me se spsi libi ze tam maji mesto Mockava to zni jako Moskva ze by litevsky :D
registrovaný uživatel M 
19.07.2008 (18:33)  
No i za 10 let to ale pravdepodobne bude tak, ze Litva bude malinkata zemicka se dvema mestama a nekolika zastavkama mezi. Ale treba za 10 bude i metro jezdit 160:)
Druha vec je, ze nemam poneti, jestli je zasadni rozdil v cene. Podle mne nikoliv...
registrovaný uživatel NolthA  mail  
19.07.2008 (11:03)  
Nevím proč ale občas pochybuji o tom zda ti co zde píší nějaké příspěvky přemýšlí nad tím co píší. Jako co je divného na tom že si někdo objedná jednotku na 160 když je tam zatím trat třeba jen na 90 ..... však třeba za deset let to už muže být uplně jinak, a tak sešrotujou skoro nové jednotky a nakoupěj nové zase na aktuální max rychlost, atd ..... to mi přijde trochu jako utopie
registrovaný uživatel Micke 
18.07.2008 (19:28)  
Tak jsem se byl kolem 17. hodiny kouknout na zkušební okruh a jednotka už jezdila na malém okruhu.
18.07.2008 (19:20)  
Hele,oni to cpou i mimo ČR....
18.07.2008 (19:19)  
hynďa: Zvýšení rychlosti na 200 km/h ještě neproběhlo. Zatím není ani v ověřovacím provozu VZ pro rychlosti nad 160 km/h a chybí dořešit několik dalších detailů.
registrovaný uživatel sames1 
18.07.2008 (16:49)  
Tak jo http://atlaslokomotiv.net/loko-680.html 230. Preklep I ty IV generace pendolin maji jen 250Km/h. Se stane
O tom ze by SZDC povolili nejake useky do 200 jsme jeste necetl. Tedy az na Cerhenice.

Budis vam dano ale i tak 160 a 230! Tak co at maji Litevci 160 rychlikove spoje na 90ktach :) mate nekdo obrazky z interieru toho jejich esusu?

richardisko : Barevene jim to bude sluset ;) :
http://www.railfaneurope.net/pix/lt/electric/ER9M-390_20040528.jpg
18.07.2008 (16:04)  
Na SŽDC je maximální povolená rychlost 160 km/h. Na 200 jsou jen plánované úseky, ale nikde u nás (mimo okruh ve Velimi) se tak standardně nejezdí.
18.07.2008 (15:52)  
V ČR (na rozdíl od Litvy) máme skutečně linku dálkové dopravy s maximální rychlostí 160 km/h a jezdí na ní jednotky 680 (mimo jiné vlaky) s maximálně povolenou rychlostí 200 km/h. Těch 230 byl jen test aby to mělo povoleno těch 200, ktero nikde dnes nejezdí.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko