Praha - Podle informací německých médií chce mezinárodní koncern Siemens s velkou pravděpodobností uzavřít svou českou pobočku Siemens kolejová vozidla na pražském Zličíně. O svá pracovní místa by tak kvůli racionalizačním plánům vedení konzernu mohlo přijít přes 1000 zaměstnanců. Celkem Siemens v České republice zaměstnává 12 tisíc lidí.
Předseda představenstva Siemensu Peter Löscher oznámil 8. července plán na celosvětovou racionalizaci necelých 17000 pracovních míst, úspora by pak měla podle plánů představenstva dosáhnout ročně asi 1,2 miliardy € (28 miliard Kč). Podle prvních informací mělo jít především o zaměstnance v administrativě, prodeji a marketingu. Necelých 6000 míst pak mělo zmizet v domovském Německu.
Německá odborová centrála IG Metall však od začátku považovala plány za naprosto absurdní vzhledem k celkově dobré ekonomické situaci v koncernu a plným knihám zakázek. Odbory nevylučují ani protesty a stávky. Vlnu nevole vyvolal tento záměr i u německých politiků, mnoho z nich má nedlouho do voleb. Zvláště bavorská CSU, které poprvé v historii hrozí ztráta absolutní většiny v zemském sněmu, se staví k plánům Siemensu velmi odmítavě. Vypadá to, že tento tlak nyní vyvolává první výsledky. Sanace problémového oboru Transportation by tak neměla proběhnout na úkor německé továrny v Krefeldu, ale právě odprodejem, nebo uzavřením bývalé lokomotivky ČKD na Zličíně.
Tiskový mluvčí Siemens ČR úvahy o zrušení továrny v Praze potvrdil, dodal však, že konečné rozhodnutí padne nejdříve ve středu.
zdroj: Süddeutsche Zeitung, n-tv, Spiegel, OS KOVO

...25 souprav se jiz v SKV vyrobilo...
...za Siemense...
...v Praze jezdi cca 48 souprav
...23 souprav se vyrobilo v CKD...
Naopak asijské trhy mají gigantický potenciál, Čína kupuje vozy metra po stovkách, Velaro se tam taky pěkně rozjíždí. Dost pravděpodobně se bude rozmachovat v nákupech ještě více, Indický region má také slušný potenciál.
To je myšleno vážně???
To o těch jabkách a hruškách znáš?
Ano, o tom to je.
jen z piety doplnim: Ringhoferka se prestehovala do Zlicina. Misto Ringhoferky je nakupni stredisko a administrativni budovy. Po dlouhych namluvach (nevesta se cukala) Siemens koupil "Zlicin". Trh s tramvajema se rozpadl. Ze snu zustaly vlaky metra pro Prahu a par kousku cehosi pro CD. Lokomotivka to nikdy byt nemela, stehovala se tam prvoplanove Ringhoferka = CKD Tatra Smichov = tramvajarna. Ale slusna vagonka - to ano. Export se prodrazil a v nasi vlasti zakazky jaksi nejsou ....
Schvalne: Daly by se zde (technologicky) alespon kompletovat Herkuly a Taurusy, pokud by je CD objednaly? Unesly by to Zlicinske jeraby a jejich drahy?
No a v Nemecku to citim takto: Nemecka kvalita, Nemecka zamestnanost, i kdyz bych si mel priplatit. (Ja to tak alespon delam, od doby co tu pracuju). A to volani (lidi, nejen politiku) po udrzeni Nemecke kvality a rozvoji remesel je silne. S nadsazkou jista rana proti globalizatorum. Napriklad: Umite si predstavit limuzinu Mercedes vyrobenou v Cine? Jiste ano, ale je mi z toho fyzicky nevolno a s vysokou pravdpodobnosti by nemela kupce ze soucasne mnoziny kupcu....
Je nyní otázkou,jak se zachová česká politická garnitura v otázce propuštění 1000 lidí.
...tzn. 25 souprav...
Fíí co to je za matematiku??? Co vím objednáno je 5 souprav pro již proběhlý rozvoj céčka s dodáním do 2010.
...upresnim metro Praha
...2 desitky a 5 souprav...
...tzn. 25 souprav...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











