..: Bimz po česku: Prototyp už se testuje ve Velimi, ČD ale nepatří :..

Ilustrační obrázekVelim - Jen málokterá událost na české železnici vzbudila tak bouřlivou diskusi ještě před svou realizací, jako zpráva o plánovaném nákupu stovky ojetých vozů Bimz a Bimdz z Německa, které by pomohly zvýšit úroveň cestování na vnitrostátních spojích. To byl podzim 2007. Jak čas utíkal a nic zjevného se nedělo, začaly se postupně šířit "zaručené zprávy" o kladném i záporném přístupu českého dopravce k této transakci. Přítrž tomu učinil až 20. červenec, kdy na síť SŽDC dorazil vůz řady Bim v českých barvách. Novopečený Bmeer domovské stanice Praha hl.n ovšem stále není vozem Českých drah, nýbrž jen prototypovou rekonstrukci, nabídnutou německým dodavatelem. Ten chce vedení Českých drah pomoci definitivně rozhodnout o nákupu stokusové série. A jak modernizace vypadá? Podívejte se s námi!

Možná blízká budoucnost českých expresů? Konečně v reálu

Vůz Bmeer 50 80 06-25 991-2 v typickém firemním zeleno-bílém nátěru ČD není součástí zakázky na dodávku těchto vozů do ČR, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jedná se o prototyp rekonstrukce, zpracované podle požadavků českého národního dopravce v případě, že k podepsání kontraktu dojde. Tato živá prezentace je podle slov Petra Šťáhlavského z tiskového oddělení ČD aktivitou zahraničního partnera, jejiž majetkem prototypový vůz i nadále zůstává. Vůz řady Bim prošel modernizací v severoněmeckém Neumünsteru, kde rovněž dostal nový lak v barevném schématu Českých drah.

Co nabídne?

Ilustrační obrázekVozy Bim264/Bimd268 (chybějící z v označení není náhoda ani překlep) se vyznačují poněkud netypickým uspořádáním interiéru, jenž v první polovině 90. let inspiroval tvůrce modernizovaných vozů Bee272 a Beer ČD. Tato - částečně velkoprostorová, částečně oddílová - konfigurace zůstává zachována i v modelu pro ČD. Bylo provedeno přečalounění sedaček a celková oprava interiéru. Větších změn doznalo technické vybavení vozu: byl dosazen centrální zdroj energie a kabel průběžného elektrického vedení, upraveny byly systémy elektropneumatické brzdy s přemostěním účinku záchranné brzdy. Díky těmto úpravám může být vůz přeřazen z vnitrostátního provozního režimu DB do režimu RIC 51 pro mezinárodní dopravu. Zachovány zůstávají vakuové buňky WC, naopak klimatizace se případná série vozů pro ČD nedočká.

Bimz na český způsob

Ilustrační obrázekVe prospěch nákupu takto upravených vozů řad Bim a Bimd do služeb ČD mluví zejména jejich technická podobnost s provozovanými vozy řady Bmee, včetně podvozků GP200. V případě jejich schválení pro provoz v ČR se pak počítá s maximální rychlostí 160 km/h, ačkoli i "český" prototyp dosud nese označení RIC 200. Podle vyjádření ČD se s těmito vozy i v případě jejich pořízení nepočítá pro nasazení na výkony do Německa, a tak jejich maximální provozní rychlost prakticky nehraje roli. "Vzhledem k tomu je tedy nutné brát se značnou rezervou údaje na skříni vozu, které lze považovat za pracovní a nikoliv konečné," dodává Petr Šťáhlavský.

Pro nasazení u ČD se počítá s označením řady Bmeer, resp. Bdmeer v případě vozů s prostorem pro přepravu jízdních kol. Díky režimu RIC by nebyl problém s provozem ani do sousedních států, přičemž předpokládané nasazení by zahrnovalo dálkové vlaky a spoje na Slovensko, do Polska, Rakouska a Maďarska.

Fotografie © České dráhy

Zdroj: ČD, ŽelPage. Spolupráce: George_Couser, JTB.


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.7.2008 (16:01)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer klimi  mail  
22.07.2008 (19:10)  
Dveře jsou blokované a centrálně zavírané. Jsou zde i automatické průchozí dveře (jako např v DB Bpmz).
Registrierter Benutzer hradec 
22.07.2008 (18:50)  
Ale vůz pěkný, pouze ty okna, v létě bych v tom nechtěl jet.
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
22.07.2008 (18:49)  
sames1 Dveře jako u klasickejch Ypsilonek - takže manuál (jestli mají blokování, nevím, ale vzhledem k tomu, že jsou RIC, by asi měly)
Registrierter Benutzer sames1 
22.07.2008 (18:44)  
A to nekomu vadilo ze si Litevci poridili esusy s vmax.160 na ty jejich kotrcaly. No a my dokazujeme ... :D
No a ted technicka. Koukam na dvere a ptam se jsou automaticke? Vypadaji jako mechanicke a to mi chcete rict pak ze je to krok ku pradu? A jake jsou dvere u prestupnich mechu? Mechanicke? Me stacilo vzdy kdyz nebyli namazene je tlacit vsi silou. A co teprve matky s detmi a lide s kuframa.
Ty GP200 nemaji ani vakuove sekundarni oddruzeni. OMG
Dalsi otazka. Zasuvky? Neco jsme tam vidim ale nejsem si jisty? Jsou tam?
Ta klimatizace. Blba SA ma klimu a CD nakoupi tohle. Ja vim zase spousta kritiky, ale je to vazne spravna cesta? Beru ze za tu cenu to jo. I ty sedacky vypadaji jeste zachovale. Ale zda se mi to jako by ste starou kodovku co rezavi(tedy CD) zatmelili tmelem z vetnamskeho trziste. No jo co nadelame jak uz jsme podotkl CD jsou jako rozvojova zeme :D
Registrierter Benutzer M 
22.07.2008 (18:39)  
co teda znamena to "z" v oznaceni vagonu?
Registrierter Benutzer Anowis 
22.07.2008 (18:06)  
Randy, mohu se tě zeptat jak často a jak daleko jezdíš vlakem? Děkuji
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
22.07.2008 (17:50)  
Uz to tu melo byt!
22.07.2008 (17:34)  
vůz Bimdz268.9 je řazen na EC 176/179, alespoň v minulém GVD tam byl a je to prakticky totéž, co by se mělo objevit pod hlavičkou ČD - verze s přepravou kol; jel jsem tímto vozem z Drážďan do Prahy + na IC Luxembourg - Koblenz, oboje tedy dálkové vlaky, cestování to bylo příjemné, líbí se mi vnitřní uspořádání, kde si každý vybere mezi klasickým oddílem nebo "polooddílem", přeprava kol je určitě plus;
celkově jde o krok správným směrem, zvláště oproti tomu, co dnes jezdí na mnohém Ex a dálkových R
22.07.2008 (17:17)  
Apropos - co je to za modrobílý vagon vlevo vedle Bmeeru?
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko