..: Hrozí brzký konec lokomotivky na Zličíně? :..

Ilustrační obrázek Praha - Podle informací německých médií chce mezinárodní koncern Siemens s velkou pravděpodobností uzavřít svou českou pobočku Siemens kolejová vozidla na pražském Zličíně. O svá pracovní místa by tak kvůli racionalizačním plánům vedení konzernu mohlo přijít přes 1000 zaměstnanců. Celkem Siemens v České republice zaměstnává 12 tisíc lidí.

Předseda představenstva Siemensu Peter Löscher oznámil 8. července plán na celosvětovou racionalizaci necelých 17000 pracovních míst, úspora by pak měla podle plánů představenstva dosáhnout ročně asi 1,2 miliardy € (28 miliard Kč). Podle prvních informací mělo jít především o zaměstnance v administrativě, prodeji a marketingu. Necelých 6000 míst pak mělo zmizet v domovském Německu.

Německá odborová centrála IG Metall však od začátku považovala plány za naprosto absurdní vzhledem k celkově dobré ekonomické situaci v koncernu a plným knihám zakázek. Odbory nevylučují ani protesty a stávky. Vlnu nevole vyvolal tento záměr i u německých politiků, mnoho z nich má nedlouho do voleb. Zvláště bavorská CSU, které poprvé v historii hrozí ztráta absolutní většiny v zemském sněmu, se staví k plánům Siemensu velmi odmítavě. Vypadá to, že tento tlak nyní vyvolává první výsledky. Sanace problémového oboru Transportation by tak neměla proběhnout na úkor německé továrny v Krefeldu, ale právě odprodejem, nebo uzavřením bývalé lokomotivky ČKD na Zličíně.

Tiskový mluvčí Siemens ČR úvahy o zrušení továrny v Praze potvrdil, dodal však, že konečné rozhodnutí padne nejdříve ve středu.

zdroj: Süddeutsche Zeitung, n-tv, Spiegel, OS KOVO


ANKU | 22.7.2008 (8:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha Německo Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
22.07.2008 (11:42)  
Pavel Z: Já neříkám že to mají ČD udělat ze soucitu nad zličínskou továrnou, ani neříkám že ČD to neměly udělat už dříve. Ale jak Siemensu, tak ČD by toto prospělo, a jediný rozumný argument, který v tom podle mě brání, je že ČD mají hluboko do kapsy. Samozřejmě pokud by ČD vyšlo výhodněji koupit nové vozy třeba ve Vrútkách, není důvod obracet se na SKV. Hlavně abychom za 5 až 10 let nedělali už třetí reko vozů Bee (opět bez zásuvek) a na EC vlaky stále nenasazovali vozy Bmee.
registrovaný uživatel milos  mail  
22.07.2008 (11:29)  
z trochu jineho soudku - moloch Siemens ma podle mych informaci opustit i spolupraci s Fujitsu ohledne vypocetni techniky a ma napriklad opustit oblast storage a serveru v IT. Nechat si maji snad jen divizi desktopu. Nemluve o nedavnem opusteni resortu mobilnich telefonu...
Jen jestli je na tom Siemens celkove opravdu tak dobre, jak tu jejich odbory tvrdi...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
22.07.2008 (11:24)  
Nicméně co jsem slyšel, tak Siemens do fabriky na Zličíně investoval slušné know-how, takže to někdo koupí, získá slušně zařízenou továrnu.

Je pravděpodobné, že by se po tom ohlížela Škodovka, ale takový Alstom je na tom celosvětově výrazně lépe než Siemens, takže také vzhledem k existenci okruhu ve Velimi by se o to mohl ucházet. Jestli se protlačí do Polska, byla by pro něj Praha vhodným výrobním závodem.
22.07.2008 (11:20)  
Nejásám nad tím, ale nechápu některé komentáře typu, "ať si tedy ČD objednají 100 Bmz". Proč by proboha zrovna ČD tímto měly zachraňovat Siemens v Praze? Samozřejmě, že by ty vozy byly potřeba, ale kupovat je jen z důvodu záchrany jedné fabriky, mi přijde takové divoké.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.07.2008 (10:44)  
Siemens je jeden z největších molochů na světě. Takové mezinárodní ČD... :oD
22.07.2008 (10:35)  
Tipuji si, která firma to od Siemense koupí... :-D
registrovaný uživatel RIS  mail  
22.07.2008 (10:35)  
Měl tu vůbec SIEMENS KV za své působení nějakou významnější zakázku, krom několika vozů Xmz pro ČD, které byly dodány skoro až o 2 roky později, než se počítalo (nejdřív měly být vozy dodány na GVD 05/06, pak na 06/07 a nakonec půlka Bmz přišla až na jaře 07). Pak následovalo několik souprav metra M1 pro Prahu a pak - bylo vůbec ještě něco? Tramvaje se vyrábí v Plzni, v Ostravě, resp. v Krnově, motoráky se akorát modernizují, a to v Parsu... s Pendolinem neměl SIEMENS snad nic společného, protože za cenu 10 kusů od ČKD nabídl Alstom 7 kusů a SKV 5 kusů... Slyšel jsem, že by se snad v SKV měly vyrábět motoráky řady 832 (Desiro) pro ČD, ale to mám neověřené :-(
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
22.07.2008 (10:21)  
Siemens zažaluje bývalé členy představenstva kvůli korupci
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/index_view.php?id=324238
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
22.07.2008 (10:20)  
ČD-poměrně fuj....
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
22.07.2008 (10:17)  
471 je sice fajn fozidlo, určitě pohodlnější než jednotka TALENT, ale bohužel dost poruchová. Moje zkušenost ze 171 tuto neděli. 471.027 = pouze jeden fungující záchod na soupravu, 2x nefunkční dveře :-(
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko