Praha - Podle informací německých médií chce mezinárodní koncern Siemens s velkou pravděpodobností uzavřít svou českou pobočku Siemens kolejová vozidla na pražském Zličíně. O svá pracovní místa by tak kvůli racionalizačním plánům vedení konzernu mohlo přijít přes 1000 zaměstnanců. Celkem Siemens v České republice zaměstnává 12 tisíc lidí.
Předseda představenstva Siemensu Peter Löscher oznámil 8. července plán na celosvětovou racionalizaci necelých 17000 pracovních míst, úspora by pak měla podle plánů představenstva dosáhnout ročně asi 1,2 miliardy € (28 miliard Kč). Podle prvních informací mělo jít především o zaměstnance v administrativě, prodeji a marketingu. Necelých 6000 míst pak mělo zmizet v domovském Německu.
Německá odborová centrála IG Metall však od začátku považovala plány za naprosto absurdní vzhledem k celkově dobré ekonomické situaci v koncernu a plným knihám zakázek. Odbory nevylučují ani protesty a stávky. Vlnu nevole vyvolal tento záměr i u německých politiků, mnoho z nich má nedlouho do voleb. Zvláště bavorská CSU, které poprvé v historii hrozí ztráta absolutní většiny v zemském sněmu, se staví k plánům Siemensu velmi odmítavě. Vypadá to, že tento tlak nyní vyvolává první výsledky. Sanace problémového oboru Transportation by tak neměla proběhnout na úkor německé továrny v Krefeldu, ale právě odprodejem, nebo uzavřením bývalé lokomotivky ČKD na Zličíně.
Tiskový mluvčí Siemens ČR úvahy o zrušení továrny v Praze potvrdil, dodal však, že konečné rozhodnutí padne nejdříve ve středu.
zdroj: Süddeutsche Zeitung, n-tv, Spiegel, OS KOVO

Nehodlám čísla zpochybňovat ale prosím nepřehánět. Tedy pokud to není výčet zakázek od založení fabriky v minulém století. Nejde totiž o minulost, ale o budoucnost fabriky a kde jsou přinejmenším ty desítky souprav metra pro Prahu?
V Nemecku jsou naklady na vyrobu treba 600 tisic, v Cesku byly 400 tisic a diky rustu mezd v eurovem vyjadreni jsou nyni 500 tisic. V kazdem pripade ale i nadale plati, ze naklady na vyrobu jsou v Cesku porad nizsi nez v Nemecku (sice uznavam, ze nemam prehled o platech v ramci Siemensu, ale neverim tomu, ze by cesky delnik bral v eurech vice nez jeho nemecky kolega:-)). Takze nevim, jestli je dobre argumentovat posilujici korunou. Pokud posilujici koruna "zabiji" exportni aktivity, tak vyrobni linky v Nemecku by musely byt zabity uz predavno.
...na Zlicine se vyrobily a vyrabi 100ky a 100ky vagonu
...95% produkce jde mimo CR...
...muzete to potkat v noci na tratich a dalnicich
...fabrika je plne vytizena a da se rici,
ze i nestiha kapacitne…zvlastni…ze….???
...cele je to o politice
...61 souprav pro SBB (po 4 vozech...)
...desitky dvoupatrovych vozu pro OBB, celni i vlozene...
...desitky VALu do Francie
...desitky vozu Desiro do Evropy a GB
...vozy pro CD
...metro pro Prahu...desitky souprav
...metro do Venezuely
...dale komponenty pro rychlovlaky Velaro do Spanelska
...a další komponenty pro lokomotivy i nakladni vozy
...to vam pripada malo???
kdo bude pro PSA Peugeot Citroen vyrábét ty jejich "HybrideHDI" já slyšel, že to právě má dělat Siemens(jestli -VDO to nevím)?
Jinak závod to je (byl) rozhodně vytížený... Zásadní zakázky:
Metro M1 (ještě je objednaná jedna série, ale je v pořadí)
Metro M1 Maracaibo
Jednotky lehkého metra VAL (Turýn atd)
Jednotky RABe 514
Vozy XMz pro ČD
Aby vůbec prodával. Pokud nemá pro jednu ze svých fabrik zakázky, tak těžko prodá svou fabriku firmě, která pak ty zakázky dostane... Ale prázdné haly možná střelí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











