..: Hrozí brzký konec lokomotivky na Zličíně? :..

Ilustrační obrázek Praha - Podle informací německých médií chce mezinárodní koncern Siemens s velkou pravděpodobností uzavřít svou českou pobočku Siemens kolejová vozidla na pražském Zličíně. O svá pracovní místa by tak kvůli racionalizačním plánům vedení konzernu mohlo přijít přes 1000 zaměstnanců. Celkem Siemens v České republice zaměstnává 12 tisíc lidí.

Předseda představenstva Siemensu Peter Löscher oznámil 8. července plán na celosvětovou racionalizaci necelých 17000 pracovních míst, úspora by pak měla podle plánů představenstva dosáhnout ročně asi 1,2 miliardy € (28 miliard Kč). Podle prvních informací mělo jít především o zaměstnance v administrativě, prodeji a marketingu. Necelých 6000 míst pak mělo zmizet v domovském Německu.

Německá odborová centrála IG Metall však od začátku považovala plány za naprosto absurdní vzhledem k celkově dobré ekonomické situaci v koncernu a plným knihám zakázek. Odbory nevylučují ani protesty a stávky. Vlnu nevole vyvolal tento záměr i u německých politiků, mnoho z nich má nedlouho do voleb. Zvláště bavorská CSU, které poprvé v historii hrozí ztráta absolutní většiny v zemském sněmu, se staví k plánům Siemensu velmi odmítavě. Vypadá to, že tento tlak nyní vyvolává první výsledky. Sanace problémového oboru Transportation by tak neměla proběhnout na úkor německé továrny v Krefeldu, ale právě odprodejem, nebo uzavřením bývalé lokomotivky ČKD na Zličíně.

Tiskový mluvčí Siemens ČR úvahy o zrušení továrny v Praze potvrdil, dodal však, že konečné rozhodnutí padne nejdříve ve středu.

zdroj: Süddeutsche Zeitung, n-tv, Spiegel, OS KOVO


ANKU | 22.7.2008 (8:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha Německo Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
22.07.2008 (14:49)  
ad Chikatetsujin: Koukám,že se shodnem.Prostě východoevropskej trh nenaplnil očekávání,za to asijské trhy přinesou další dávku peněz.Koneckonců je to naše hloupost.Kdyby se začalo s masivní modernizací a kvalitními vř (ne ty co byly ušity přesně na míru 380 a 471),tak by se práce našla a politikové by mohli tlačit na zachování závodu na Zličíně.
22.07.2008 (13:53)  
ad Borovicka:
...25 souprav se jiz v SKV vyrobilo...
...za Siemense...
...v Praze jezdi cca 48 souprav
...23 souprav se vyrobilo v CKD...
22.07.2008 (13:45)  
Ono se to v podstatě i dá očekávat. Předpoklad rozvoje východoevropských trhů byl značný a také nastal, nikoliv však na železnici.... Metro má jen Praha, tramvaje se kupují draho od Škodovky. Západní trhy jsou poměrně nasycené. Jestli mají zavřít fabriku tady nebo v Německu, tak jí zavřou raději zde...

Naopak asijské trhy mají gigantický potenciál, Čína kupuje vozy metra po stovkách, Velaro se tam taky pěkně rozjíždí. Dost pravděpodobně se bude rozmachovat v nákupech ještě více, Indický region má také slušný potenciál.
22.07.2008 (13:40)  
tenzor: tak moloch to je, ale narozdil od CD prispiva do statni kasy, misto aby ho dotovali danovi poplatnici

To je myšleno vážně???
To o těch jabkách a hruškách znáš?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.07.2008 (13:28)  
JTB (ve 12:52)

Ano, o tom to je.

jen z piety doplnim: Ringhoferka se prestehovala do Zlicina. Misto Ringhoferky je nakupni stredisko a administrativni budovy. Po dlouhych namluvach (nevesta se cukala) Siemens koupil "Zlicin". Trh s tramvajema se rozpadl. Ze snu zustaly vlaky metra pro Prahu a par kousku cehosi pro CD. Lokomotivka to nikdy byt nemela, stehovala se tam prvoplanove Ringhoferka = CKD Tatra Smichov = tramvajarna. Ale slusna vagonka - to ano. Export se prodrazil a v nasi vlasti zakazky jaksi nejsou ....

Schvalne: Daly by se zde (technologicky) alespon kompletovat Herkuly a Taurusy, pokud by je CD objednaly? Unesly by to Zlicinske jeraby a jejich drahy?

No a v Nemecku to citim takto: Nemecka kvalita, Nemecka zamestnanost, i kdyz bych si mel priplatit. (Ja to tak alespon delam, od doby co tu pracuju). A to volani (lidi, nejen politiku) po udrzeni Nemecke kvality a rozvoji remesel je silne. S nadsazkou jista rana proti globalizatorum. Napriklad: Umite si predstavit limuzinu Mercedes vyrobenou v Cine? Jiste ano, ale je mi z toho fyzicky nevolno a s vysokou pravdpodobnosti by nemela kupce ze soucasne mnoziny kupcu....
registrovaný uživatel mato H 
22.07.2008 (13:24)  
Bohuzial a nebude to jedina zahrancina firma ktora bude prepustat tato lavina este len zacne .Holt vyhodnejsie im bude bud doma v nemecku alebo si najdu iny perspektivnejsiu ekonomiku.A hlavne v niektorych odvetviach sa v nemecku menej plati ako v cechach a to je uz jasne .A o Euru uz ani nehovorim
registrovaný uživatel happy 
22.07.2008 (13:22)  
Výroba v čr stále je lacinější o něco než v Německu,ale už né o tolik.Proto spíše chce Siemens expandovat do Asie,kde se rozvíjí obrovské trhy Číny,Indie a dalších států.V Evropě je již potenciál víceméně vyčerpán a na to stačí fabrika v Německu.Navíc tu Siemens není sám,ale na záda mu funí další producenti vozidel Staadler,Alstom,Bomb. atd. Takže je lépe se spoléhat na trhy "vycházejícího slunce" než na trhy východoevropské,kde jaksi Siemens až na vyjímky neprorazil.Nepočítám teď ty malokusové serie pro Maďary,Čechy atd.
Je nyní otázkou,jak se zachová česká politická garnitura v otázce propuštění 1000 lidí.
22.07.2008 (13:20)  
...2 desitky a 5 souprav...
...tzn. 25 souprav...


Fíí co to je za matematiku??? Co vím objednáno je 5 souprav pro již proběhlý rozvoj céčka s dodáním do 2010.
22.07.2008 (12:55)  
ad Borovicka:
...upresnim metro Praha
...2 desitky a 5 souprav...
...tzn. 25 souprav...
22.07.2008 (12:52)  
M: hodně povrchní úvaha. Náklady na výrobu nesestávají jen z nákladů na pracovníka, ale i z energií (v ČR zdražují doslova brutálně), materiálu... a taky dopravy k zákazníkovi. Tohle ti řekne i Holman v jednoduché Ekonomii pro neekonomické VŠ. Pak je trošku komplikovanější pohled - nedostatek kvalifikovaných sil (SKV neustále nabíralo lidi a snad nikdy nemělo plný stav), lobbying německých odborů (snáze se zavře SKV, než třeba Krefeld), vnitropolitická situace v Německu... ale pořád tu zůstává ten základní fakt, že výroba v Česku už není levná. Teď musí nabízet něco navíc...
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko