..: Bimz po česku: Prototyp už se testuje ve Velimi, ČD ale nepatří :..

Ilustrační obrázekVelim - Jen málokterá událost na české železnici vzbudila tak bouřlivou diskusi ještě před svou realizací, jako zpráva o plánovaném nákupu stovky ojetých vozů Bimz a Bimdz z Německa, které by pomohly zvýšit úroveň cestování na vnitrostátních spojích. To byl podzim 2007. Jak čas utíkal a nic zjevného se nedělo, začaly se postupně šířit "zaručené zprávy" o kladném i záporném přístupu českého dopravce k této transakci. Přítrž tomu učinil až 20. červenec, kdy na síť SŽDC dorazil vůz řady Bim v českých barvách. Novopečený Bmeer domovské stanice Praha hl.n ovšem stále není vozem Českých drah, nýbrž jen prototypovou rekonstrukci, nabídnutou německým dodavatelem. Ten chce vedení Českých drah pomoci definitivně rozhodnout o nákupu stokusové série. A jak modernizace vypadá? Podívejte se s námi!

Možná blízká budoucnost českých expresů? Konečně v reálu

Vůz Bmeer 50 80 06-25 991-2 v typickém firemním zeleno-bílém nátěru ČD není součástí zakázky na dodávku těchto vozů do ČR, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jedná se o prototyp rekonstrukce, zpracované podle požadavků českého národního dopravce v případě, že k podepsání kontraktu dojde. Tato živá prezentace je podle slov Petra Šťáhlavského z tiskového oddělení ČD aktivitou zahraničního partnera, jejiž majetkem prototypový vůz i nadále zůstává. Vůz řady Bim prošel modernizací v severoněmeckém Neumünsteru, kde rovněž dostal nový lak v barevném schématu Českých drah.

Co nabídne?

Ilustrační obrázekVozy Bim264/Bimd268 (chybějící z v označení není náhoda ani překlep) se vyznačují poněkud netypickým uspořádáním interiéru, jenž v první polovině 90. let inspiroval tvůrce modernizovaných vozů Bee272 a Beer ČD. Tato - částečně velkoprostorová, částečně oddílová - konfigurace zůstává zachována i v modelu pro ČD. Bylo provedeno přečalounění sedaček a celková oprava interiéru. Větších změn doznalo technické vybavení vozu: byl dosazen centrální zdroj energie a kabel průběžného elektrického vedení, upraveny byly systémy elektropneumatické brzdy s přemostěním účinku záchranné brzdy. Díky těmto úpravám může být vůz přeřazen z vnitrostátního provozního režimu DB do režimu RIC 51 pro mezinárodní dopravu. Zachovány zůstávají vakuové buňky WC, naopak klimatizace se případná série vozů pro ČD nedočká.

Bimz na český způsob

Ilustrační obrázekVe prospěch nákupu takto upravených vozů řad Bim a Bimd do služeb ČD mluví zejména jejich technická podobnost s provozovanými vozy řady Bmee, včetně podvozků GP200. V případě jejich schválení pro provoz v ČR se pak počítá s maximální rychlostí 160 km/h, ačkoli i "český" prototyp dosud nese označení RIC 200. Podle vyjádření ČD se s těmito vozy i v případě jejich pořízení nepočítá pro nasazení na výkony do Německa, a tak jejich maximální provozní rychlost prakticky nehraje roli. "Vzhledem k tomu je tedy nutné brát se značnou rezervou údaje na skříni vozu, které lze považovat za pracovní a nikoliv konečné," dodává Petr Šťáhlavský.

Pro nasazení u ČD se počítá s označením řady Bmeer, resp. Bdmeer v případě vozů s prostorem pro přepravu jízdních kol. Díky režimu RIC by nebyl problém s provozem ani do sousedních států, přičemž předpokládané nasazení by zahrnovalo dálkové vlaky a spoje na Slovensko, do Polska, Rakouska a Maďarska.

Fotografie © České dráhy

Zdroj: ČD, ŽelPage. Spolupráce: George_Couser, JTB.


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.7.2008 (16:01)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
22.07.2008 (22:59)  
M :) a proto to bude po česku řada Bmeer a Bdmeer, ne?
Registrierter Benutzer M 
22.07.2008 (22:57)  
Jenze v nasich podminkach se DB pismenka pouzit nedaji, sic nemame jejich rozdeleni vlaku (a na EC jezdi Bmz i skoro B)... Ale to je fuk
Registrierter Benutzer Bartisko  mail  
22.07.2008 (22:43)  
Na sedačky v německých vagonech mám zlost. Tvrdší než v regionově, včera sem tým jel z Brna v Jeséniovi ve velkoprostoru Bpmz (ty sou tuším poměrně nové) a to teda nechcu. Škoda, že tam neni klimatizace, ale to já většinou přežiju. A ty Ypsilonové dveře by tam byt teda taky nemoseli. Pokud to bude na rychlíkoch, tak nevadí, ale jestli to chcou nasadit aj na Brněnské expresy, tak by jich mohli několik vyčlenit. Zelené by to byt nemuselo, ta je už dost známá, bylo by pěkné, kdyby dojel rychlík v červeném kabátě. Snížení rychlosti se mi jeví jako celkem blbost, aspoň by to bylo do budoucna. Doufám, že ČD zas neudělají nějaký hodně výhodný obchod:))
Registrierter Benutzer sAd 
22.07.2008 (22:31)  
M: Pokud máte na mysli přímo Bim(z), tak to je označení DB, proto http://www.vagonweb.cz/oznacovani/m_pismena_DB.php
Registrierter Benutzer M 
22.07.2008 (22:19)  
sAd - diky (ale tam zase neni i:-)
22.07.2008 (22:00)  
Sames: představuju si to takhle: Delegace z ČD na návštěvě v Neumunsteru - to nechcem, děkujem, to taky ne, na to jsou ti naši vepři moc špinaví... a klimu? Na co?
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
22.07.2008 (21:59)  
Jen houšť a větší kapky. Až se někdy podaří dosáhnout průměru stáří vozů klasické stavby pod 20 let, budu jásat radostí... :)
22.07.2008 (20:07)  
Jako pozitivum bych pro cestujícícho viděl uspořádání sedaček v kupé, kde se dva proti sobě sedící nebudou tlačit koleny. Ve voze, který měl toto uspořádání sedadel, jsem jel již v r.2003 na EC z Německa do Vídně a ocenil jsem právě tuto vlastnost.
Registrierter Benutzer Werkie  mail  
22.07.2008 (20:03)  
Qaws: a jaký jiný kabát by to asi mělo mít? zas tak super to není aby se to mohlo řadit mezi červené vozy od siemensu, i když ty zas tak super podle někoho taky nejsou... (nemůžu soudit nejel jsem jima), takže to budou prostě obyčejné vozy ve flotile mezi všema zelenýma, nejenom Béčkama.
Registrierter Benutzer Qaws 
22.07.2008 (19:54)  
Jestli se to opravdu koupí (což by bylo super), tak by to nemuselo mít zelený kabát, jako Béčkové kolegyně.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko