..: Bimz po česku: Prototyp už se testuje ve Velimi, ČD ale nepatří :..

Ilustrační obrázekVelim - Jen málokterá událost na české železnici vzbudila tak bouřlivou diskusi ještě před svou realizací, jako zpráva o plánovaném nákupu stovky ojetých vozů Bimz a Bimdz z Německa, které by pomohly zvýšit úroveň cestování na vnitrostátních spojích. To byl podzim 2007. Jak čas utíkal a nic zjevného se nedělo, začaly se postupně šířit "zaručené zprávy" o kladném i záporném přístupu českého dopravce k této transakci. Přítrž tomu učinil až 20. červenec, kdy na síť SŽDC dorazil vůz řady Bim v českých barvách. Novopečený Bmeer domovské stanice Praha hl.n ovšem stále není vozem Českých drah, nýbrž jen prototypovou rekonstrukci, nabídnutou německým dodavatelem. Ten chce vedení Českých drah pomoci definitivně rozhodnout o nákupu stokusové série. A jak modernizace vypadá? Podívejte se s námi!

Možná blízká budoucnost českých expresů? Konečně v reálu

Vůz Bmeer 50 80 06-25 991-2 v typickém firemním zeleno-bílém nátěru ČD není součástí zakázky na dodávku těchto vozů do ČR, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jedná se o prototyp rekonstrukce, zpracované podle požadavků českého národního dopravce v případě, že k podepsání kontraktu dojde. Tato živá prezentace je podle slov Petra Šťáhlavského z tiskového oddělení ČD aktivitou zahraničního partnera, jejiž majetkem prototypový vůz i nadále zůstává. Vůz řady Bim prošel modernizací v severoněmeckém Neumünsteru, kde rovněž dostal nový lak v barevném schématu Českých drah.

Co nabídne?

Ilustrační obrázekVozy Bim264/Bimd268 (chybějící z v označení není náhoda ani překlep) se vyznačují poněkud netypickým uspořádáním interiéru, jenž v první polovině 90. let inspiroval tvůrce modernizovaných vozů Bee272 a Beer ČD. Tato - částečně velkoprostorová, částečně oddílová - konfigurace zůstává zachována i v modelu pro ČD. Bylo provedeno přečalounění sedaček a celková oprava interiéru. Větších změn doznalo technické vybavení vozu: byl dosazen centrální zdroj energie a kabel průběžného elektrického vedení, upraveny byly systémy elektropneumatické brzdy s přemostěním účinku záchranné brzdy. Díky těmto úpravám může být vůz přeřazen z vnitrostátního provozního režimu DB do režimu RIC 51 pro mezinárodní dopravu. Zachovány zůstávají vakuové buňky WC, naopak klimatizace se případná série vozů pro ČD nedočká.

Bimz na český způsob

Ilustrační obrázekVe prospěch nákupu takto upravených vozů řad Bim a Bimd do služeb ČD mluví zejména jejich technická podobnost s provozovanými vozy řady Bmee, včetně podvozků GP200. V případě jejich schválení pro provoz v ČR se pak počítá s maximální rychlostí 160 km/h, ačkoli i "český" prototyp dosud nese označení RIC 200. Podle vyjádření ČD se s těmito vozy i v případě jejich pořízení nepočítá pro nasazení na výkony do Německa, a tak jejich maximální provozní rychlost prakticky nehraje roli. "Vzhledem k tomu je tedy nutné brát se značnou rezervou údaje na skříni vozu, které lze považovat za pracovní a nikoliv konečné," dodává Petr Šťáhlavský.

Pro nasazení u ČD se počítá s označením řady Bmeer, resp. Bdmeer v případě vozů s prostorem pro přepravu jízdních kol. Díky režimu RIC by nebyl problém s provozem ani do sousedních států, přičemž předpokládané nasazení by zahrnovalo dálkové vlaky a spoje na Slovensko, do Polska, Rakouska a Maďarska.

Fotografie © České dráhy

Zdroj: ČD, ŽelPage. Spolupráce: George_Couser, JTB.


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.7.2008 (16:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
22.07.2008 (17:00)  
Děsím se toho, že podle vyjádření ČD se s tím počítá na "dálkové vlaky"... doufám, že tím myslí jen mezistátní R a jen vyjímečně nějaké to IC/EC...
22.07.2008 (17:00)  
Werkie, ale pokud jsou okna stahovací u oddílů na chodbě, není problém je otevřít všechny a provětrat i velkoprostor. V tomhle je to určitě účinnější, než větrání přes okna v Bpee.
registrovaný uživatel Randy 
22.07.2008 (17:00)  
Ale pánové - tomu, kdo viděl návrh GVD pro příští rok, dojde, že béčka jen tak nezmizí - nasazují se takové jízdní řády, že nové soupravy půjdou na nové vlaky, které dříve nejezdily. Holt béčka 4ever...
To Josef Petrák: A kdo říká, že Bmz jsou super vozy? Jak je to kupé a ne velkoprostor, je to na nic;o) Ale to je jistě věc názoru...
22.07.2008 (16:58)  
Werkie: malo by to vyzerať takto nejako:
http://www.zelpage.cz/img/db/usp_Bimz.gif
(možno nie 100%, pretože toto nie je Bimz ex-DR, ale Bim ex-DB, ale v zásade to sedí - svojím spôsobom podobné Bee272 ČD)

sAd: s oknami sa nič nedeje - teda to, čo vidíš na fotke, je realita.
22.07.2008 (16:54)  
Regionova: naprosty souhlas!!
registrovaný uživatel Werkie  mail  
22.07.2008 (16:53)  
Npö doufám že to dopadne, ale jen takový dotaz, nebyl by někde plánek uspořádání sedadel? Protže jestli to chápu dobře z fotek, tak část jsou jakoby kupé a část je velkoprostor a podle vnější fotky to vypadá že stahovací okénka jsou jen v kupé, takže to ty ve velkoprostoru se mají v létě upéct když nebude klíma?
22.07.2008 (16:42)  
Mirek1: No však právě pro R se to má pořizovat. Tohle nemá být vlajková loď ČD na prestižní výkony, ale slušný vagonek pro rychlíkovou dopravu. Všudypřítomná Béčka hodně hlasitě volají po náhradě.
22.07.2008 (16:39)  
Mirek1 et al. Já se vám všem divím. Proč by tohle nemohlo být kvalitativně na výši pro nasazení na Ex či IC? Furt lepší než B250 a Bg ;) Ale šotouši jsou sorta velmi vybíravá, ani to Bee/Bpee jim na IC nevoní... asi by se měly vrátit IExy s řazenými Béčky, jak to bylo dřív. Emzet je na vás škoda! :D
registrovaný uživatel RIS  mail  
22.07.2008 (16:37)  
No tak ta barva potahu sedaček je stejná, s jakou vyjelo před 16 lety naše první Beer... jsem zvědav, jak dlouho vydrží čistá.
22.07.2008 (16:33)  
technickým vybavením je vůz na dosti dobré úrovni. Bohužel ten interiér je vhodný tak na R.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko